• Computergek
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-02 13:06
Ik heb pas een discussie gestart omdat ik het liefst van baan zou willen veranderen. Maar de kans dat dit gaat lukken lijkt behoorlijk klein te zijn. Ik loop mezelf ook al een tijd af te vragen op welke manier ik iets bij zou kunnen verdienen. Met een goedlopende app of website moet dit kunnen met behulp van advertenties.

Nu weet ik dat veel mensen op deze manier geld proberen te verdienen en dat je heel veel bezoekers of gebruikers nodig hebt om dit tot een succes te maken. Ik heb al veel gezocht op internet maar kom of berichten van jaren geleden tegen, of berichten uit andere landen waar de verdiensten heel anders liggen.

Mijn vragen zijn dus:

-Met welk aantal bezoekers van een website valt hoeveel te verdienen tegenwoordig? Als we uitgaan van 1 advertentie (banner), hoeveel levert dit op per aantal vertoningen en hoeveel per aantal clicks? Ongeveer uiteraard want het ligt als het goed is ook aan de soort advertentie en het type website. Als er tegenwoordig echt geen droog brood meer mee valt te verdienen hoor ik het ook graag.
-Met welk aantal gebruikers van een mobiele app valt hoeveel te verdienen tegenwoordig? Ik gebruik bijna nooit apps maar volgens mij is een populaire methode om een afwisselende banner in beeld te plaatsen. Is het dan een kwestie de gebruiker zo lang mogelijk de app te laten gebruiken om geld te verdienen of werkt dit niet zo simpel?

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:18
Wat heb je zelf al gevonden? Zeker als je hiervan wilt gaan leven of een flink deel van je inkomen wilt genereren zou ik meer input al verwachten.

Vervolgens: over welke markt gaat het? Kosten/opbrengsten schelen nogal of je voor een euroknaller aan het adverteren bent of een penthouse van 10M euro.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:18
De opbrengsten van ad views is centenwerk, of minder. Als je een tientje per 1000 views kunt krijgen dan doe je het al heel goed.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:16

Fiber

Beaches are for storming.

Als je echt wat wil verdienen op het internet dan ga je wat leuks streamen op Twitch, Onlyfans of Youtube of zo... *O*

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:18
Fiber schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:11:
Als je echt wat wil verdienen op het internet dan ga je wat leuks streamen op Twitch, Onlyfans of Youtube of zo... *O*
Meeste verdienpotentieel lijkt op OF te zitten

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Daar is echt geen droog brood mee te verdienen. 15 jaar geleden was dit goed te doen. Toen kon je via affiliate linkjes goed geld verdienen. Maar tegenwoordig is het haast onmogelijk om nog via SEO en zoekmachines een fatsoenlijke hoeveelheid verkeer naar je website te trekken. Idem met socials, dat is nu allemaal short form video content wat geen verkeer naar je website gaat leiden.

@R_Zwart haalt tientje aan in het beste geval. Klopt, en ga als beginnende website uit van 1 a 3 euro per 1000 views. Dus reken maar uit wat je aan bezoekers nodig hebt om je hosting en domeinnaam uit te halen.

Je geeft aan dat je recent een discussie bent gestart over een baanwissel. Bedoel je dan een topic in Persoonlijke financiën, studie en loopbaan? Anders is dat mijn tweede tip. Want als je ergens ellendig van wordt is het 40 uur ploeteren met iets waar je geen energie van krijgt om vervolgens in de avonduren aan je website te werken. In dat forum zit genoeg inspiratie over je leven op inhoud of financieel gebied aanpassen.

In dat kader vind ik de nieuwsbriefjes van Vincent Kouters ook wel leuk op betering.nl. Na 100+ nieuwsbrieven is het een beetje een herhaling van zetten. Hij schrijft genoeg over ander dingen doen, leefstijlinflatie, side hustles etc.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ronwiel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 23:25:
Hij schrijft genoeg over ander dingen doen, leefstijlinflatie, side hustles etc.
Zou ik wel een beetje voorzichtig mee zijn. Hoe meer iemand schrijft over side hustles, hoe groter de kans is dat de persoon in kwestie er weinig (echte) praktijkervaring mee heeft.

Dus daar als zoekende geld (of tijd :X) aan uitgeven is niet per se de verstandigste keuze als je wil dat het geld juist op je bankrekening komt ipv deze verlaat.

Na een korte blik blijkt het inderdaad te gaan om tips zoals "je moet gewoon geld verzamelen". Holle uitspraken waar je concreet weinig mee kan en waar hij zelf geld mee krijgt ivm de promoties.

[ Voor 21% gewijzigd door Stukfruit op 07-01-2026 23:58 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Stukfruit true. Zijn nieuwsbrief staat vol met affiliate linkje. Maar geef hem eens ongelijk. Wel meteen een mooi voorbeeld van hoe weinig het oplevert. Want zijn grootste inkomstenbron is nog steeds zijn journalistieke werk bij de Volkskrant.

Mijn punt is is meer dat tussen al die nieuwsbrieven oprecht goede tips staan. Je kan ook z’n boek lezen. Of zijn inmiddels gestopte podcast terugluisteren. Of het gedachtegoed van Mr Money Mustach eens bekijken. Ook https://earlyretirementextreme.com/ is een leuke blog.

Mijn punt is: er zijn meer knoppen waar je aan kan draaien behalve geld verdienen. We gaan echt niet allemaal kunnen rentenieren. Zeker niet naar de extreme voorbeelden die ik hier noem uit de fire community. Maar door anders met geld om te gaan kunnen andere deuren zich openen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ronwiel op 08-01-2026 00:10 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Ik mis eigen inzet en zie, naast 2 Google vraagjes, eigenlijk geen discussiewaarde voor dit topic. Daarom gaat het op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.