Wireless android auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:43
Hou allemaal,

Ik heb een Scenic 2021. De auto heeft Android auto. Het enige is dat de usb (A) aansluiting zit verborgen in de klep van de armsteun. En voor Android auto moet de telefoon nog bedraagt aangesloten worden.

Ik moet nu dus iedere keer de armsteun openen en dan de telefoon bedraad aansluiten. Nu zijn er volgens mij wel oplossingen (zoals de AA wireless). Maar daar moet ik volgens mij ook een knop indrukken om te connecten.

Wat ik zoek is dat ik heel eenvoudig draadloze verbinding kan maken en dat Android auto soepel werkt. En dat ik niet telkens opnieuw hoeft te connecten
En bij voorkeur een systeem dat makkelijk kan switchen tussen telefoon.....want zowel ik als mijn vrouw rijden in de auto.

Ik kwam de Motorola MA1 tegen maar die viel.qua reviews best tegen. En ook daar kon ik niet zien of er meerdere telefoons geconnect kunnen worden. Voor de duidelijk......ik hoef niet 2 telefoons tegelijk te connecten. Het gaat erom dat het apparaat automatisch connect met de aanwezige/ nabije telefoon.

Heeft iemand positieve ervaring/ oplossingen?

Alle reacties

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Je hoeft helemaal niet op een knop te drukken met AA Wireless? De eerste keer met instellen verbinding, maar daarna gaat ie gewoon automatisch.

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:43
jurjen_g schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:03:
Je hoeft helemaal niet op een knop te drukken met AA Wireless? De eerste keer met instellen verbinding, maar daarna gaat ie gewoon automatisch.
En werkt dat ook met meerdere telefoons?

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Bij AA wireless wordt de telefoon automatisch verbonden zodra de auto aan staat, die knop is puur voor de eerste koppeling en daarna om snel te wisselen tussen telefoons. Volgens mij koppelt hij de laatst verbonden telefoon.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
AntonV schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:06:
Bij AA wireless wordt de telefoon automatisch verbonden zodra de auto aan staat, die knop is puur voor de eerste koppeling en daarna om snel te wisselen tussen telefoons. Volgens mij koppelt hij de laatst verbonden telefoon.
Ik gebruik zelf maar 1 telefoon, dus weet niet zeker of je zonder knop kunt wisselen. Ik zou verwachten dat als je maar met 1 telefoon instapt (evt de ander op vliegtuigstand), hij automatisch met die connectie maakt. Maar als je met 2 telefoons instapt is er een setting om voorkeur aan laatste connectie te geven, of 1.telefoon in te stellen als standaard. Maar wellicht weten andere gebruikers exact of het zonder knop werkt.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:02

Jorissie87

No diggity

jurjen_g schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:36:
[...]

Ik gebruik zelf maar 1 telefoon, dus weet niet zeker of je zonder knop kunt wisselen. Ik zou verwachten dat als je maar met 1 telefoon instapt (evt de ander op vliegtuigstand), hij automatisch met die connectie maakt. Maar als je met 2 telefoons instapt is er een setting om voorkeur aan laatste connectie te geven, of 1.telefoon in te stellen als standaard. Maar wellicht weten andere gebruikers exact of het zonder knop werkt.
Ik weet niet wat we hier bedoelen met knop indrukken maar ik moet in mijn auto nog wel altijd bevestigen op het display dat ik Android auto wil starten. Hij komt wel zelf met de suggestie (popup) wanneer ik in de auto stap. Daarna gaat hij verbinden en werkt Android auto pas. Ik heb een pixel 9a icm Enyaq (iv80 2023)

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit zal van de auto afhangen en waarschijnlijk ook een instelling zijn, bij mij (Galaxy S24 i.c.m. Lexus UX) start Android Auto automatisch zodra ik de auto start. De knop op de AAWireless-adapter gebruik ik alleen om te kunnen wisselen tussen de gekoppelde telefoons.

Standaard wordt bij mij de laatst verbonden telefoon gebruikt, als die niet aanwezig is zou ik verwachten dat AAWireless met de andere gekoppelde telefoon verbindt. Dit heb ik zelf niet geprobeerd.
Pagina: 1