airplay selectief gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:48
Goedemiddag,

Ik stream spotify via airplay van de ipad naar mijn versterker. Werkt prima. Het probleem is dat als ik tijdens het internetten ergens een filmpje start , via youtube ofzo, dat spotify ermee stopt en ik het geluid van het filmpje over de speakers krijg. Is er een manier om dat te voorkomen?

Bedankt.

Alle reacties

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:08
Volgens mij niet. Ik meen dat je in macOS wèl een app hebt die dat kan, maar ik zou dat moeten nazoeken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via airplay? Why?
Welke versterker is dat, en snapt dat ding niet gewoon Spotify connect? Daar zit je oplossing namelijk in :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Marcel a schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:12: Ik meen dat je in macOS wèl een app hebt die dat kan, maar ik zou dat moeten nazoeken.
Waarschijnlijk is dat Airfoil van Rogue Amoeba.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• VetVarken
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:48
The Eagle schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:17:
Via airplay? Why?
Welke versterker is dat, en snapt dat ding niet gewoon Spotify connect? Daar zit je oplossing namelijk in :)
Ik heb een advanced paris myconnect 60 versterker / multifunctioneel audiogeval.

Waarom niet via spotify connect? Omdat de versterker in geval van spotify premium niet lostless kan afspelen , en als ik spotify free gebruik dan werkt het ook niet via spotify connect. :-(

En spotify premium kan ook niet lostless afspelen via mijn chromecast audio .

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:08
Volgens deze website ondersteunt hij gewoon Spotify Connect.
https://www.advanceparis.com/en/product/myconnect-60/

Ik zie geen airplay ondersteuning eerlijk gezegd. Gebruik je hem niet gewoon als bluetooth speaker?

[ Voor 30% gewijzigd door Marcel a op 11-01-2026 15:56 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:13
Volgens mij is dat hier een aantal weken geleden nog ergens besproken. Het is op een iPhone niet mogelijk om de audio door één app te laten 'claimen'. Het apparaat zorgt er juist netjes voor dat je dat geluid te horen krijgt dat hoort bij wat je aan het doen bent. Best netjes eigenlijk.

Mocht je dat niet willen dan kan je ook naar een streamer o.i.d. kijken die los van jouw telefoon de juiste muziek kan leveren.

Dat apparaat lijkt wel Airplay aan te kunnen trouwens, staat op de door jou gelinkte pagina @Marcel a, onder de description.
Pagina: 1