Retour wordt geweigerd vanwege 74uur gebruik monitor.

Pagina: 1
Acties:

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:50
Weet iemand wat ik hier mee moet of kan?

Ik krijg deze mail,

Beste Jalke,

Inmiddels hebben we je retour aanvraag in behandeling genomen.

Hierbij viel ons op dat het product helaas niet in nieuwstaat verkeert. De monitor is namelijk al 74 uur in gebruik geweest, in de bijlage is een foto meegestuurd waarin de gebruiksuren te zien zijn.
Binnen het herroepingsrecht mag je een product uitpakken en testen om te kijken of deze aan je verwachtingen voldoet. Dit mag echter alleen voor zover dit in een fysieke winkel ook mogelijk is, hier valt een monitor 74 uur lang testen natuurlijk niet onder.
Het product gaat daarom niet gecrediteerd worden en zal ongewijzigd naar je teruggestuurd worden.

Ervan uitgaande je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ik heb de monitor binnen 2 weken terug gestuurd nadat ik vond teveel "banding" te hebben dus onder het mom van 30 dagen retourneren deze netjes terug gestuurd. Ik ben er immers niet tevreden mee.

Ik heb een andere besteld en die is goed.

Volgens mij kunnen ze mijn retour niet weigeren onder het mom van hij heeft 74 uur aan gestaan hoe controleren ze dat bij andere hardware?

Wat denken jullie?

De webshop heeft zelf een 30 dagen retour recht overigens.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:50
Je mag 'm terugsturen, maar de wet koop op afstand betekent niet dat je altijd 100% van je geld terugkrijgt.

Je hebt letterlijk 2 volle werkweken je monitor gebruikt, dat is meer dan echt nodig is om te beoordelen of een product goed is. Dus ik denk dat een waardevermindering hier niet heel gek is.

The devil is in the details.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ze mogen inderdaad je retour niet weigeren, maar wel een waardevermindering toepassen. Het zonder overleg naar je terugsturen vind ik ook wel een beetje rigoureus.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Pin me er niet op vast, maar....
Als jij vindt dat het product niet correct werkt nadat je 'm zo lang hebt gebruikt/getest, dan moet je het garantietraject in, niet terugsturen onder WKOA.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:04
Valt de banding binnen de specs of wat je in deze prijsklasse mag verwachten? Zo niet, dan kun je ook aansturen op reparatie. Dan kan het natuurlijk wel zo zijn dat hun dat meer kost dan vervangen en dat je alsnog een ander krijgt. Het kan echter ook zo zijn dat je een hele tijd zonder monitor zit.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• JWFpeters
Heb al een andere monitor omdat BANDING ook wel een beetje iets van WOLED is zover ik begrepen heb nadat het me dus opviel. Heb dus een QD OLED genomen.

De banding viel overgens pas op na een week anders had ik hem wel eerder terug gestuurd.

Dat er vermindering wordt toegepast snap ik dan idd nog wel maar dit slaat natuurlijk nergens op om zonder pardon de boel maar lekker terug te sturen. Daar komt bij dat er niks over in voorwaardes staat over het specifiek aantal uren. Hoe controlleer je dit bij andere hardware? Je zier er niks aan net als bij andere hardware die terug komt gewoon als nieuw is alleen zit er in een muis of ventolator geen ingebouwde klok.......

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zie zo snel dat Dell en Eizo uitgaan van 30.000 uur voor een monitor. 74 uur is 2,4 promille. Schade lijkt me dan ook verwaarloosbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 07-01-2026 15:39 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:50
FirePuma142 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:39:
Ik zie zo snel dat Dell en Eizo uitgaan van 30.000 uur voor een monitor. 74 uur is 2,4 promille. Schade lijkt me dan ook verwaarloosbaar.
Het gaat niet alleen om schade, maar om waarde in het algemeen.

Een monitor die retour gestuurd wordt kan niet meer als nieuw verkocht worden, en dus is de waarde gedaald. Een retourtje die al 74 uur gebruikt is zal echter nóg minder waard zijn dan eentje die een uurtje gebruikt is. Ook omdat andere (potentiële) klanten zich kunnen afvragen waarom een monitor na 74 uur nog geretourneerd is.

The devil is in the details.

