MSI MAG A750GL voeding maakt ratelend geluid na 1 week gebru

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeffreyTh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21-01 19:37
Mijn vraag
Goedemorgen. Ongeveer een week geleden heb ik mijn eerste pc gebouwd. De build is zonder problemen verlopen en de pc werkte direct naar behoren. Sinds vandaag is echter mijn voeding zachtjes gaan ratelen. Het gaat om een MSI MAG A750GL PCIE5 II modulaire 750W voeding.

Relevante hardware en software
Wat kan de oorzaak zijn van het ratelende geluid van de voeding? Kan dit wijzen op een montagefout, of is er mogelijk sprake van een fabrieksfout?

Wat ik al heb gecontroleerd of geprobeerd
Schroefjes gecontroleerd → zitten goed vast
Behuizing op zijn kant gelegd → ratelend geluid wordt (iets minder
Lichte druk uitgeoefend op de onderkant van de voeding met mijn vingers (bij de fan) → ratel verdwijnt

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:44
de fan draait?Dan gok ik dat het de fan is die het ratelende geluid maakt.Ik zou de voeding terug sturen,dat hoort gewoon niet.

• JeffreyTh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 21-01 19:37
@freaky35 De fan draait inderdaad. Dankjewel voor je reactie. Eens kijken of er met Alternate iets te regelen is dat zij eerst een nieuwe sturen voordat ik hem terugstuur. Zit niet graag x-dagen zonder PC en dan kan ik de kabels laten zitten. Iemand die hier ervaring mee heeft?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:42
Dat kan alleen als je exact zelfde merk en model pakt.
Heb je al eens geprobeerd de voeding te testen buiten je behuizing? Maakt hij dan ook een ratel?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:41
Voeding terug sturen onder WKOA want voldoet totaal niet aan de verwachting. Sws is MSI MAG A-GL geen aanrader want lage kwaliteit en hoorbaar onder elke belasting en bij hogere belasting zelfs ronduit luid. Alternate verkoopt beter dan dat. Chieftec Vega M, Montech Century II, Sharkoon Rebel P20, be quite! Pure Power 13M bijvoorbeeld.