vaatwasser wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hjscheffer
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-01 22:36
Mijn vraag
Ik heb een BOSCH Logixx optosensor vaatwasser type SHV09A13/17, die niet meer wil starten.
Als ik hem gestart heb en de deur sluit dan gebeurt er niks. Wanneer ik vervolgens toets dat hij het programma moet beëindigen, dan gaat hij wel afsluiten (leegpompen en een signaal geven dat hij klaar is).
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Overigens ik weet niet of het relevant is, maar het schermpje is heel moeilijk leesbaar. Maar daarmee functioneert hij al jaren.

Alle reacties

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:00
Mogelijk lekkage? Bij veel modellen komt lekwater op de bodemplaat terecht waar een sensor zit. Als de sensor water meet zal het programma niet starten maar afpompen werkt vaak nog wel.

• hjscheffer
Hoe kom ik bij die bodemplaat? Het is voor mij voor het eerst dat ik een vaatwasser open schroef. Simpelweg omdat de reparateur hem niet wilde repareren.

• ErickN
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-02 02:46
Ooit ook gehad. Wel bij ander merk. Blijkbaar was de pomp "vacuum" getrokken. Opgelost door luchtslang van pomp even los te maken en door in de slang te blazen. Werkte meteen daarna.

• hjscheffer
@remmuz: ik heb de zijkanten er af en zie dat de bodemplaat droog is. De vlotter die de blokkerende schakelaar zou moeten bedienen is dan ook niet opgetild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpR_8twv6qCQ-zVDlWnEZTIKHh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OihikRf5pOX0niBKtlWzfYmg.jpg?f=fotoalbum_large

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het schermpje moeilijk leesbaar of niet leesbaar? Is er nog een foutcode te ontcijferen of lange pieptonen vlak na het starten van een programma?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• hjscheffer
Ik heb geen foutcodes gezien.
Hij staat nu voor zijn nis, zonder zij en voorplaat, ik heb wat gerommeld aan wat onderdelen (puur uit nieuwsgierigheid), want ik had nog nooit een afwasmachine van binnen gezien. Ik heb water, afvoer en stroom weer aangesloten. En wonder boven wonder, hij is gestart!
Dat is natuurlijk mooi, maar hij is nu wel onbetrouwbaar geworden want ik weet niet wat er voor heeft gezorgd dat hij het weer doet.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om hem te controleren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ty91hDY5Lj8Rc5iujxdYqboEkU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a2fiDYnnmcDpK2PE87x6ojiH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door hjscheffer op 09-01-2026 21:17 ]

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-02 21:32
Deze machines zijn inmiddels ook al 22 jaar oud.
Dus ook al weer een tijd geleden dat deze voor mij relevant waren.
Wat mij nog het meest waarschijnlijke lijkt is de nivo regeling .
Echter deze is niet meer leverbaar.
Ook powermodule gaf wel eens dit soort storingen.
Echter ook die is niet meer leverbaar
Pagina: 1