Mijn vraag
Ik wil graag zoneregeling (4 zones met Honeywell HCC100 draadloos) installeren op de vloerverwarming verdeler (18 groepen) icm mijn ALPHA INNOTEC HV 9-1/3. Nu ben ik aan het spelen geslagen met de flowmeters om te zorgen dat alle groepen >0 L/min halen, daar loop ik op dit moment vast, op een paar groepen haal ik met geen mogelijkheid >0 L/min. Alleen wanneer ik de andere groepen dichtdraai - dan krijgen deze groepen wel debiet.
Dit zijn de lengtes van de groepen en op welke etage deze zich bevinden:
:strip_exif()/f/image/47M9QYygoEI119cpkK3ENInr.png?f=user_large)
Heb deze instructie gevonden om debieten in te stellen per groep als instructie bij mijn ALPHA INNOTEC HV 9-1/3. Is het verstandig om dit zelf in te stellen icm de Honeywell HCC100? Of zijn er andere opties?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ontluchten van de vloerverwarming verdeler, bij alle groepen krijg ik direct water
- Knijpen van alle andere groepen om te kijken of 0-flowmeters verstopt zijn, deze lopen allemaal los
Foto's van de installatie
:strip_exif()/f/image/GLzNilZhtJav2BnLrzRgyyEK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ppbFHQClr37EbQehSz4iKsh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MV0KRzvYzwiWJC6BUV4vTcdM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RBxDHgJzHCYBqUIcHJayCPGU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cj7JVMJKBPnXqpb2qKhuTUAR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxJSfJfAToMbnl26GE85webs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B1DMCloKJySV7cYLUtIWA7Db.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag zoneregeling (4 zones met Honeywell HCC100 draadloos) installeren op de vloerverwarming verdeler (18 groepen) icm mijn ALPHA INNOTEC HV 9-1/3. Nu ben ik aan het spelen geslagen met de flowmeters om te zorgen dat alle groepen >0 L/min halen, daar loop ik op dit moment vast, op een paar groepen haal ik met geen mogelijkheid >0 L/min. Alleen wanneer ik de andere groepen dichtdraai - dan krijgen deze groepen wel debiet.
Dit zijn de lengtes van de groepen en op welke etage deze zich bevinden:
:strip_exif()/f/image/47M9QYygoEI119cpkK3ENInr.png?f=user_large)
Heb deze instructie gevonden om debieten in te stellen per groep als instructie bij mijn ALPHA INNOTEC HV 9-1/3. Is het verstandig om dit zelf in te stellen icm de Honeywell HCC100? Of zijn er andere opties?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ontluchten van de vloerverwarming verdeler, bij alle groepen krijg ik direct water
- Knijpen van alle andere groepen om te kijken of 0-flowmeters verstopt zijn, deze lopen allemaal los
Foto's van de installatie
:strip_exif()/f/image/GLzNilZhtJav2BnLrzRgyyEK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7ppbFHQClr37EbQehSz4iKsh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MV0KRzvYzwiWJC6BUV4vTcdM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RBxDHgJzHCYBqUIcHJayCPGU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cj7JVMJKBPnXqpb2qKhuTUAR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TxJSfJfAToMbnl26GE85webs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B1DMCloKJySV7cYLUtIWA7Db.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ollieeew op 10-01-2026 13:47 ]