Frilec koelvries bromt sinds een paar degen heel hard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• martijnz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-01 20:27
Hoi allemaal, Mijn 5,5 jaar oude koelvriescombinatie bromt sinds een paar dagen heel hard. Ik hoor hem zelfs boven. Heb hem ontdooit, staat waterpas, gekeken of leidingen elkaar raken maar zie niets geks. Ook de deurtjes sluiten goed. Het geluid komt uit de compressor en ik voel de afkoelleidingen op de achterkant ook vibreren. Zie niets geks behalve wat blauwige aanslag. Ook ruik ik een wat scherpe geur in de koelkast maar kan het niet thuisbrengen. Compressor is ook behoorlijk warm. Hier fotos van de onderkant. Hoop dat iemand raad weet.
Alvast erg bedankt. Gr Martijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Et2fQVUA8HIM15Y4NXbV6PLSkZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smGd0WY5BuWBKZJX7T2mzJCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GS0phRsVIa-f1mOXiMDmIR5Bz_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdW6LetobV22R3cGtuCtt5z7.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Frilec is een wegwerp product ivm de prijs.
Koop een nieuwe als je er niet tegen kan of gebruik oordopjes.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-02 10:34
Ik ken het merk niet maar als een koelkast compressor heel erg gaat brommen dan kan het zijn dat de ophanging in de compressor het begeven heeft.
Compressor zit met veertjes aan de behzuizing vast, als deze of 1 er van het begeven heeft dan loopt de compressor direct tegen de behuizing aan en dat geeft wel geluid.

Mvg,
Nodri

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-02 00:39
Meestal is het bakje bovenop de compressor die het geluid veroorzaakt door. Deze zit dan iets los op de compressor (die trilt) waardoor het geluid ontstaat. Stop iets tussen de compressor en het bakje en wie weet is het euvel dan verholpen.