• JWFpeters
Volgens mij doet het er allemaal niet toe, omdat 1 dit niet specifiek beschreven is en 2 omdat bij alle hardware of producten waar geen klok in zit, namelijk 98% van alles wat verkocht wordt ongeveer dit helemaal geen discussie punt is. Overigens is die 74 uur bij lange na niet letterlijk aangeweest naar mijn idee als in beeld staat veel op zwart want gebruik al jaren OLED en hij staat nooit voor niks aan en scherm is altijd leeg. (Zwarte screensaver en na 15min uit) maar goed dat terzijde.

Mochten ze hier dan toch moeilijk over willen doen wat volgens mij helemaal niet kan. Kom je eerst met een voorstel voor waardevermindering eventueel en anders stel je als winkel maar voor dat als ik iets zie na een week gebruik dat het wellciht de moeite is het voor reparatie aan te melden inplaats van het maar zonder overleg terug te sturen.

Dit is wat er staat niet meer en niet minder:

Het Herroepingsrecht
Afkoelingsperiode

Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

Tevens kun je gebruik maken van het modelformulier.

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Omgaan met het product

Tijdens de bedenktijd moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Pak het product slechts in die mate uit of gebruik het alleen voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van je herroepingsrecht gebruik maakt, moet je het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en indien mogelijk in de originele verpakking retourneren, conform onze verstrekte instructies.

Kosten van een herroeping

Als je een artikel wenst te retourneren zijn de kosten die je hier voor moet maken voor je eigen rekening. Wij adviseren voor retourzendingen gebruik te maken van DHL for you. Via DHL for you kun je een pakket retourneren.

Waardevermindering van het product

Het kan zijn dat wij een waardevermindering in rekening brengen. Dit doen wij als het product bijvoorbeeld incompleet, duidelijk gebruikt of beschadigd wordt geretourneerd. Uiteraard stellen we jou hier altijd van op de hoogte.

Terugbetalingstermijn bij herroepingsrecht

De terugbetaling doen wij altijd binnen 14 dagen na ontvangst van het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door JWFpeters op 07-01-2026 15:54 ]

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:06
Kennelijk weet je precies wat je rechten zijn.
Handel daar dan naar, want hier klagen schiet je niet veel mee op.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:29
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:53:
...
Dit is wat er staat niet meer en niet minder:

Het Herroepingsrecht
Afkoelingsperiode

Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
...
72 uur is meer dan een korte test en lijkt meer op gebruikt.

• JWFpeters
JukeboxBill schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:56:
Kennelijk weet je precies wat je rechten zijn.
Handel daar dan naar, want hier klagen schiet je niet veel mee op.
Hoezo klaar ik? Ik start een discussie daar is dit forum toch voor? Betaal het allemaal met liefde alleen ik denk dat het niet klopt een vraag me dus af wat andere mensen daar van vinden en wat ik eventueel kan doen.

Daar komt bij ik het idee heb dat mensen niet lezen, die 72 uur durf ik ook aan te twijfelen in anderhalf week daarvan heeft ie als ie al zoveel aangestaan heeft de helft op zwart gestaan. Het is voor mij ook geen discussie of het wel of niet gebruikt is ik zeg alleen dat dat bij alle andere hardware niet te controlleren is als je zelf als winkel 30 dagen retour recht aan houd. En als je dus daarbij al vind hou je dan aan je eigen voorwaarden en geef eerst een voorstel van waardevermindering voordat je iets terug stuurt lijkt me aangezien ze dat zelf beschrijven.

En nogmaals het viel pas of na een week gebruikt daarna heb ik na 3 dagen nadenken besloten een andere te kopen en deze terug te sturen. Sorry dat ik het niet eerder gezien heb? Geen idee wat jullie ( de mensen die hier over vallen) of de webshop dan van me willen horen 8)7

Snap niet zo goed waarom mensen nu gelijk weer geritteerd moeten doen als je een discussie probeert te voeren. Is dat echt de nieuwe wereld vandaag de dag?

[ Voor 52% gewijzigd door JWFpeters op 07-01-2026 16:09 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Dit stukje is wel strijdig met de WKOA. Daar zou je nog op kunnen inspelen.

• W1ck1e
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:04:
...
ik zeg alleen dat dat bij alle andere hardware niet te controlleren is als je zelf als winkel 30 dagen retour recht aan houd. ...
Dat het niet altijd te controleren is verbiedt de leverancier niet dat wel te doen als het wel kan.

