We hebben een gmail account en in de instellingen staat onze naam. Maar in alle mails die vertrekken staat alleen de naam van mijn vrouw. Op de Mac, op de oude PC, in onze iphones staat de naam van ons beiden. Maar als we een mail versturen is de afzender de naam van mijn vrouw. Waar zit het probleem?
Als je in gmail over het gekozen icoontje rechtsboven hoovert komt er een drie-regelige text:
google-account
<alias naam>
<naam@gmail.com>
Een gokje is dat de alias de naam van jullie beide is, maar de eigenlijke naam@gmail.com de naam van je vrouw?
Je alias kun je eenvoudig wijzigen, en sinds kort is het ook mogelijk de gmail naam te zijzigen. Er was onlangs nog een artikel over op tweakers.
google-account
<alias naam>
<naam@gmail.com>
Een gokje is dat de alias de naam van jullie beide is, maar de eigenlijke naam@gmail.com de naam van je vrouw?
Je alias kun je eenvoudig wijzigen, en sinds kort is het ook mogelijk de gmail naam te zijzigen. Er was onlangs nog een artikel over op tweakers.
Dank. Zowel alias als naam gmail zijn de namen van ons beiden. Maar mails vertrekken met alleen de naam van mijn vrouw. Ergens zit dat geblokkeerd, maar waar?
Settings > Accounts > Send mail as, daar staat waarschijnlijk haar naam. Door op Edit Info te klikken kun je de schrijfnaam wijzigen.Luc Herne schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:16:
Dank. Zowel alias als naam gmail zijn de namen van ons beiden. Maar mails vertrekken met alleen de naam van mijn vrouw. Ergens zit dat geblokkeerd, maar waar?
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 09-01-2026 15:18 ]