Dell WD22TB4 - gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stanjanssens22
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 19:35
Goedemiddag,

Tweede poging :) : ben op zoek naar extra, tweede, laptop als gaming pc.

Doel Prior: strategy-gaming/occasioneel (denk aan nieuwste Anno, TotalWar) via (nieuwe) gaming laptop op bestaande dockingstation (voor professioneel gebruik)). Doe dit nu op Dell Latitude op NVIDIA-streaming ultimate, maar speelt niet lekker/veel lag.

Nieuwe laptopt (moet werken met) Docking Station is een Dell WD22TB4. Docking Station moet dus blijven als aansluiting (of vervangen worden door eentje met zelfde aansluitingen zodat ik mijn andere, professionele Dell Latitude 5450 kan blijven gebruiken)

Doel Secundair : basic windows-werk, mailen/excel/word. Kan, maar hoeft niet

Budget : 600-1200 euro, mogelijk nu sale of refurbished

Laptop zal amper meegenomen worden, en kan dus zelf dicht blijven/ligt vlak aan wifi router/extender (kan dus ook via ethernetkabel) en voeding/elektricteit: doel is dus via docking spelen op bestaande beeldschermen (IIYAMA Prolite E2473HD5 en IIYAMA Prolite PL2293H) /toetsenbord en muis... dat die dus wat zwaarder is of minder beeldscherm van laptop maakt eigenlijk niet uit..

Hoor graag wat volgens jullie goede oplossing is, welke gaming laptop ik in deze configuratie kan gebruiken?

[ Voor 196% gewijzigd door Stanjanssens22 op 11-01-2026 15:57 . Reden: juiste info toegevoegd ]

Beste antwoord (via Stanjanssens22 op 11-01-2026 16:13)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
https://www.dell.com/supp...5f-44df-92ad-608231d11cd9

Iedere laptop met usb-c met video-output dus.

Alle reacties

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:55
Ik weet niet wat een solden tip is maar wat is je vraag precies?

Zoek uit waar de dockingstation mee overweg kan schaf een laptop aan die aan je gaming eisen voldoet? Zal waarschijnlijk usb-c zijn m.b.t. de dockingstation.

[ Voor 7% gewijzigd door Nopheros op 11-01-2026 12:22 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:48
@Stanjanssens22 Beantwoord even de vragen uit het template, m.b.t. welke eisen/wensen je hebt.

Post daarnaast even het typenummer van het dock, daarmee kunnen we veel meer dan een wazige foto van de aansluitingen.

@Nopheros Solden is Vlaams voor uitverkoop "Sale"

iRacing Profiel

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:55
Wild Chocolate schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:29:
@Stanjanssens22 Beantwoord even de vragen uit het template, m.b.t. welke eisen/wensen je hebt.

Post daarnaast even het typenummer van het dock, daarmee kunnen we veel meer dan een wazige foto van de aansluitingen.

@Nopheros Solden is Vlaams voor uitverkoop "Sale"
Ah bedankt voor de uitleg, vond het al een rare typefout en google gaf ook niet direct een antwoord.

• Wild Chocolate
Nopheros schreef op zondag 11 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Ah bedankt voor de uitleg, vond het al een rare typefout en google gaf ook niet direct een antwoord.
Google wil je op wintersport naar Sölden sturen, zag ik inderdaad :+

iRacing Profiel

• Stanjanssens22
_deleted_

[ Voor 98% gewijzigd door Stanjanssens22 op 11-01-2026 14:30 ]

• Stanjanssens22
_deleted_

[ Voor 97% gewijzigd door Stanjanssens22 op 11-01-2026 14:31 ]

• Wild Chocolate
Dat is dit Dock:
uitvoering: Dell WD22TB4

Van Dell dus, geen HP :+ Dit is een Thunderbolt 4 dock, dus je beste optie is een laptop die dat ondersteunt. Je zal naast het dock waarschijnlijk wel de voeding van de laptop zelf moeten gebruiken, 90 W is te weinig voor de meeste gaming laptops. Ik zou de foto met het serienummer en MAC-adres even weghalen, dat zijn een soort van persoonlijke gegevens.

En doe ff de vragen die je bij dit topic gewist hebt, gewoon 1 voor 1 beantwoorden. Als jij geen moeite doet om duidelijk te zijn, ga ik geen moeite doen om dingen voor je uit te zoeken:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 11-01-2026 12:45 ]

iRacing Profiel

• Stanjanssens22
Goedemiddag,

Tweede poging :) : ben op zoek naar extra, tweede, laptop als gaming pc.

Doel Prior: strategy-gaming/occasioneel (denk aan nieuwste Anno, TotalWar) via (nieuwe) gaming laptop op bestaande dockingstation (voor professioneel gebruik)). Doe dit nu op Dell Latitude op NVIDIA-streaming ultimate, maar speelt niet lekker/veel lag.

Nieuwe laptopt (moet werken met) Docking Station is een Dell WD22TB4. Docking Station moet dus blijven als aansluiting (of vervangen worden door eentje met zelfde aansluitingen zodat ik mijn andere, professionele Dell Latitude 5450 kan blijven gebruiken)

Doel Secundair : basic windows-werk, mailen/excel/word. Kan, maar hoeft niet

Budget : 600-1200 euro, mogelijk nu sale of refurbished

Laptop zal amper meegenomen worden, en kan dus zelf dicht blijven/ligt vlak aan wifi router/extender (kan dus ook via ethernetkabel) en voeding/elektricteit: doel is dus via docking spelen op bestaande beeldschermen (IIYAMA Prolite E2473HD5 en IIYAMA Prolite PL2293H) /toetsenbord en muis... dat die dus wat zwaarder is of minder beeldscherm van laptop maakt eigenlijk niet uit..

Hoor graag wat volgens jullie goede oplossing is, welke gaming laptop ik in deze configuratie kan gebruiken?

• br00ky
  • Laatst online: 00:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Merge met je vorige topic, anders is het vrij zonde voor de medeusers die moeite hebben gestoken in hun antwoorden. Ik kan je eigen replies met 1 muisclick herstellen. Maar doen voor de volledige info?

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 11-01-2026 15:47 ]

• Stanjanssens22
br00ky schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:46:
[modbreak]Merge met je vorige topic, anders is het vrij zonde voor de medeusers die moeite hebben gestoken in hun antwoorden. Ik kan je eigen replies met 1 muisclick herstellen. Maar doen voor de volledige info?[/]
aangepast in eerste post

titel kan ik niet meer aanpassen

[ Voor 4% gewijzigd door Stanjanssens22 op 11-01-2026 15:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
https://www.dell.com/supp...5f-44df-92ad-608231d11cd9

Iedere laptop met usb-c met video-output dus.

• Stanjanssens22
Klopt, als dat beste oplossing blijkt.

-Budget 600_1200
-Gaming laptop / blijft op bureau/ gewoon plug and play, dus desktop lijkt me omslachtiger
-usb-c met video-output
-Strategygames alla Anno 117, en wie weet ooit performant genoeg voor nieuwe Total War
Pagina: 1