• JWFpeters
Gunner schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:07:
[...]

Het is idd wat vreemd want dan kan je retour recht net zo goed afschaffen want waarom iets bestellen wat je nergens in de winkel kan zien om het ongezien weer terug te sturen?

Kijk, de uitkomst maakt me niet zoveel uit dan verkoop ik hem zelf wel dat ik verlies maak is niet mijn zorg als ik eind van de dag wel tevreden ben met wat ik nu heb. Vind alleen de mail wat kort door de bocht.......

Maar he, misschien zie ik de wereld wel anders als andere en is het allemaal mijn rare kijk op deze regel ;)

Geloof er alleen niks van dat alle retouren die na 1 2 of zelfs 3 weken terug komen niet gebruikt zijn tientallen uren. En dan is dus de pecht dat er een klok in zon ding zit waardoor je recht vervalt terwijl als ik na 2 weken een GPU terug onder herroepinsrecht terug stuur omdat ik vind dat ie teveel coilwine heeft waarvan ik hoopte dat het weg ging er niet moeilijk over gedaan wordt want ze kunnen dat immers niet controlleren.

Daar komt bij dat die spullen nooit als nieuw verkocht worden meer als het goed is. Verpakking is immers op geweest vandaar 2de kans etc bij webshops.

• JWFpeters
W1ck1e schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:13:
[...]

Dat het niet altijd te controleren is verbiedt de leverancier niet dat wel te doen als het wel kan.
Eens maar waar staat dit? Als ik dit wist had ik ze dat kreng wel op laten stellen in de winkel en had ik daar 3 uur banding test staan doen ;)

Naja ik merk van bepaalde mensen wat vijandigheid (zal ook eens niet) dus zal er verder over ophouden.

Bedankt voor de imput van sommige mensen :)

• W1ck1e
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:17:

Eens maar waar staat dit? Als ik dit wist had ik ze dat kreng wel op laten stellen in de winkel en had ik daar 3 uur banding test staan doen ;)

Naja ik merk van bepaalde mensen wat vijandigheid (zal ook eens niet) dus zal er verder over ophouden.

Bedankt voor de imput van sommige mensen :)
Jij deed een aanname (had er even niet aan gedacht) en nu vind jij dat de leverancier dat jou expliciet had moeten melden.

Dan had je 3 uur ook na aflevering kunnen doen. Maar misschien had je er om kunnen vragen om dat in de winkel te mogen doen. Was het niet een WEB winkel ?

Nou, ik beoordeel een term als "kreng" ook niet als vriendelijk.
Niet iedereen is het met je eens, meer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 07-01-2026 16:25 ]

• JWFpeters
Ik kan dat niet 3 uur daarna doen want het viel pas na een week op. Ik test niet op banding want dat vind je altijd de vraag is hoe erg dit is en dit verschilt per model per doos per serie per merk etc soms zie je het gelijk soms zie je het later.

Het maakt niet uit dat mensen het niet mee eens zijn ik bespreek alleen wat waar staat en hoe het er staat en dan is het nogal vaag en daar komt bij dat ik zoals ik al eerder zei het meeste val over het zomaar ineens terug sturen inplaats van even overleggen met de klant namens hun eigen voorwaarde over waarde vermindering want daar heb ik verder geen enkele moeite mee.

En dan kansloze uitspraken als je kent de wet je dit je dat wat heb ik of jullie of iemand anders daar aan?

Ik ken de wet niet daarom vraag ik het jusit hier ik heb alleen de info die ik in mijn mail krijg en die ik op hun eigen site lees.

En als daar staat ONGEBRUIK en nieuw mag iets alleen retour sturen is dat mijn fout maar slaat het alleen nergens op maar dat is een andere discussie daar nu verder niet boeit. Want wees eerlijk dat doet niemand.......

