Toon posts:

[OC] Voltage verhoging --> betere score koeien ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er niks van... Ik heb nu een AXIA core 1 Ghz. processor stabiel op 1,333 Mhz. draaien... niks aan de hand dus... echter, ik heb het voltage verhoogd van 1,825 naar 1,85 en hierdoor is de score van de koeien van 4,65 naar 4,7 gegaan !! (4,7 Mkeys..)

Hoe kan dat nou ?? Is hij nu nog stabieler waardoor hij beter scoort ?? Of heeft het weer er misschien ook mee te maken ?

R.

PS. 1,85 volt in het BIOS, is 1,92 volt echt (Abit KT7A mobo)

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee ??

Verwijderd

De meting van je koetje vesrchilt nogal eens...
Zal waarschijnlijk niet door je voltage komen...

Verwijderd

Als je CPU door te lage VCore regelmatig rekenfouten maakte, zou dat wel kunnen ja....

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
kan aan een hoop liggen, als je comp normaal 100% idled is je scores et hoogst, als je progjes hebt draaien is er minder processorkracht voor je koetje over....

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Het heeft er totaal geen invloed op lijkt mij, ik denk dat het gewoon is dat je bij die meting van 4,7 toevallig iets minder de PC hebt gebruikt, of dat bij de meting van 4,65 net een progje iets meer rekencapaciteit wegtrok.
Je weet het niet, maar het lijkt me sterk dat het voltage er invloed op heeft.
En dat verhaal van de rekenfouten. Als je CPU die echt maakt, dan kan ie echt niet een lange tijd stabiel de koe draaien, als ie daar rekenfouten in maakt, doe ie dat ook in de rest, en hangt de zooi binnen korte tijd.

Geen inspiratie

Verwijderd

't kan wel. Het EV6 busprotocol gebruikt ECC voor het corrigeren van opgetreden fouten. Let wel: daar zie je als gebruiker dus niets van, van die fouten, behalve een kleine performance-penalty misschien.
De verhoogde spanning kan het aantal fouten af hebben doen nemen, waardoor de thoughput hoger word.

Check eens met Sisoft je memory-throughput? Die zou ook hoger uit moeten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Die verschillen komen in ieder geval niet door andere programma's op de achtergrond... in ieder geval... in die instelling is niks gewijzigd. (noemden we zulke programma's in tha good old DOS tijd geen TSR ??)

Dat ECC verhaal klinkt veel logischer... Hmm, in ieder geval bedankt,.. en ehh, 4,7 Mkeys... dat is best wel hoog toch ??

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Topictitel aangepast.

Verwijderd

Topicstarter
is dat nieuw ?? [oc] ?? Zo kan iedereen verschil zien tussen casemod topics en oc topics... hmmm. ok

R.
Pagina: 1