Mijn vraag
Ik heb sinds 2 maanden een huis met vloerverwarming en het valt me erg op dat ik op 3 plekken radiator buizen van boven (aanvoer en retour van bovenste radiatoren) in die vloer met vloerverwarming zie lopen.
Waar zou dat in hemelsnaam voor dienen? Ik heb in de garage netjes een verdeler met thermostaat en flow metingen erop, de slangen lopen netjes de vloer in en ook weer uit met de retour, zoals het hoort.
Ook een mooi delta T van 20, alles functioneert goed lijkt wel, maar waarom zouden die van het bovenste radiator systeem komen en beneden de vloer in gaan?
:strip_exif()/f/image/RpKiHsqJmLqmESxlM3wcNTrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKOnlWKXep0M7HEKuB5lqAPY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bj97eTqcNtqwk1DxwQZHL38E.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
buizen nagelopen en gaan naar bovenste verdieping op het radiatoren systeem.
Aanvoer 60 graden en retour 40 graden op alle buizen (beneden en boven) en ook radiatoren.
Ik heb sinds 2 maanden een huis met vloerverwarming en het valt me erg op dat ik op 3 plekken radiator buizen van boven (aanvoer en retour van bovenste radiatoren) in die vloer met vloerverwarming zie lopen.
Waar zou dat in hemelsnaam voor dienen? Ik heb in de garage netjes een verdeler met thermostaat en flow metingen erop, de slangen lopen netjes de vloer in en ook weer uit met de retour, zoals het hoort.
Ook een mooi delta T van 20, alles functioneert goed lijkt wel, maar waarom zouden die van het bovenste radiator systeem komen en beneden de vloer in gaan?
:strip_exif()/f/image/RpKiHsqJmLqmESxlM3wcNTrj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xKOnlWKXep0M7HEKuB5lqAPY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bj97eTqcNtqwk1DxwQZHL38E.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
buizen nagelopen en gaan naar bovenste verdieping op het radiatoren systeem.
Aanvoer 60 graden en retour 40 graden op alle buizen (beneden en boven) en ook radiatoren.
/f/image/HoiuTc278zLcdEM4ZdWMu4U4.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4n3NrqZMdrrwwdPlGSEui87.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wMghyCatzgtmTxaLmeJYrUmS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wjPgzlsL9HymXH1uoSAHAzFz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6B6bUTxUSqUkDrsqajoKs3SW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rxGpNhHsYt0hb1fKnTL6ap9H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgFhg23sSPWvN5hXo5aePvTI.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/QqWUNy6yjPlH3mhqlLbayeZH.png?f=fotoalbum_large)