RMA is in dit geval zinloos zover ik begrepen heb omdat het een eigenschap van WOLED is wat je in veel renieuws wel leest. Ik hoopte alleen dat ik er geen last van zou hebben 3 jaar later na mijn eerste WOLED. Helaas. Dus het zal niet als gebrek gezien worden.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:15:
[...]
Geloof er alleen niks van dat alle retouren die na 1 2 of zelfs 3 weken terug komen niet gebruikt zijn tientallen uren. En dan is dus de pecht dat er een klok in zon ding zit waardoor je recht vervalt terwijl als ik na 2 weken een GPU terug onder herroepinsrecht terug stuur omdat ik vind dat ie teveel coilwine heeft waarvan ik hoopte dat het weg ging er niet moeilijk over gedaan wordt want ze kunnen dat immers niet controlleren.
Dat andere mensen zich niet aan de regels houden betekend niet dat ze ook voor jou niet gelden natuurlijk. Daarnaast is het ook voor de consument zo te controleren: Als ze een product krijgen wat open is geweest, maar verder nog gewoon nieuw is, is dat een ander verhaal dan een product waarbij ze zelf gewoon kunnen zien dat het 74 uur al in gebruik is geweest.
Daar komt bij dat die spullen nooit als nieuw verkocht worden meer als het goed is. Verpakking is immers op geweest vandaar 2de kans etc bij webshops.
Genoeg wordt gewoon normaal weer verkocht, bij 2de kans is er regelmatig meer aan de hand.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:04
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:53:
Wellicht kan @Real je hier nog helpen. Het verstrekken van onjuiste informatie over de rechten van een consument zou mogelijk een misleidende handelspraktijk kunnen zijn (6:193c BW).

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:39:
Dat er vermindering wordt toegepast snap ik dan idd nog wel maar dit slaat natuurlijk nergens op om zonder pardon de boel maar lekker terug te sturen. Daar komt bij dat er niks over in voorwaardes staat over het specifiek aantal uren. Hoe controlleer je dit bij andere hardware? Je zier er niks aan net als bij andere hardware die terug komt gewoon als nieuw is alleen zit er in een muis of ventolator geen ingebouwde klok.......
Het exacte aantal testuren hoeft ook niet gespecificeerd te worden. Zou de Wetgever dat wel doen is het hek van de dam, tel erbij op dat niet iedereen binnen de gestelde tijd kan testen et cetera. De Wet is duidelijk: zichttermijn stelt jou als online consument in staat om een product te testen zoals hij dat ook in de winkel kan en wat dat exact is, maakt niet uit, dat is elk geval dus ook 40 uur (een enkele week) niet. Dat de winkel het vervolgens klakkeloos terugstuurt is niet netjes, men had ook (zoals anderen ook al zeggen) waarde vermindering kunnen doen. Maar wellicht doet de shop daar niet aan of heeft daar niet aan gedacht. Even contact met hen opnemen en je weet het. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

BounceCloud schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:36:
Wellicht kan @Real je hier nog helpen. Het verstrekken van onjuiste informatie over de rechten van een consument zou mogelijk een misleidende handelspraktijk kunnen zijn (6:193c BW).
Verwacht niet snel een reactie. Ik herinner me dat hij en FopJurist niet veel meer reageren, omdat ze ooit eens op de vingers getikt zijn in het forum.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sterker nog, Real heeft al sinds mei 2025 niet meer gepost hier.

• W1ck1e
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:28:
Ik kan dat niet 3 uur daarna doen want het viel pas na een week op. Ik test niet op banding want dat vind je altijd de vraag is hoe erg dit is en dit verschilt per model per doos per serie per merk etc soms zie je het gelijk soms zie je het later.
...
RMA is in dit geval zinloos zover ik begrepen heb omdat het een eigenschap van WOLED is wat je in veel renieuws wel leest. Ik hoopte alleen dat ik er geen last van zou hebben 3 jaar later na mijn eerste WOLED. Helaas. Dus het zal niet als gebrek gezien worden.
In het onderste deel geef je toe dat je op de hoogte was van het probleem met WOLED. Dat jij dat niet gemerkt hebt met je 3 jaar oude monitor zegt niet zoveel, er wordt bezuinigd op kwaliteit van onderdelen. Ondanks dat heb je het niet goed getest, of het trad pas na de 2de week op. In dat laatste geval was het eerst goed en daarna niet. Dat lijkt mij dan een defect of gebrek.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:41
JWFpeters schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:39:
Heb al een andere monitor omdat BANDING ook wel een beetje iets van WOLED is zover ik begrepen heb nadat het me dus opviel. Heb dus een QD OLED genomen.

[....]
Zomaar benieuwd, vervangende monitor bij dezelfde winkel gekocht of elders?

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hahn schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:47:
[...]

