Hi,
Mijn aandacht werd gister getrokken door de volgende vermelding van de Dali Kupid op de homepage van de Pricewatch. Ik heb deze speakerset al enige tijd op het oog, en zag nu dat deze voor bijna de helft van de prijs werd aangeboden.
/f/image/d6ayZn9w7gvK2ySSetZcyM3s.png?f=fotoalbum_large)
Toen ik doorklikte naar de webshop (Productpine) bleek echter dat dit een prijs per stuk was. Gegeven het feit dat alle andere websites de speaker als set aanbieden, zorgt ervoor dat dit een valse vergelijking maakt. Ik heb hierover een melding gemaakt, waarvan ik zojuist de volgende reactie kreeg:
Het is mijns inziens de beste oplossing om in de Pricewatch beschrijving te vermelding dat het gaat om een set van 2 (staat nu nog als enkele speaker vermeld); om vervolgens het aanbod van Productpine dan wel in prijs te verdubbelen, ofwel te verwijderen en te vermelden als apart product (los van dat het schimmig is dat zij een product dat door de fabrikant als set wordt aangeboden los weten te verkopen)
Mijn aandacht werd gister getrokken door de volgende vermelding van de Dali Kupid op de homepage van de Pricewatch. Ik heb deze speakerset al enige tijd op het oog, en zag nu dat deze voor bijna de helft van de prijs werd aangeboden.
/f/image/d6ayZn9w7gvK2ySSetZcyM3s.png?f=fotoalbum_large)
Toen ik doorklikte naar de webshop (Productpine) bleek echter dat dit een prijs per stuk was. Gegeven het feit dat alle andere websites de speaker als set aanbieden, zorgt ervoor dat dit een valse vergelijking maakt. Ik heb hierover een melding gemaakt, waarvan ik zojuist de volgende reactie kreeg:
Ik ben het echter niet eens met deze conclusie. Als men verschillende modaliteiten van een product onder een pagina kan vergelijken, zorgt dit ervoor dat de nut van de Pricewatch wegvalt. Daar komt bij dat uit unboxingvideos blijkt dat deze set wordt verpakt en verkocht als set; waardoor het onwaarschijnlijk is dat het daadwerkelijk mogelijk om een losse speaker te bestellen.Beste itmen
De prijs die we tonen in de pricewatch moet de prijs zijn zoals je deze als consument kunt kopen. Als een shop deze speaker per stuk aanbiedt dan mogen ze de stuksprijs tonen. Bieden ze deze alleen per 2 aan dan moeten ze de setprijs tonen. Hierdoor kan er inderdaad een groot verschil zijn in getoonde prijs terwijl de prijs als je 2 speakers koopt gelijk of zelfs lager kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Namens Tweakers,
[...]
Het is mijns inziens de beste oplossing om in de Pricewatch beschrijving te vermelding dat het gaat om een set van 2 (staat nu nog als enkele speaker vermeld); om vervolgens het aanbod van Productpine dan wel in prijs te verdubbelen, ofwel te verwijderen en te vermelden als apart product (los van dat het schimmig is dat zij een product dat door de fabrikant als set wordt aangeboden los weten te verkopen)