Toon posts:

Computer blijft reseten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mij ecs k7s5a binnen gekregenom te uppgrade van een asus a7v (die niet stabiel liep met een tb1333Mhz)

Naar dat ik de mobo heb geinstaleert en alle kabels weer heb aangesloten en hem voor de eerste keer aan zetten, ging alles goed behalven dat mijn toetsenbord het niet doet ik heb toen de computer weer uit gezet om te kijken of de toetsenbord stekker er niet verkeert in zat maar die zat goed, ik heb toen voor de zekerhijd hem er even uit en weer in gedaan, maar nu bijft mijn computer maar constant resetten om de 1 sec met of zonder toetsenbord :(

Weet iemand plz wat ik er aan moet doen

dit zit er in
esc k7s5a
tb 1333
256MB sdram cas2
agp slot: ati radeon 64MB vivo
pci slot1: miro video pctv
pci slot2: promese ultra 66 -> iomega ide zip drive
pci slot3: sb live 5.1 platium
pci slot4: leeg
pci slot5: 3com 905c tx

ide1: 2xibm gxp 45GB
ide2: dvd rom speler/onstream tape streamer

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
stekkertje op de reset jumper dingen :?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
of misschien blijft je resetknop hangen?

en anders 1 voor 1 alle kaarten eruithalen, en kijken of 9en wanneer) 'ie 't weer goed gaat doen

dikke kans dat daar dan je probleem zit

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er af gehaalt maar het help helemaal niets

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ik heb ook zoiets...
Ik heb een Asus A7m266 en als ik af wil sluiten krijg ik eerst kernel32 errors en daarna duurt het even voordat hij afsluit en dan reset hij. En ik heb ook wel eens het probleem dat de startknop als reset knop gebrukt wordt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alla pci kaarten er uit gehaalt alle ide kabels los gemaakt de diskette diskettedrive kabel los gemaakt maar hij doet het restetten nog steets

Verwijderd

Topicstarter
hij deed het weer toen ik mijn duron 600 er in zetten :)
maar toen ik de pci kaarten er weer ik hat zitten begon hij weer met resetten :( , ik heb toen de batterij vervangen toen deed hij het weer :) , toen heb ik de ide en floppydrive kabels aangesloten en toen je raad het al hij ging weer resetten :( , nu snap ik er nix meer van :?

edit:
typo

Verwijderd

Hier staat wel enkele info voor je:
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000697

Het mobo faq. :)

-= 5.4 LOCKUP/RESTART PROBLEMS =-

There are many reasons this happens, here are some of the most common ones:

1. Trying to overclock the system too aggressively. The processor, memory, video card, and the motherboard itself, can all cause system lockups/restarts when pushed too far. Try going back to the default speeds for all components, and then work you way up in slow increments, testing at each step the system's stability. Try using 3DMark, Sandra, or any other benchmarking utility in a continuous cycle to check stability. See section 4 for links.

2. Driver problems and/or incompatibilities. Try using the latest WHQL certified drivers for each component. Try to avoid driver beta versions if possible.

3. Power problems. As I said before this board is very sensitive to underpowered power supplies and/or unclean power signals, try using a different supply.

Verwijderd

Haal die kaart uit PCI slot 1 en laat dat slot leeg....
(i.v.m. IRQ conflicten)

Het lijkt er trouwens ook gewoon op dat je voeding het niet trekt.

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik denk niet dat dat hier het probleem is, maar de keer dat ik een dergelijk reset-probleem had, was dat het gevolg van een videokaart in het AGP slot dat zo dicht bij de processor zat dat de temperatuur in dat hoekje te hoog werd.

(mooie volzin, trouwens)

Oplossing: Hercules Terminator Beast :) vervangen door oorspronkelijke S3 Virge :O

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 08:36 schreef Hooi het volgende:
Haal die kaart uit PCI slot 1 en laat dat slot leeg....
(i.v.m. IRQ conflicten)

Het lijkt er trouwens ook gewoon op dat je voeding het niet trekt.
Ik heb het al zonder 1 pci kaart geprobeert en het probleem blijft
Ik denk niet dat dat hier het probleem is, maar de keer dat ik een dergelijk reset-probleem had, was dat het gevolg van een videokaart in het AGP slot dat zo dicht bij de processor zat dat de temperatuur in dat hoekje te hoog werd.
Ik denk het niet mijn koeler blaast de lucht naar boven (ik heb een Alpha PEP66T) en het gebeurt ook als ik hem net aan zet.

Ps: Ik heb een nog geen 2 maanden oude 400watt voeding

Verwijderd

Zo iets heb ik ook gehad met een asus bord.
Heel vaag heb toen een paar instelingen in de bios veranderd.
En windows opnieuw geinstaleerd weg probleem.
Soms viel hij uit en kreeg hem dan niet direct weer aan.
Pas na een 1/2 tot 1 uur heel iritant heeft een mand geduurd.
Zou ook een temp probleem kunnen zijn.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Op donderdag 20 september 2001 19:12 schreef tim het volgende:
Zo iets heb ik ook gehad met een asus bord.
Heel vaag heb toen een paar instelingen in de bios veranderd.
En windows opnieuw geinstaleerd weg probleem.
Soms viel hij uit en kreeg hem dan niet direct weer aan.
Pas na een 1/2 tot 1 uur heel iritant heeft een mand geduurd.
Zou ook een temp probleem kunnen zijn.
Dat kan

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb het gehad met een Cyrix M2-200 en een oude 286 voeding. CD in drive, lampje knippert een keer en een reset. Ik maar denken: dat ding deugt niet. Uiteindelijk andere CD-ROM erin, werkte ook niet. Bleek het de voeding te zijn |:(
Pagina: 1