TP-Link deco werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:40
Hallo broeders van de kennisbank!

Gisteravond viel plots onze internet weg en begon de TP-Link Deco rood te knipperen.
Ik dacht eerst dat het Mobile Vikings netwerk (België) eruit lag. Nadien dacht ik dat de fout bij de Deco's lag, toen heb ik de kapitale fout gemaakt om deze met het knopje onder te resetten. Hierdoor is mijn netwerk nu weg, uiteraard problematisch voor laadpaal, airco & consoorten maar soit. Dat zijn zorgen voor later.

Nu wil ik dit netwerk terug opzetten maar als ik de procedure doorloop en hij wil verbinden met de Meshrouter dewelke aan de modem hangt vraagt hij om verbinding te maken en geeft dan een foutmelding dat hij niet kan verbinden. Terwijl het lampje wel blauw flikkert, wat zou duiden op mogelijkheid tot doorlopen installatie.

De routers zijn amper 2 jaar oud, hopelijk geen defect...

Om te kunnen telewerken heb ik nu even enkele kabels rechtstreeks op de modem aangesloten.

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:26
@Ferry Bouman

Even een contextueel vraagje:
Wat voor internet heb je? Glas, ADSL,... ? Je schrijft dat je nu direct op de modem aangesloten zit te werken, dat zou een router moeten zijn denk ik.

Is het: Internet--> modem--> router--> Deco's?
Of is het Internet--> modem--> Deco's ?

Ik neem aan dat je het doet via de Deco App op je telefoon/Tablet.
Staat BT daar op aan? Dat is nodig om de Deco te kunnen vinden na een reset.

[ Voor 21% gewijzigd door reinier68 op 08-01-2026 09:41 ]

• Ferry Bouman
reinier68 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:35:
@Ferry Bouman

Even een contextueel vraagje:
Wat voor internet heb je? Glas, ADSL,... ? Je schrijft dat je nu direct op de modem aangesloten zit te werken, dat zou een router moeten zijn denk ik.

Is het: Internet--> modem--> router--> Deco's?
Of is het Internet--> modem--> Deco's ?

Ik neem aan dat je het doet via de Deco App op je telefoon/Tablet.
Staat BT daar op aan? Dat is nodig om de Deco te kunnen vinden na een reset.
Ik zit op het Fiber-netwerk, de Mobile Vikings modem heeft ook een logo van Proximus erop staan dus ik vermoed dat dit via hun faciliteiten gaat?

• Ferry Bouman
Dit is de melding die ik krijg als ik de installatie opstart Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5Q5WOQkQ-xkGibkI6OxmKoEjno=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0v2qlgjz9r1asq6B8tFNKECA.png?f=fotoalbum_large

• Ferry Bouman
Heb bovendien ook de stekkers uitgetrokken zodat deze volledig konden ontladen en pas na 5 min terug ingestoken

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
na een reset zou de Deco toch Blauw branden moeten? (thans meende ik) en anders even kijken welke standaard SSID / Password die heeft.. staat als het goed is onderop de deco

404 Signature not found

• Ferry Bouman
SMSfreakie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:03:
na een reset zou de Deco toch Blauw branden moeten? (thans meende ik) en anders even kijken welke standaard SSID / Password die heeft.. staat als het goed is onderop de deco
Klopt en dat doet hij ook, ik laat hem zoeken en krijg melding om te verbinden. Daarna probeert hij te verbinden en krijg ik de melding zoals op de screenshot boven.

Ook zie ik het wifi netwerk dat hij wil maken verschijnen in de lijst bij mijn wifi netwerken

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05:05
Zorg ervoor dat je telefoon of tablet niet verbonden is met een ander wifi-netwerk. Dan zou je hem moeten kunnen koppelen.
Pagina: 1