Toon posts:

Beginnen met Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben winhoos nu echt zat. :r Win 2k is ook niet echt alles. Ik wil overstappen op Linux. Je kunt me alles vragen over winhoos maar linux daar snap ik dus geen hol van. Welke Linux moet ik nu kiezen. Ik wil graag een NEDERLANDSTALIGE, en hij moet niet te ingewikkeld zijn. Ook wil ik nog wel me kabelmodem kunnen gebruiken en dus internetten. Een soort van office pakket ofzo erbij zou ook wel handig zijn.
WELKE LINUX MOET IK NOU HEBBEN?

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-03 07:18
Tsjek de FAQ ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 19 september 2001 20:39 schreef franktakes het volgende:
Oke, ik ben winhoos nu echt zat. :r Win 2k is ook niet echt alles. Ik wil overstappen op Linux. Je kunt me alles vragen over winhoos maar linux daar snap ik dus geen hol van. Welke Linux moet ik nu kiezen. Ik wil graag een NEDERLANDSTALIGE, en hij moet niet te ingewikkeld zijn.
Nederlands talig wordt moeilijk.. Veel van de programma's die je onder Linux gebruikt, zijn door Amerikanen, of Duitsers gemaakt, hetgeen meestal betekend, dat er geen Nederlandse versie bestaat.

[quote]
Ook wil ik nog wel me kabelmodem kunnen gebruiken en dus internetten. Een soort van office pakket ofzo erbij zou ook wel handig zijn
Rustig, rustig :-)
Use the search Luke :-)
[topic=163843/1/25]

Ohja, Linux betekend een hoop lezen, wen er alvast maar aan :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Faq...

Maar toch : RedHat of Mandrake. Ikzelf heb alleen ervaring met RedHat en weet dat het vreselijk simpel is om veel standaard up&running te krijgen. Het is ook beschikbaar in Nederlands. Voor een Office pakket kun je het beste StartOffice bekijken.

alles imho uiteraard :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
idd staroffice :)
en ik heb mandrake en redhat (heeeel eventjes allebei maar hoor) geprobeert, en mandrake is toch een stuk makkelijker, gebruiksvriendelijker en overzichtelijker als redhat imo :)

maar: [topic=152316/1/500] ik denk dat je daar beter had kunnen posten ;)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Mandrake. Komt met volledig nederlandstalige configuratie programma's en help documenten en is daarnaast ook nog es 100 % RedHat compatible (handig als je RPM's wilt installeren in plaats van zelf compilen).

Bij RedHat zal je er toch een boel externe hulp bij nodig hebben zonder boek ed.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
* Passenger blijft SuSE gillen ;)
Vooral ook voor n00bs erg fijn!

Verwijderd

Topicstarter
thanks. Ik denk dat ik mandrake maar ff download dan. daar had ik ook al wat van gehoord.

Verwijderd

Topicstarter
IEMAND TOEVALLIG EEN DOWNLOADSITE VAN MANDRAKE???

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kan je vast wat mee.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 21:01 schreef franktakes het volgende:
De caps lock zit bij bijna alle PCs links op het toetsenbord, in het midden qua hoogte (Onder de 'tab' toets) en is vaak rechthoekig van vorm, met het opschrift 'caps' of 'caps lock'.

Als u hier op drukt, gaat het lampje gelabeld 'caps' of 'caps lock' op het toetsenbord (meestal rechtsboven) weer uit, en hebben wij geen pijn meer aan onze oren als u nog eens wat typt.

Dank u voor uw aandacht :P

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 19 september 2001 21:01 schreef franktakes het volgende:
Als jij het magische woord weet :-)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Op woensdag 19 september 2001 21:07 schreef deadinspace het volgende:

[..]

De caps lock zit bij bijna alle PCs links op het toetsenbord, in het midden qua hoogte (Onder de 'tab' toets) en is vaak rechthoekig van vorm, met het opschrift 'caps' of 'caps lock'.

Als u hier op drukt, gaat het lampje gelabeld 'caps' of 'caps lock' op het toetsenbord (meestal rechtsboven) weer uit, en hebben wij geen pijn meer aan onze oren als u nog eens wat typt.

Dank u voor uw aandacht :P
LOL :o

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
thanks. ben aan het downloaden.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
deze reacties kom je tegenwoordig best vaak tegen ;)

ik ben windows zat! ik wil linux!

maar volgens mij gaan de meeste mensen na een paar dagen weer terug naar windows... te moeilijk :P

PSN: Houtvlot

• Nibble
  • Laatst online: 16-08 02:25
Op woensdag 19 september 2001 20:39 schreef franktakes het volgende:
Oke, ik ben winhoos nu echt zat. :r Win 2k is ook niet echt alles. Ik wil overstappen op Linux. Je kunt me alles vragen over winhoos maar linux daar snap ik dus geen hol van. Welke Linux moet ik nu kiezen. Ik wil graag een NEDERLANDSTALIGE, en hij moet niet te ingewikkeld zijn. Ook wil ik nog wel me kabelmodem kunnen gebruiken en dus internetten. Een soort van office pakket ofzo erbij zou ook wel handig zijn.
WELKE LINUX MOET IK NOU HEBBEN?
Nederlands is vrijwel niet te krijgen...
FLAUW
je kunt natuurlijk de sourcecodes gaan vertalen
/FLAUW

Verder is redhat makkelijk, maar houdt er rekening mee dat je praktisch meteen kunt gaan patches.. [redhat is normaal gesproken een beetje brak na installatie]
SuSE is nog makkelijker en zal zeker voor een windows gebruiker makkelijker in omgang zijn, nadeel is dat hier wel een prijskaartje aankleeft(van ongeveer 100) terwijl redhat gratis is.

Maar zowieso lijkt het me een goed idee om een versie in een BOXED set te KOPEN, omdat je er dan een handleiding bij krijgt en dat lijkt me voor een beginner toch een echte must.

Verder zou ik zeggen, ga veel lezen en verwacht niet een volwaardig gamesystem. En waarschijnlijk moet je de installatie een keer of 3 overdoen voordat je eigenlijk doorhebt wat je allemaal gedaan hebt.

Je netwerk zal het mits je de installatie van je netwerkkaart goed doet praktisch meteen goed doen. In netwerk opzicht is linux heer en meester (samen met BSD).
:7

Linux is een OS met een eigen willetje, en je zult er tijd in moeten steken, maar als je puur voor netwerken gaat dan is het het systeem, en vele malen stabieler dan windows en 100% customizable.*D

Kortgezegd: Geen gamesystem, maar qua netwerken een topper. Niet userfriendly, maar zeker erg powerfull. Redhat kopen met boek, installeren en proberen.

(8>

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• balk
  • Laatst online: 23:20

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Waarom denkt iedereen dat Linux niet Nederlands is te krijgen.
Zet voor de lol eens in je /etc/profile:
code:
1
2
3
export LANG=nl_NL
export LC_LANG=nl_NL
export LANGUAGE=nl_NL

En stop en start X eens. Kijk nou? Linux is ineens 100% Nederlands???? Nou ja, 90%. :P

Linux wordt actief vertaald en zit op zo'n manier in elkaar dat overschakelen van taal dynamisch gebeurd.
code:
1
2
3
vincent@linux:~$ cat /tmp/unknown
cat: /tmp/unknown: Onbekend bestand of map
vincent@linux:~$

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

LEES DE FAQ, GEBRUIK SEARCH EN DAN DOE IK SLOTJE

;) ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.