• PixelPionier
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-01 20:32
Ik heb een Samsung Galaxy S23 Ultra. Deed het altijd perfect. Maar op 3-12-2025 wilde ik mijn scorekaart op de golfbaan opslaan en toen had ik geen bereik. Thuisgekomen bleek dat Odido een grote storing had. Zie ook nieuws: Odido-klanten konden door 5G-storing niet bellen of internetten - update
Echter, bij mij is het bereik nu nog steeds dramatisch. Het is lastig om zeker te weten dat dit sinds de storing is omdat ik vanuit huis werk (wifi), maar zeker is wel dat ik 3 dagen daarvoor geen probleem had (zelfde golfbaan).

Ik heb dus sinds die tijd op de golfbaan geen enkel bereik, terwijl dat daarvoor altijd prima was. Ook in huis heb ik nu geen enkel bereik terwijl dat daarvoor prima was. Op heel veel andere plaatsen waar ik nooit problemen had, heb ik nu gewoon geen bereik. Soms ook wel, bij de benzine pomp kan ik tanken via de App. Dus het is niet helemaal 0, maar wel grotendeels. De signaal indicatie op het scherm sluit hier bij aan. Vaak alleen 3 verticale staafjes en soms zelfs een rondje met een streep er door, H+ zie ik ook (maar werkt niet) en verder werkt het eigenlijk alleen als ik 5G zie maar dat is sinds 3/12 dus echt zeldzaam.

Uiteraard toestel al eens uit en weer aangezet. Maar verder heb ik gewoon geen idee wat ik hier aan kan doen. Ik hoop dus op wat serieus advies hier.

Edit: Oh ja, ik heb al eens de sim kaart omgewisseld met een andere S23 Ultra. Mijn toestel heeft dan nog steeds geen bereik en de andere wel. Kortom: ligt niet aan de simkaart.

[ Voor 5% gewijzigd door PixelPionier op 07-01-2026 19:07 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer een andere telefoon, weet je of het aan de telefoon of simkaart/abo ligt. En als het niet de telefoon is, dan Odido klantenservice bellen en klagen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PixelPionier
Ik heb al eens de sim kaart omgewisseld met een andere S23 Ultra. Mijn toestel heeft dan nog steeds geen bereik en de andere wel. Kortom: ligt niet aan de simkaart. Moet dus aan het toestel of diens instellingen liggen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer dan eens een factory reset (wel eerst een backup maken!). Je toestel is mogelijk beschadigd, kan gebeuren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• PixelPionier
Tja, factory reset is toch wel een hele grote stap om zo maar 'even' te proberen. Ik zoek eigenlijk iets slimmers dan dat. Of een methode om de hardware mee te testen. Of iemand die een vergelijkbaar probleem gehad heeft.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Iemand die een vergelijkbaar probleem heeft gehad? Dat zegt niets over jouw probleem, want er kunnen allerlei oorzaken zijn.

Zoveel werk is een factory reset toch niet. Apps zijn snel terug te zetten, alleen je instellingen kunnen wat meer werk zijn. Maar dan weet je het, nu is het gissen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

franssie

Save the albatross

PixelPionier schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:08:
Ik heb al eens de sim kaart omgewisseld met een andere S23 Ultra. Mijn toestel heeft dan nog steeds geen bereik en de andere wel. Kortom: ligt niet aan de simkaart. Moet dus aan het toestel of diens instellingen liggen.
Dus het ligt 98% zeker aan je toestel - soms gaan twee dingen toevallige tegelijkertijd kapot. Odido is weer opgekomen, je toestel niet.
Maak dus een backup, die heb je ook nodig als je een nieuw toestel gaat kopen omdat je samsung kapot is (probleem met de antenne oid, grote kans dat het geen software probleem is namelijk).
En ook als je nog garantie hebt, en een RMA doet, heb je een backup nodig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PixelPionier
Het is altijd meer werk dan je denkt. Ik ben iemand die altijd eerst alles op een nieuw toestel wil hebben werken voordat de oude gewist wordt. Ik maak me vooral zorgen over allerlei 2FA dingen. Is allemaal wel op te lossen, maar gaat echt wel serieus veel tijd kosten. En dan...... stel het probleem is er dan nog..... gaat het toestel naar de reparatie voor een paar weken en kan ik nergens inloggen.....

Zelf denk ik toch echt dat als een factory reset zou helpen dat er dan ook een instelling te vinden moet zijn of een ADB commando of iets dat het dan ook op lost. Toch?

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
PixelPionier schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:08:
Je zou nog kunnen proberen om handmatig naar een netwerk te zoeken, dan KPN te kiezen (krijg je een melding dat je geen toegang hebt) en dan kiezen voor Odido.

Als dat niet werkt:
Instellingen > Systeem/Algemeen > Reset (of Resetopties) en selecteer je Netwerkinstellingen resetten (of Wifi, mobiel en Bluetooth resetten), waarna je de actie bevestigt.

• PixelPionier
Mother_lepard schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:48:
[...]

Je zou nog kunnen proberen om handmatig naar een netwerk te zoeken, dan KPN te kiezen (krijg je een melding dat je geen toegang hebt) en dan kiezen voor Odido.

Als dat niet werkt:
Instellingen > Systeem/Algemeen > Reset (of Resetopties) en selecteer je Netwerkinstellingen resetten (of Wifi, mobiel en Bluetooth resetten), waarna je de actie bevestigt.
Netwerkinstellingen resetten hielp niet.

Handmatig een andere operator selecteren en daarna terug naar Odido is.......inconclusive.... het lijkt beter maar in huis heb ik eigenlijk geen goede referentie omdat ik daar altijd wifi heb natuurlijk. Het is in ieder geval niet meer helemaal 0 en wellicht is dat de normale situatie in deze bunker wel. Ik moet het eigenlijk even op de golfbaan proberen. Maar er is een kans dat dit geholpen heeft.

• LarsvdM
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 11:44
One UI 8.0? Zo ja, wellicht werkt een downgrade naar vorige versie: YouTube: How to Downgrade Samsung One UI 8 to One UI 7 (Android 16 to 15) | O...

• PixelPionier
Ja, allerlaatste versie. Zijn er vergelijkbare meldingen dan met One UI 8.0?
Pagina: 1