Quatt Duo met Intergas Xtreme 36 warmt traag op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paulus70
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-01 16:19
Heb de volgende vraag bij Quatt neergelegd:

Mijn Quatt Duo met Intergas Xtreme 36 warmt te traag op bij kleine temperatuurstappen (±1 graad). Bij grotere stappen springt de CV‑ketel wél bij, maar bij kleine stappen duurt het lang voordat de gevraagde temperatuur wordt bereikt.

Ik wil graag dat de installatie:

- sneller opwarmt, ook bij kleine temperatuurverschillen
- stabieler rond de ingestelde temperatuur blijft, zonder grote schommelingen
- comfort iets zwaarder laat wegen dan maximale besparing

Willen jullie op afstand:

- de CV‑ondersteuning drempel verlagen, zodat de ketel eerder mag bijspringen
- het bivalentiepunt verhogen, zodat de ketel bij iets hogere buitentemperaturen al mag helpen
- de regeling zo instellen dat 1°C temperatuurstijging binnen een redelijke tijd wordt gehaald, zonder dat de temperatuur daarna gaat pendelen?

Dank!

Kijken hoe ze reageren

Alle reacties

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Geen nachtverlaging toepassen. De CV-ketel doet het gemiddeld voor 2x zoveel geld als de warmtepomp.
Dus alles wat je bespaard door de warmtepomp uit te zetten verlies je door het afschuiven naar de CV, of gebrek aan comfort.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Paulus70
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-01 16:19
Gaat mij niet om de warmtepomp uit te zetten maar indien het bijvoorbeeld koud is en/ of de warmtepomp heeft heel veel moeite om het huis op temperatuur te brengen of te houden, dat in die gevallen de cv-ketel bijspringen. Ik heb niet voor niets hybride warmtepompen.

Bij koud weer kunnen de warmtepompen het niet of nauwelijks aan.
De nachttemperatuur is 19,5 graad, om 06.00 uur staat de thermostaat ingesteld op 20 graden ( slechts een halve graad hoger) en om 19,00 uur 20,5 graad tot 22.00 uur dan weer 19,5 graad.

Dat zijn temperaturen waar mijn quatt Duo bij normale omstandigheden geen problemen meer heeft maar bij erg koud weer zou de cv-ketel bij moeten springen .