Hallo allemaal,
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen over mijn gasverbruik, want dit lijkt mij relatief hoog gezien de situatie.
Sinds 17 december 2025 ben ik eigenaar van mijn eerste woning. De woning staat sindsdien leeg; ik woon er nog niet. Ik ga alleen af en toe langs om te klussen. De thermostaat staat continu op 15°C, ook wanneer ik er aan het werk ben. Er wordt vrijwel geen warm water gebruikt.
Woninggegevens
Wat mij verbaast is dat dit verbruik relatief hoog lijkt:
Vriend met een slechter geïsoleerde 2-onder-1-kap, waar wél gewoond wordt en warm water wordt gebruikt, zit rond 5–6 m³ per dag
Andere vriend met een tussenwoning gebruikt maximaal 1,2 m³ per dag
Mijn vragen
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaringen over mijn gasverbruik, want dit lijkt mij relatief hoog gezien de situatie.
Sinds 17 december 2025 ben ik eigenaar van mijn eerste woning. De woning staat sindsdien leeg; ik woon er nog niet. Ik ga alleen af en toe langs om te klussen. De thermostaat staat continu op 15°C, ook wanneer ik er aan het werk ben. Er wordt vrijwel geen warm water gebruikt.
Woninggegevens
- Type woning: tussenwoning
- Bouwjaar: 1982
- Energielabel: B
- Ramen/kozijnen: kunststof met HR++
- CV-ketel: Nefit Trendline II CW4 HC25
- Bouwjaar ketel: 2017
- Totaal aantal radiatoren: 10
- 2 radiatoren in de woonkamer: geen thermostaatknop, staan volledig open
- Badkamer radiator: stand 3
- Overige radiatoren: kwartslag open of stand 2
- Per dag: ± 2,9 tot 3,5 m³ gas
- Periode 18 december t/m 31 december 2025: 46 m³ gas
- Comfortstand voor warm water staat uit
Wat mij verbaast is dat dit verbruik relatief hoog lijkt:
Vriend met een slechter geïsoleerde 2-onder-1-kap, waar wél gewoond wordt en warm water wordt gebruikt, zit rond 5–6 m³ per dag
Andere vriend met een tussenwoning gebruikt maximaal 1,2 m³ per dag
Mijn vragen
- Is dit gasverbruik normaal voor mijn situatie (lege woning, 15°C constant)?
- Kan er sprake zijn van een instelling, afstelling of technisch probleem?
- Zijn er tips of aandachtspunten waar ik naar moet kijken (cv-instellingen, radiatoren, nachtverlaging, etc.)?
:strip_exif()/f/image/AvmM6mHgzJyRXVkPmb8afmWJ.png?f=user_large)
/f/image/G4kownlGfJc0IilSE8hAoKH8.png?f=fotoalbum_large)