Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700
of als er 4 van die dingen aan de zijkanten van de koeler zit, aan het mobo vastmaken..
maar anders kan je proberen om 'm ook nog op een alternatieve manier vast te maken...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Tja die winkel waar ik hem kocht vandaag zei "Ja hoor dat gaat gewoon geen probleem"
Verwijderd
greetz Tim
ik heb er ook een tussen want mijn koeler is helemaal van koper enzo doende een beetje zwaar
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik keek net trouwens even op die thermalright site en daar staat dat ie maar 330 gr weegt. Hmm wel dat is maar 30 gram te veel....moet toch geen probleem vormen?
He 700 gr jeetje Tim niet normaal meer
Bedankt voor de reactie's!!
mzl
Verwijderd
Spacers heten die dingenOp woensdag 19 september 2001 20:49 schreef chucky666 het volgende:
je hebt ook van die koperen plaatjes die je ertussen kunt doen
ik heb er ook een tussen want mijn koeler is helemaal van koper enzo doende een beetje zwaar
Dat weet je toch als tweaker
Zelf ik weet dat ( en ik heb niet een een socker A )
ik weet hetOp woensdag 19 september 2001 20:55 schreef stanley het volgende:
[..]
Spacers heten die dingen!
Dat weet je toch als tweaker
Zelf ik weet dat ( en ik heb niet een een sockeT A )
schaam schaam
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
b.t.w. is er niemand die diezelfde cooler op zijn bak draait?
Sluit dit topic maar hoor anders.
Ik probeer het wel gewoon!
30 gram is geen probleem volgens de meerderheid..
Ik ga het proberen.
ik ga nu
Mazzels
Verwijderd
These tweakers are not responsible for you'r acts
Ik had het ook niet gedaan voor die domme 30 gramm !
OF hij weegt veel OF hij is zwaar.Hij weegt een beetje zwaar!
Ik neem aan dat het een heatsink+fan combo is, fans alleen zijn meestal niet zo zwaar (muv. bepaalde gevallen)...Nou deze fan weegt wel even wat zwaarder...wat moet ik nou??
Tot zover de les NL. 330 gr kan makkelijk, het is buiten specs dus pas wel op met schudden van je kast. In stilstand maakt het namelijk niet zoveel uit, maar als je bijv. naar lans oid. gaat beweegt de kast een beetje waardoor er door de zwaartekracht een beetje aan de koeler 'getrokken' kan worden -> kans op breken bevestigiginsnokjes.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Als je hem dan aanzet is je AMD meteen flambé.
Die 300 gram heeft dus niets met de core te maken, het gaat om waar de koeler voor gespecificeerd is, welk gewicht de socket met een clipje+beugel op z'n plek kan houden.
De 'klemkracht' waarmee de koeler op de core moet drukken, is iets van 15 kilogram dacht ik. (DaBit weet dat preciezer, dat heeft hij nodig voor z'n Peltier+waterblok perikelen). Dat is ook waarom Pentium 3 koelers zelfs na de aanpassing van die richel niet geschikt waren voor AMD, en daat komt ook het verhaal van de superdunne laag koelpasta vandaan. Omdat die koelers te zwak klemmen, wordt de koelpasta niet weggedrukt die overbodig is, en zowiezo was het contact tussen het koelblok en de core niet voldoende voor een goede koeling. Fabrikanten als Globalwin en Alpha b.v. hebben indertijd ook nieuwe beugels moeten laten maken, die sterker klemmen...
Vandaar ook dat die Swift MC 462 geen probleem is met het meergewicht, die zit niet op de socket maar prachtvol op die gaten in het noederbord naast de socket...
Verwijderd
ik heb AMD even gebeld....die peer zegt daar :"nee doe dat maar beter niet (die sk6)---> koper geleid de warmte niet zo goed." hahahaha wat een amateur niet??
Hoe vinden jullie die opmerking?
b.t.w. ik gebruik hem gewoon nu en de prestaties zijn perect gewoon. hij komt niet boven de 35graden na een uurtje Star Trek Elite Force!
Koel He???
Mazzles
Verwijderd