Vraag

• Gert Beukhof
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11-01 11:12
Mijn vraag is: ik heb een Asrock b850m steellegend wifi, deze gebruik ik voornamelijk voor race simulator, nu heb ik een iPad aan mijn raceseat gemonteerd waarop informatie op komt te staan over de race, nu is het probleem dat ik de iPad niet kan opladen met de usb poorten van het moederbord, de iPad zegt: opladen uit. Ik heb alle poorten geprobeerd en overal het zelfde probleem.

Weet iemand hier wat het probleem is of een oplossing?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 11
AMD 7500f processor
Gidabite 9060xt 16gb
iPad air2
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb de bios grootste naar de laatste versie, 4.03.
Ik heb ik in de bios een setting omgezet maar dit heeft geen resultaat.

Ik hoor graag of iemand hier meer van weet

...

Alle reacties

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het gaat helaas niet werken.

USB 3.2 Type-A poorten (blauw/groen) zijn fysiek begrensd op 0,9A (4,5 Watt) volgens de USB-standaard.

USB 3.2 Type-C poort (achterop) heeft bij jouw ASRock moederbord geen "Power Delivery" (PD) chip. Zonder die chip levert de poort maximaal 1,5A (7,5 Watt).

Een iPad wil uit mijn hoofd 2.5A, maar gaat ook niet laden als hij ziet dat hij minder dan 2.0A stabiel kan krijgen.

Maar hoezo werkt hem aan de eigen oplader in een vrij stopcontact in die setup niet?

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-01-2026 10:41 ]

youtube.com/@hisrep

• Gert Beukhof
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 11-01 11:12
Bedankt voor de reactie, dan weet ik genoeg

Ik heb hem nu inderdaad aan een normale lader zitten maar wilde eigenlijk alles via mijn pc laten lopen, als die uit is wordt er ook niet geladen zeg maar

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan zou je naar een master/slave stekkerblok kunnen kijken. Daar is 1 stekker altijd aan en de rest schakelt pas als de eerste stroom vraagt.

Commandline FTW | Tweakt met mate