Help! no games maar wel haarscherp beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

• skoers
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 13:42
Hoi,

Ik ben sinds kort erg fan van Divx, nu wil ik mijn ouwe tv (wel grootbeeld met scart) gaan gebruiken als mini bioscoop. Je raadt het al...

Ik heb ook een DVD speler in mijn pc en niet onder mijn tv hangen. Gezien de magere(?) kwaliteit van die apparaatjes die je videosignaal van een normale vgakaart omzetten naar Composiet (coax/svideo)zijn die niet echt handig. Ze kosten overigens F 200,- incl kabels (b.v. van Trust)

Maar welke Videokaart of MPEG-2 kaart met TV-out is goed voor superscherp beeld maar niet te duur. Spelletjes zijn niet echt relevant, die speel ik toch niet vaak. en die kaart moet gewoon lang mee i.v.m. toekomst Divx enzo Wat nu een snelle kaart is, is volgend jaar weer achterhaald.

Matrox schijnt goed te zijn in 2D, maar is de TV-out ook beter dan een Asus 200 / 400 MX ?
Ik kan een Club3d met TV-out (200MX kloontje) kopen met 32 MB voor F 140,- incl.btw Is dat wat ?
Of is een MPEG-2 kaartje gewoon beter omdat dat puur en alleen om MPEG en TV-OUT gaat ? Wat zijn de prijzen van die dingen eigenlijk ?

Verder schijnt ook een Svideo kabel betere kwaliteit te leveren dan een Coax kabel. Ik heb al zo'n Scart - Coax - Svideo connector, dus ik mag kiezen..
Thanks !!
skoers@chello.nl

happy 2023 !

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Voor zover ik weet zijn de kaarten uit de Asus V7100Pro serie een van de weinige kaarten die TV-out op een resolutie van 1024*768 ondersteunen.

DVD's worden onder windows standaard op die resolutie afgespeeld. Elke andere resolutie moet er geinterpoleerd worden. Veel kaarten hebben een TV out met maximaal 800*600, en die zien er bij DVD's dus wat minder uit.

Als er meer kaarten zijn met een 1024*768 TV-out wil ik het trouwens graag weten :)

Verwijderd

KyroII, scherp en mooi beeld. Kan mijn desktop zo op 1024 zetten! (als die op de TV-out modus staat)

Verwijderd

Voor 200 guldens heb je de radeon VE 32 MB , DVI, gewone d-sub aansluiting en tv-out.
Tv als extra desktop, dvd's, divx(mediapayer6.4) kijken enz. prima software(hydravision)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 19:33
Op woensdag 19 september 2001 20:52 schreef mr_obb het volgende:
Als er meer kaarten zijn met een 1024*768 TV-out wil ik het trouwens graag weten :)
Volgens de reviews heeft de Leadtek Geforce 3 de nieuwe Conexant TV-chip die ook 1024*768 doet.

Heb het zelf nog niet kunnen proberen, want ik moet eerst nog effe een kabeltje naar m'n TV trekken :)

Verwijderd

Ik raad je natuurlijk Matrox aan!>
Subliem beeld!! echt waar..
Daar kan geen enkele andere kaart aan tippen.
Ook met tv out..
Ik gebruik die optie ook regelmatig voor DivX films, en het werkt heel handig.. zit zelfs een DVD max functie op..
Dus dan kun je breedbeeld uitzendingen op volledig scherm zien.

Zelf heb ik een Matrox G400, maar die zijn er om een of andere vage reden niet meer..
Dus wees slim en koop een Matrox G450 Dual head met 32 mb voor 320 piek bij norrod. Als je op de Noordelijke Hogeschool in Leeuwarden zit krijg je ook nog es 5% korting ;) mooi meegenomen.

Verwijderd

denk niet dat je 1024x768 op een teevee wil zien.. pal is maar 625 beeldlijnen dus gaat er veel informatie verloren.. divx altijd in 640x480 of in 800x600 als ie 720 breed is, maar liever niet..

kheb zelf btw een radeon 64mb ddr vivo en ik heb nix te klagen over de beeldkwaliteit op tv.. perfect hoor.. alleen je windows desktop ziet er niet uit :P maarja t blijft een tv.

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 20:55 schreef Sp het volgende:
KyroII, scherp en mooi beeld. Kan mijn desktop zo op 1024 zetten! (als die op de TV-out modus staat)
Alles is relatief natuurlijk. Op een 19" ga je geen 1024*768 draaien, dat ziet er niet uit namelijk...

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Voor zover ik weet zijn de kaarten uit de Asus V7100Pro serie een van de weinige kaarten die TV-out op een resolutie van 1024*768 ondersteunen.

DVD's worden onder windows standaard op die resolutie afgespeeld. Elke andere resolutie moet er geinterpoleerd worden. Veel kaarten hebben een TV out met maximaal 800*600, en die zien er bij DVD's dus wat minder uit.

De bedoeling was toch om het op een tv te laten zien? Nou dan heb je dus niets aan je 1024x768 ofzo want een tv heeft een veel lagere resolute! 360x nog iets d8 ik... ik zoek dat nog ff uit... correct me if I am wrong with this...

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 22:57 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Alles is relatief natuurlijk. Op een 19" ga je geen 1024*768 draaien, dat ziet er niet uit namelijk...
Duh, als je goed leest bedoel ik dat je je TV-output op 1024 kan zetten.....
Je desktop gaat zo hoog als je wilt (64Mb)...

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

je kan wel 1024 o je TV willen, maar PAL heeft maar een resolutie van 720x576

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Matrox.

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 12:59

mr_obb

Lakse Perfectionist

Hmm, ik lees dat er nogal een misverstandje is.

Natuurlijk is het signaal dat naar je TV doorgegeven wordt altijd gewoon PAL. Maar alle DVD programma's die draaien op de PC willen DVD's het liefste afspelen op 1024*768, omdat ze dan geen moeilijke interpolaties of verkleiningen hoeven te doen. De Conexant chip op je Videokaart zet dat 1024*768 signaal dan netjes om naar PAL en je krijgt echt supermooi DVD beeld. Ik ken ook combinaties van DVD-software en 800*600 TV-out die gewoon helemaal niet werken, omdat de software zegt dat die geen full-screen DVD op 800*600 kan afspelen. Dan moet je dus DVD's kijken in een window op je TV. Da's nie chaaf.

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is?

Verwijderd

daarom moet je ook een Matrox kaart kopen. De DVD-MAX functie daarvan zorgt ervoor dat je overlay informatie zonder stretchen (indien mogelijk, dus bijv. bij DVDs) naar de TV-Out wordt gestuurd, en je een superkwaliteit beeldsignaal krijgt. Tevens kan je de geminimaliseerd afspelen in je taskbar, en dat je dan toch nog steeds tv-out krijgt van die dvd (en enig ander video formaat dat overlay gebruikt... practisch alles dus)... echt een aanrader dus.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Matrox ruled wat betreft Tv-out. Ik heb nu zo'n 5 verschillende videokaarten gehad (ook een Asus) met tv-out maar de Matrox Dualhead is het gewoon helemaal. ECHT WAAR !! *D

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Pagina: 1