Vraag

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-01 17:19
Beste mede-tweakers,

Sinds december 2025 ben ik van Samsung overgestapt naar de iPhone 17 Pro Max icm Watch Ultra 3. Ik heb momenteel nog Buds 2 Pro van Samsung in gebruik maar ben toe aan iets nieuws en beters.

Ik wandel elke dag buiten en gebruik dan de in-ears voor muziek, ik gebruik ze ook vrijwel alleen op dat moment. Ik heb gelezen dat daarom ANC een minder belangrijk punt is omdat je toch de omgeving om je heen nog wilt horen. Ik luister vooral naar EDM(hardstyle) maar ook 80s, top40, nederlandse muziek, wat dat betreft van alles maar hoofdzakelijk dus EDM, ik houd er dus wel van een goede bass.

Ik was eerst van plan om over-ears te kopen, dus daar in verdiept (bijv Airpods Max) maar deze kunnen niet tegen zweet/regen dus dat zou dan geen goede keus zijn.

Dus nu verder verdiept in de in-ears icm een iPhone, er achter gekomen dat iPhone alleen AAC codec ondersteund en kom dan 9/10 keer uit als resultaat dat de Airpods 3 Pro de beste keus is icm Apple/iPhone.

Maar daarnaast ben ik ook nog op de onderstaande in-ears uitgekomen die mijn aanspreken maar om deze volledig te kunnen benutten qua (betere?) codecs is er een USB dongle nodig die aptx of ldac kan uitzenden of de oplaadcase (pi8/jbl) moet aangesloten worden als transmitter. Ik weet niet hoe goed dat werkt.

Mijn budget is max 300,-

Apple Airpods Pro 3 (250€) (altijd als eerste aanbevolen bij Apple gebruikers)(goed geluid beste anc)

B&W Pi8 (300€) (beste geluidskwaliteit)

JBL Tour Pro 3 (228€)

Sennheiser Momentum 4 (180€)

Sony WF-1000XM5 (130,- via amazon als nieuw) (verouderd model)

Heel eerlijk weer ik nu dus niet meer wat ik moet doen, ze werken natuurlijk allemaal via de iPhone en via AAC maar wil ik bij andere in-ears dan de Airpods alles eruit halen is er dus een extra stap nodig, is dit het waard? Maakt dit echt een groot verschil?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zodat ik een beslissing kan maken 😅

Alle reacties

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Of je bij wandelen je omgeving wil horen ligt aan jezelf. Als ik door de stad loop heb ik altijd ANC aan.

Kan zelf de airpods pro aanraden.

• DM89
SCIxX schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:44:
Of je bij wandelen je omgeving wil horen ligt aan jezelf. Als ik door de stad loop heb ik altijd ANC aan.

Kan zelf de airpods pro aanraden.
Klopt, maar dit was wat ik gevonden heb via google haha, snap het wel qua veiligheid dat je nog wat meekrijgt als je langs wegen etc loopt maar goed uiteindelijk eigen keus inderdaad.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet Apple-specifiek is, en aankoopadvies, past dit topic beter in Beeld en geluid koopadvies, dus een move die kant op :)

iOS > BGK

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-01 13:35
Zelf heb ik de B&W pi8 nadat ik mijn Sennheiser momentum true wireless 4 heb geretourneerd.

De sennheiser is een goede in ear! geluidskwaliteit is goed, pasvorm en anc ook prima.
Kortom, best een goede in ear, vooral voor het geld. maar soms verliest hij connectie met je telefoon, of soms werkt 1 oortje niet meer.
Dit zijn veelkomende problemen met de in ears van sennheiser. forums vol met problemen( ook ik kreeg er last van na 1 jaar) dus onder garantie overgestapt naar de B&W pi8.
Deze oordopjes zijn toch wat beter wat betreft geluidskwaliteit. Ze zitten oke, maar vaak niet goed in 1 keer! je zult ze iets vaker moeten draaien en prutsen voordat ze echt goed in je oor zitten.
( ze blijven dan wel prima zitten) ANC is prima ook na mijn weten. en verder geen problemen met deze in ears. ( heb ze nu 1,5 jaar)

Zelf geen airpods ooit gehad, maar ik zou geen TW4 halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Eskimoo op 12-01-2026 08:58 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
Als je een iphone hebt zou ik niet verder kijken dan de Airpods Pro 3. De integratie is dan gewoon heel goed. Ik heb de Pro 2 en die vind ik goed klinken. De Pro 3's zijn beter. Bass is wat mij betreft meer dan voldoende. Met een EQ in Spotify is dat nog wel te boosten. Ruimtelijke audio van Apple icm Apple Music vind ik ook echt een meerwaarde.

Als ik thuis werk maak ik vaak een wandeling en gebruik dan altijd ANC. Dat vind ik echt wel prettig, aangezien er buiten veel omgevingsgeluid is. Je hoeft de muziek dan ook niet zo hard te zetten, beter voor de oren. Je moet dan inderdaad iets beter om je heen kijken wat betreft verkeer, omdat je niet op je oren kan vertrouwen. Aan de andere kant, zonder ANC met muziek op hoor je het verkeer natuurlijk ook veel minder goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Hulleman op 13-01-2026 08:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• DM89
Hulleman schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:27:
Als je een iphone hebt zou ik niet verder kijken dan de Airpods Pro 3. De integratie is dan gewoon heel goed. Ik heb de Pro 2 en die vind ik goed klinken. De Pro 3's zijn beter. Bass is wat mij betreft meer dan voldoende. Met een EQ in Spotify is dat nog wel te boosten. Ruimtelijke audio van Apple icm Apple Music vind ik ook echt een meerwaarde.

Als ik thuis werk maak ik vaak een wandeling en gebruik dan altijd ANC. Dat vind ik echt wel prettig, aangezien er buiten veel omgevingsgeluid is. Je hoeft de muziek dan ook niet zo hard te zetten, beter voor de oren. Je moet dan inderdaad iets beter om je heen kijken wat betreft verkeer, omdat je niet op je oren kan vertrouwen. Aan de andere kant, zonder ANC met muziek op hoor je het verkeer natuurlijk ook veel minder goed.
Ik ga inderdaad maar de Airpods 3 Pro bestellen, deze komt zo vaak terug als aanbeveling nummer 1 voor iPhone. ANC zal inderdaad toch belangrijker zijn dan ik denk.

Gebruik momenteel Spotify Basic Duo, Apple Music zou beter zijn icm Airpods maar moet eens gaan kijken of ik de overstap kan maken, gebruik al zo lang Spotify 😅

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:45

Plainside

I browse when I'm at work

Al eens gekeken naar IEM's (in ear monitor)? Gebruik zelf de KZ Zex en heb eigenlijk nooit beter oortjes gehad. En ze hebben ook nog een product om het draadloos te maken al ben ik de naam daarvan even kwijt. Enigste nadeel die ik me kan bedenken is dat ze alleen een ali-store hebben.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:02
DM89 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 13:30:
[...]
Gebruik momenteel Spotify Basic Duo, Apple Music zou beter zijn icm Airpods maar moet eens gaan kijken of ik de overstap kan maken, gebruik al zo lang Spotify 😅
Je kunt met apple music gebruik maken van spatial audio. Ik heb dat wel eens getest en klinkt echt wel indrukwekkend. Overigens ben ik nooit bij apple music blijven hangen en gebruik met name Spotify.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1