@
tollo71 Inderdaad ik ben veel op PCPartPicker bezig en heb tot nu toe het groene licht met compatibiliteit. Ik zal dat van EXPO bekijken dankje.
@
Dekar Mooi ik zocht even dat algemene kennis hoe nauw je dit soort resultaten moet nemen. Leuk dat je dat zegt over Kingston want dat was meteen de eerste na 5+ opzoeken in de tool die zogenaamd wel compatibel was.
@
jeroen3 De prijzen doen mijn maag omdraaien maar ik zie leuke sets van €400-€430 euro. Allen DDR5 6000Mhz zoals
deze. Ik heb het een beetje opgezocht maar RAM vind ik nog lastig te begrijpen. Zo blijkt het belang van Cas Latency (CL) weer elke keer wat anders te beteken afhankelijk van de snelheid. Is CL36 goed bij 6000Mhz? En schijnbaar moet ik ook expo timings onderzoeken.
Nu ik dit topic toch heb gestart wil ik graag een ander ding vragen, stel dat ik de QVL lijst negeer en bovengenoemde Crucial 2x16gb neem en ik in de toekomst wil uitbreiden, wordt dat dan een onmogelijke taak aangezien Crucial zelf er mee stopt RAM te maken? Tot nu toe lees ik dat mixen soms kan. Ik vraag me af of het weer wel kan als je "per dual channel" een ander merk neemt. Dus slot 2 en 4 voor Crucial en later slot 1 en 3 voor een ander merk wat er erg op lijkt. Ik weet nog te weinig van RAM.
@
DeNachtwacht Thanks ik ga het uitproberen. En leuk yt kanaal ik heb het gebookmarked om later te bekijken
[
Voor 16% gewijzigd door
TweakerEnjoyer op 09-01-2026 10:41
]