Ethernet P1 Pro+ dongle output werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Uitgangssituatie: domoticz op een Pi met een USB P1 dongle.
Vandaag een https://www.hashop.nl/Ethernet-P1-Pro-voor-Home-Assistant binnengekregen, bewust gekocht zodat ik er domoticz nog even naast kon houden.

Aangesloten, extra usb voeding (Ikea drieweg usb, 2,4A per poort) er op zodat ik zeker weet dat alles het zou moeten doen.

Oude situatie: slimme meter -> p1 usb dongle -> pi met domoticz
Nieuw: slimme meter -> p1 pro -> p1 usb dongle -> domoticz.

Nieuwe situatie: p1 pro werkt, benaderbaar via ethernet, zie de metingen. Domoticz: krijgt geen data binnen via de usb die aan de P1 Pro uitgang hangt.
Sluit ik terug aan naar oude situatie, heeft domoticz meteen weer data. Laat de P1 aan de usb voeding hangen, die draait ook gewoon door (uiteraard geen inkomende data).

Conclusie: p1 pro krijgt voldoende voeding, ook om door te voeren. P1 usb dongle is ook goed.

Is nou de p1 doorvoer stuk of moet ik nog iets activeren wat ik mis om die uitgang te activeren :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:57
Ken dat ding niet maar moet je die P1 doorvoer uitgang niet configureren?
Baudrate enz instellen?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23
The Eagle schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:48:
Oude situatie: slimme meter -> p1 usb dongle -> pi met domoticz
Nieuw: slimme meter -> p1 pro -> p1 usb dongle -> domoticz.
[..]
Is nou de p1 doorvoer stuk of moet ik nog iets activeren wat ik mis om die uitgang te activeren :?
Als ik de handleiding mag geloven, dan hoef je niets in te stellen. Er staat wel expliciet bij dat de uitgaande poort geen stroom geeft.

Nou zou het kunnen zijn dat je USB-dongel, anders dan je zou verwachten, de voeding van de P1 poort gebruikt ipv de USB-poort. Dat zou verklaren waarom de dongel niet werkt met de P1 pro ertussen.

Heb je meer informatie over de USB dongel die je gebruikt?

Spel en typfouten voorbehouden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Helaas niet meer info, de handleiding die jij linkt was ook het meest uitgebreide dat ik kon vinden. Maar nu de dongel van de P1 poort af is en nog steeds aan de usb hangt blijft ie ook gewoon werken. Dus zou zeggen dat de voeding gewoon ok is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)