[iPad Pro 2018] System reset niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:27

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Goedemiddag,

Vrouwlief heeft haar code vergeten van een iPad Pro (modeljaar 2018, A1980). Bij het opstarten hiervan wordt deze standaard voor een uur geblokkeerd. Nu wil ik deze resetten via mijn werklaptop met iTunes (wat ik in het verleden tig keer gedaan heb) maar dit model wordt niet gevonden en raakt na elke reboot (of poging daartoe) opnieuw voor een bepaalde periode geblokkkeerd.

Wat ik dus doe:

1) Apparaat uitschakelen en ontkoppelen
2) Koppelen en aanzetten in de hoop dat hij in de recovery modus komt via iTunes
3) Apparaat start normaal 'door' en laat mij (inmiddels) een uur wachten voordat ik er weer iets mee kan. Normaal opstarten daarna is niet mogelijk want hij blokkeert dan direct dus weer.

Doe ik iets grandioos fout of is er ergens iets aangepast hiermee?
Heb een klein jaar geleden nog op precies dezelfde manier mijn eigen iPad Mini (2019) hersteld op deze manier wat feilloos ging.

Beste antwoord (via Daedalus op 09-01-2026 10:26)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Het is opgelost en het bleek niet aan de kabels te liggen. De kabels zijn overigens niet OEM-Apple maar wel Apple-gecertificeerd.

Na heel lang denken (lees: kloten en pielen) herinnerde ik mij dat ik lang geleden een soortgelijk probleem heb gehad. Volgens mij ging het toen om een oude iPhone maar het had te maken met het moment van insteken van de kabel. Dat bleek dus nu ook het geval te zijn. Ter lering ende vermaeck voor als dit topic naar de achtergrond verdwijnt hier de correcte stappen die zo ook niet vermeld staan op de website van Apple:

Stap 1: Laad het apparaat op (dat is wel een vereiste)
Stap 2: Schakel het apparaat compleet uit en koppel het los van het device waarmee je hem wil resetten (meestal een laptop)
Stap 3: Schakel het apparaat in en volg de stappen om in de recovery modus te komen. In dit geval was dat: volume op (kort en snel indrukken), volume down (kort en snel indrukken) en daarna de home knop vasthouden.
Stap 4: Het apparaat zal booten en op een gegeven moment komt er een Apple logo in beeld. Blijf de homeknop vasthouden. Wanneer dit logo de eerste keer verdwijnt zie je dat het scherm ook echt uitgaat (van donkerzwart naar pikzwart zeg maar). PRECIES wanneer dat gebeurt dien je de kabel in te pluggen (die moet verbonden zijn met de laptop!) en terwijl je dat doet hou je de homeknop ingedrukt.
Stap 5: Het apparaat zal nu in Apple Devices / Finder zichtbaar worden inclusief de opties voor herstel.

Vraag me niet waarom de volgorde zo specifiek is maar dit werkte uiteindelijk na een uurtje of 20 proberen (vooral vanwege de wachttijd tussendoor).

Allen bedankt voor het meedenken en de tips in elk geval :)

Alle reacties

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kan je de iPad niet via Findy My op afstand wissen?

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:03
Zelf nooit geprobeerd maar kan je hem met een toetsencombinatie niet in recovery mode forceren? Zie hier: https://support.apple.com/en-gb/108925

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:45:
Zelf nooit geprobeerd maar kan je hem met een toetsencombinatie niet in recovery mode forceren? Zie hier: https://support.apple.com/en-gb/108925
Daar zit ik inmiddels in maar hij wordt noch op een Macbook, noch op mijn Windows systeem gevonden. Het resetten lukt dus niet vanaf hier. Heel weird.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6IigzQcP3pRtXIMo6QxUkFhxIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15KBbqDSo6xDM6Fp2rq5S1LA.jpg?f=fotoalbum_large

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Ronwiel schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:40:
Kan je de iPad niet via Findy My op afstand wissen?
Helaas niet.

• Alexander4753
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14-01 11:51
Ik heb dit probleem ooit is gehad met een Iphone. In mijn geval bleek het aan de kabel te liggen. Heb je het al is geprobeerd met een andere kabel?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Alexander4753 inderdaad, originele Apple kabel proberen. Spul is mogelijk niet goed gecertificeerd. Toevallig recent een recovery actie met een M1 Macbook meegemaakt die via de originele lader moest lopen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Het is opgelost en het bleek niet aan de kabels te liggen. De kabels zijn overigens niet OEM-Apple maar wel Apple-gecertificeerd.

Na heel lang denken (lees: kloten en pielen) herinnerde ik mij dat ik lang geleden een soortgelijk probleem heb gehad. Volgens mij ging het toen om een oude iPhone maar het had te maken met het moment van insteken van de kabel. Dat bleek dus nu ook het geval te zijn. Ter lering ende vermaeck voor als dit topic naar de achtergrond verdwijnt hier de correcte stappen die zo ook niet vermeld staan op de website van Apple:

Stap 1: Laad het apparaat op (dat is wel een vereiste)
Stap 2: Schakel het apparaat compleet uit en koppel het los van het device waarmee je hem wil resetten (meestal een laptop)
Stap 3: Schakel het apparaat in en volg de stappen om in de recovery modus te komen. In dit geval was dat: volume op (kort en snel indrukken), volume down (kort en snel indrukken) en daarna de home knop vasthouden.
Stap 4: Het apparaat zal booten en op een gegeven moment komt er een Apple logo in beeld. Blijf de homeknop vasthouden. Wanneer dit logo de eerste keer verdwijnt zie je dat het scherm ook echt uitgaat (van donkerzwart naar pikzwart zeg maar). PRECIES wanneer dat gebeurt dien je de kabel in te pluggen (die moet verbonden zijn met de laptop!) en terwijl je dat doet hou je de homeknop ingedrukt.
Stap 5: Het apparaat zal nu in Apple Devices / Finder zichtbaar worden inclusief de opties voor herstel.

Vraag me niet waarom de volgorde zo specifiek is maar dit werkte uiteindelijk na een uurtje of 20 proberen (vooral vanwege de wachttijd tussendoor).

Allen bedankt voor het meedenken en de tips in elk geval :)
Pagina: 1