Goedemorgen,
Ik heb wat zorgen om mijn gasverbruik per dag momenteel. Het gemiddelde ligt rond de 9/10 m3 per dag. Op zich niet gek op koude winterdagen maar ik heb wel wat zorgen. We hebben net een nieuwe CV ketel laten installeren (HR eco30 Intergas). Staat op eco stand. Gister hebben we vanaf 13.30 tot 21.00 de CV aan gehad op max 18 graden. Overdags en in de nacht op 15 graden. Zonder dit koelt zeker af naar 13/14 graden. Het verbruik was gister 11m3. Vrij veel voor alleen de woonkamer (120m3) vind ik? Met de vrieskou alle radiatoren open gezet, max 17/18 graden en dan is het verbruik 18m3 per dag! Erg veel.
Nu wil ik weten of er niets iets mis is in de installatie.
Mijn situatie:
- bouwjaar huis: 1980
- 190m2
- energielabel C
- radiatoren (3x) en convectorputten (2x) in de woonkamer
- de overige radiatoren in het huis staan uit
- op korte termijn wordt het dak vanuit binnen geïsoleerd
- de garage die aanpandig zit komen ook nieuwe garagedeuren voor meer isolatie.
Ik heb wat zorgen om mijn gasverbruik per dag momenteel. Het gemiddelde ligt rond de 9/10 m3 per dag. Op zich niet gek op koude winterdagen maar ik heb wel wat zorgen. We hebben net een nieuwe CV ketel laten installeren (HR eco30 Intergas). Staat op eco stand. Gister hebben we vanaf 13.30 tot 21.00 de CV aan gehad op max 18 graden. Overdags en in de nacht op 15 graden. Zonder dit koelt zeker af naar 13/14 graden. Het verbruik was gister 11m3. Vrij veel voor alleen de woonkamer (120m3) vind ik? Met de vrieskou alle radiatoren open gezet, max 17/18 graden en dan is het verbruik 18m3 per dag! Erg veel.
Nu wil ik weten of er niets iets mis is in de installatie.
Mijn situatie:
- bouwjaar huis: 1980
- 190m2
- energielabel C
- radiatoren (3x) en convectorputten (2x) in de woonkamer
- de overige radiatoren in het huis staan uit
- op korte termijn wordt het dak vanuit binnen geïsoleerd
- de garage die aanpandig zit komen ook nieuwe garagedeuren voor meer isolatie.
/f/image/mI932JVteJOVUIsYporMfD6s.png?f=fotoalbum_large)