Ik ben momenteel op zoek naar een 2e auto, hiermee zal ik een aantal keren per week ~2,5 uur per dag mee rijden, voornamelijk snelweg. Ik dacht dat ik met mijn wensen vrij snel een auto gevonden had, maar merk dat ik toch wat keuzestress krijg en vooral geen foute keuze wil maken. Hopelijk hebben jullie ervaring of adviezen voor mij om de juiste keuze te maken.
Ter info: mijn 1e auto is een Kia Cee'D SW uit 11-2012, dus dat is mijn baseline qua comfort etc.
Mijn eisen:
Budget: <€9500 ALL IN (dus inclusief alle kosten voor BOVAG garantie etc.).
Bouwjaar: 2010 of nieuwer
KM-stand: <150.000KM
Motor: >75pk, Benzine
Deuren: 4/5-deurs
Verplichte opties: Climate Control ("gewone" airco dus niet), Cruise Control, Parkeersensoren (of camera)
Semi-verplicht: Elektrische ramen/spiegels
Nice to have: Panoramadak, achteruitrijcamera, stoelverwarming, ApplePlay
Andere zaken:
- Enkel aanbod op viabovag.nl ivm Bovag-garantie.(Bijv. deze zoekopdracht)
- Dashboard met een fatsoenlijke knoppenlayout en scherm.
- Ook zou een niet al te hoog verbruik fijn zijn.
- Max afstand 40km van Honselersdijk (2675)
- Peugeot/Citroen/Renault/FIAT vallen af.
- Ford vind ik op zich mooie auto's, maar ik vind de knoppenchaos in het intereur verschrikkelijk.
- KIA Picanto vind ik erg lelijk, ook al is de auto zelf prima.
- Ik heb nog geen vaste voorkeur wat betreft Hatchback, station, SUV, alle opties zijn nog open. Enkel wil ik niet een heel klein koekblikje.
Ik heb tot nu toe drie proefritten gemaakt in verschillende auto's:
Peugeot 308 uit 2016: Voldoet echt aan alle eisen en was al helemaal overtuigd, maar bij nader inzien is de 1.2 PureTech motor toch wel een struikelblok gezien de shitload aan negativiteit online. Dus daar valt deze op af.
Hyundai i30 uit 2012: Zusje van KIA qua interieur zowat identiek. Reed best fijn, met een mankement aan het stuur (rare harde tik bij sturen) dat wel opgelost ging worden. Gewoon een goede auto maar ook wel erg saai. Ook qua kleur niet denderend, een soort goudbruin. Leuke auto maar niets dat er speciek uitsprong.
Opel Insignia uit 2013: Mooie grote auto, maar meteen zijn nadeel, stuurde zwaar en voelde op rotondes zijn gewicht flink. Verder qua interieur wel OK. Veel power iig. Maar ik miste vooral een klik met de auto.
Ik heb nog 2 proefritten staan, mogelijk meer. De eerste in een Opel Karl uit 2018 en de tweede in een Opel Meriva uit 2015. Ik heb ook nog een Mitsubishi ASX uit 2010 en Mitsubishi Outlander uit 2012 op het oog. Maar bijv. ook nog een Nissan Qashqai en Honda Jazz staan op het lijstje.
Is er iemand die wat meer richting kan geven, of ervaringen/tips?
Ter info: mijn 1e auto is een Kia Cee'D SW uit 11-2012, dus dat is mijn baseline qua comfort etc.
Mijn eisen:
Budget: <€9500 ALL IN (dus inclusief alle kosten voor BOVAG garantie etc.).
Bouwjaar: 2010 of nieuwer
KM-stand: <150.000KM
Motor: >75pk, Benzine
Deuren: 4/5-deurs
Verplichte opties: Climate Control ("gewone" airco dus niet), Cruise Control, Parkeersensoren (of camera)
Semi-verplicht: Elektrische ramen/spiegels
Nice to have: Panoramadak, achteruitrijcamera, stoelverwarming, ApplePlay
Andere zaken:
- Enkel aanbod op viabovag.nl ivm Bovag-garantie.(Bijv. deze zoekopdracht)
- Dashboard met een fatsoenlijke knoppenlayout en scherm.
- Ook zou een niet al te hoog verbruik fijn zijn.
- Max afstand 40km van Honselersdijk (2675)
- Peugeot/Citroen/Renault/FIAT vallen af.
- Ford vind ik op zich mooie auto's, maar ik vind de knoppenchaos in het intereur verschrikkelijk.
- KIA Picanto vind ik erg lelijk, ook al is de auto zelf prima.
- Ik heb nog geen vaste voorkeur wat betreft Hatchback, station, SUV, alle opties zijn nog open. Enkel wil ik niet een heel klein koekblikje.
Ik heb tot nu toe drie proefritten gemaakt in verschillende auto's:
Peugeot 308 uit 2016: Voldoet echt aan alle eisen en was al helemaal overtuigd, maar bij nader inzien is de 1.2 PureTech motor toch wel een struikelblok gezien de shitload aan negativiteit online. Dus daar valt deze op af.
Hyundai i30 uit 2012: Zusje van KIA qua interieur zowat identiek. Reed best fijn, met een mankement aan het stuur (rare harde tik bij sturen) dat wel opgelost ging worden. Gewoon een goede auto maar ook wel erg saai. Ook qua kleur niet denderend, een soort goudbruin. Leuke auto maar niets dat er speciek uitsprong.
Opel Insignia uit 2013: Mooie grote auto, maar meteen zijn nadeel, stuurde zwaar en voelde op rotondes zijn gewicht flink. Verder qua interieur wel OK. Veel power iig. Maar ik miste vooral een klik met de auto.
Ik heb nog 2 proefritten staan, mogelijk meer. De eerste in een Opel Karl uit 2018 en de tweede in een Opel Meriva uit 2015. Ik heb ook nog een Mitsubishi ASX uit 2010 en Mitsubishi Outlander uit 2012 op het oog. Maar bijv. ook nog een Nissan Qashqai en Honda Jazz staan op het lijstje.
Is er iemand die wat meer richting kan geven, of ervaringen/tips?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie