P1 dongles

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• helm71
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Al meer mensen hier die door de p1 dongles het bos niet meer zien?

Ik heb nu drie homewizard p1 switches onder elkaar.. de bovenste met daaraan twee andere…

Lijkt erop alsof iedere app die iets met energie doet zijn eigen dongle aan het maken is…

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@helm71 welke dongles heb je dan allemaal in gebruik en waar zijn ze voor bedoeld?

Ik heb zelf ook een HW splitter na mijn P1 zitten, op poort 1 zit een dedicated meter voor HA/Domoticz, op poort 2 zit de HW lezer en poort 3 is momenteel leeg (al ging die naar de auto lader)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Hij noemt het een P1 switch maar het zal weel een homewizard p1 slitter zijn.

Geen idee wat de vraag van TS is.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Marascon
  • Laatst online: 09-01 15:48
Ik ben wel zoekende naar een p1 dongle,

Maar meer dan 1 heb je toch niet nodig?

• helm71
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:29:
@helm71 welke dongles heb je dan allemaal in gebruik en waar zijn ze voor bedoeld?

Ik heb zelf ook een HW splitter na mijn P1 zitten, op poort 1 zit een dedicated meter voor HA/Domoticz, op poort 2 zit de HW lezer en poort 3 is momenteel leeg (al ging die naar de auto lader)
Homewizard p1
Sessy home battery p1
Homey energy p1
Youless p1
Alfen laadpaal

Nog toe te voegen:

Elektrische smart boiler

Dat zijn er zes

Met 3 homewizard active splitters heb ik er 7… ook eentje over…

• helm71
  • Nu online
Marascon schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:28:
Ik ben wel zoekende naar een p1 dongle,

Maar meer dan 1 heb je toch niet nodig?
Ze hebben niet hetzelfde doel, dus nee…

• rens-br
  • Laatst online: 00:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
helm71 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:39:
[...]

Homewizard p1
Sessy home battery p1
Homey energy p1
Youless p1
Alfen laadpaal

Nog toe te voegen:

Elektrische smart boiler

Dat zijn er zes

Met 3 homewizard active splitters heb ik er 7… ook eentje over…
Een thuis batterij en een auto lader, beide van een ander merk. Dan ga je inderdaad al losse nodig hebben. Maar waar gebruik je Youless, homewizard en homey voor? Ik zou verwachten dat een aantal van die overbodig zijn.

Ook is het mogelijk om je alfen laadpaal te laten praten met je homewizard plug, dus zou de Alfen al kunnen vervallen.

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-01 13:08
Youless en homewizard doen het zelfde, homewizard kun je in Homey gebruiken, zo zou je er dus al twee weg kunnen laten.
Een het zou me niks verbazen als je één van de anderen ook in Homey kunt inladen, dan kun je de homewizard meter er ook nog uit trekken...

• helm71
  • Nu online
rens-br schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:56:
[...]

Een thuis batterij en een auto lader, beide van een ander merk. Dan ga je inderdaad al losse nodig hebben. Maar waar ge ruin je Youless, homewizard en homey voor? Ik zou verwachten dat een aantal van die overbodig zijn.

Ook is het mogelijk om je alfen laadpaal te laten praten met je homewizard plug, dus zou de Alfen al kunnen vervallen.
De directe verbinding van de Alfen werkt beter dan homewizard, die geeft een vertraging en dat is niet ideaal voor homewizard.

De youless meet mijn twee zonnepaneelsets apart, dat kan homewizard niet, bovendien zijn de visualisaties van Enelogic mooier dan die van homewizard. De homey plug heeft een paar voordelen boven de homewizard, iets betere integratie, daar zou ik zonder kunnen.

Maar mijn lijn is meer dat ik het juist zonde vindt dat je dat soort keuzes moet maken, in basis zijn al die p1 dongles gelijk.

Je kunt er ook niets mee, vroeg me alleen af of meer mensen dit merkten… valt kennelijk mee !

• helm71
  • Nu online
hfolkers schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:11:
Youless en homewizard doen het zelfde, homewizard kun je in Homey gebruiken, zo zou je er dus al twee weg kunnen laten.
Een het zou me niks verbazen als je één van de anderen ook in Homey kunt inladen, dan kun je de homewizard meter er ook nog uit trekken...
Nope. De youless linked met Enelogic en doet dat mooier dan homewizard, homey kan ook naar de homewizard dongle kijken, maar die integratie is met minder goed.

• helm71
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCayk-ZWbDT4jpD8L56H8gRLXgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jp7QSx1qad0FsDVgSrcikPP0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was de tibber single nog vergeten..

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:06

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

helm71 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 21:59:
[...]

De directe verbinding van de Alfen werkt beter dan homewizard, die geeft een vertraging en dat is niet ideaal voor homewizard.
Ik ben heel nieuwsgierig waar dat uit blijkt, onze Alfen maakt ook gebruikt van de HomeWizard P1 en dat werkt echt feilloos.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1