Router met PoE??

Pagina: 1
Acties:

• noppwes
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-01 14:00
Goedendag,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een router welke ook gelijk minimaal 3 PoE poorten heeft. Reden hiervoor is dat ik op het werk geen switch mag aansluiten op een walloutlet, maar wel een router.

Iemand advies?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

A wise man's life is based around fuck you

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08
noppwes schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:44:
Reden hiervoor is dat ik op het werk geen switch mag aansluiten op een walloutlet, maar wel een router.
Je kan ook een losse router gebruiken en daar een POE switch op aansluiten.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je geen switch op de wall outlet mag aansluiten, maar wel een router. Beide zijn meestal uit de boze in bedrijfsnetwerken. Hoe ziet het complete plaatje eruit?

Spel en typfouten voorbehouden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
FredvZ schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 12:51:
[...]

Je kan ook een losse router gebruiken en daar een POE switch op aansluiten.

Ik ben wel nieuwsgierig waarom je geen switch op de wall outlet mag aansluiten, maar wel een router. Beide zijn meestal uit de boze in bedrijfsnetwerken. Hoe ziet het complete plaatje eruit?
Ik gok iets met 802.1x beveiliging, met een router zet je de WAN poort maar goed neer (juiste mac, authenticatie, bla bla) en de onderliggende devices gaan dan via dat device.

vermoed dat het 'maar wel een router' ook niet van de IT afdeling komt maar een eigen aanname is O-)

A wise man's life is based around fuck you

• noppwes
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 10-01 14:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AwKRRdWDMj_H7R-uoSOHihTpPMg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pO1ugeptZkwZhcVnWSH7WFB9.png?f=fotoalbum_large

Hier het plaatje... Men wilde voor een speciale gelegenheid een live meekijk verbinding opzetten vanuit de technische ruimte zodat men op het kantoor vanuit een vergaderzaal kan meekijken. Tussen beide is wel netwerk aanwezig, maar zijn wel fysiek 2 verschillende gebouwen. Inmiddels is er een VPN gerealiseerd waarbinnen we dit kunnen realiseren. In 1e instanatie dacht ik dus met 2 PoE switches te kunnen werken, maar dit werd niet geaccepteerd. Wat wel mocht was een eigen router met daarachter dan de PoE switch... dus toen dacht ik: waarom niet die 2 combineren...

De camera's dienen in hetzelfde IP-range te zitten... anders ziet het systeem de camera's niet. Dus alles moet in het 192.168.5.xxx zitten....

[ Voor 10% gewijzigd door noppwes op 10-01-2026 13:04 ]

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet de goedkoopste, deze heeft wel alles erin zitten:
https://www.omadanetworks...ntegrated-router/er7212pc

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08
noppwes schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:00:
[Afbeelding]
De camera's dienen in hetzelfde IP-range te zitten... anders ziet het systeem de camera's niet. Dus alles moet in het 192.168.5.xxx zitten....
Dan heb je meer nodig dan wat je nu in plaatje zit. Dat wordt behoorlijk complex om te maken als het niet je dagelijkse werk is.

Ik zou het terug leggen bij IT:
"Voor dat en dat event hebben we die zaal 3 POE poorten nodig en in het kantoor 3 poorten. Allemaal in hetzelfde VLAN. Kunnen jullie dat regelen?"

Zeggen ze nee: terugleggen bij jouw manager. Dan kan hij/zij met IT bepalen of dit event belangrijjk genoeg is om een uitzondering te maken op het IT beveiligingsbeleid, zodat je alsnog de POE switches kan gebruiken.

Ander alternatief: zijn er meerdere wall outlets beschikbaar in de vergaderzaal waar de camera's komen of misschien bij ruimtes in de buurt die met een lange kabel aan te sluiten zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door FredvZ op 10-01-2026 13:28 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1