Het gaat niet alleen om schade, maar om waarde in het algemeen.

Een monitor die retour gestuurd wordt kan niet meer als nieuw verkocht worden, en dus is de waarde gedaald.
Die waardedaling is er altijd bij een uitgepakte retour. Die hoef je dus niet mee te rekenen. Daarnaast, het gaat wel om schade, kwantificeren is van belang.
Een retourtje die al 74 uur gebruikt is zal echter nóg minder waard zijn dan eentje die een uurtje gebruikt is.
Ja, dat is dan in die promilles.
Ook omdat andere (potentiële) klanten zich kunnen afvragen waarom een monitor na 74 uur nog geretourneerd is.
Dat kan een gemiddelde consument helemaal niet zien. Maar je kunt hem prima als tweedekans verkopen, de enige vergoeding die je mag vragen is voor hetgeen meer is gedaan dan noodzakelijk om het product te beoordelen. Dat lijkt toch echt verwaarloosbaar.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

CH4OS schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:39:
[...]
Verwacht niet snel een reactie. Ik herinner me dat hij en FopJurist niet veel meer reageren, omdat ze ooit eens op de vingers getikt zijn in het forum.
Real poogde zijn eigen regels verplicht te stellen, zoals binnen een bepaalde tijd reageren op een standaard vragenlijstje. Daar is ie op aangesproken, toen was ie weg.

Hem en zijn vragenlijstje kun je nog wel vinden op /r/juridischadvies Veel heb je er niet aan in de praktijk, het is primair theoretisch.

• Sissors
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:37:
[...]

Ja, dat is dan in die promilles.
Is dat zo? Dat een monitor zo lang mee moet gaan (wat me optimistisch lijkt bij een OLED als je ook inbranden mee neemt, maar goed, ook dan blijft die 74 uur natuurlijk op totale levensduur niet veel), is één ding. Maar voor iemand die hem nu alsnog moet kopen, zal er een groter verschil dan een paar promille zitten tussen een monitor die aangezet was, en geretourneerd, en een monitor die weken gebruikt is en geretourneerd.

Edit: Uiteraard blijft wel dat ze hem moeten terugnemen, en moeten kunnen onderbouwen hoeveel waardevermindering er is.
[...]

Dat kan een gemiddelde consument helemaal niet zien.
Mijn OLED paneel heeft 35 protect cycli gehad, wat hij na minstens 4 uur doet. Oftewel mijn OLED paneel is misntens 140 uur in gebruik geweest. Dat kan de gemiddelde consument dus zo uitlezen uit het OSD paneel, bij naar ik aanneem elk OLED paneel iig.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 07-01-2026 17:47 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:28
Wat zou je vinden als je de winkelier was? Zou je een monitor zelf tegen nieuwprijs aanschaffen als je weet dat deze 74 uur gebruikt is?

Ik zou adviseren te bellen met de winkelier en een waardevermindering voorstellen. Als je ook je tweede monitor bij hun hebt gekocht willen ze vast wel wat tegemoetkomen.

• Omni
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

De winkel mag jouw retour op deze grond niet weigeren. Een waardevermindering mag wel toegepast worden. Afhankelijk van de prijs en populariteit van het artikel in kwestie kan dat 10 tot 35% van de nieuwwaarde zijn. Het percentage is niet bij wet zo bepaald, maar gewoon praktijkervaring: 10 jaar online handel in elektronica. Ik weet niet om welke monitor het gaat, maar het lijkt geen budgetmonitor te zijn. In zo'n geval zou ik eerder iets in de richting van 10 tot maximaal 20% realistisch en redelijk achten.

[ Voor 12% gewijzigd door Omni op 07-01-2026 17:59 ]

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• JWFpeters
PROnline schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 17:28:
[...]

Zomaar benieuwd, vervangende monitor bij dezelfde winkel gekocht of elders?
Dezelfde. Koop alles daar altijd al jaren inmiddels al 20k plus al zou dat er niet toe moeten doen maar toch.

En ze hebben idd zoals ik al eerder zei een vermindering regel.

Ik kan je wel voorspellen hoe dit gaat mijn mail wordt genegeerd want normaal reageren ze snel en de monitor staat al op de stoep weer voor ik een reactie gehad heb ;)

En over mensen die zeggen je had dit je had dat lees het nog maar eens door alle reacties want ik wist dit niet van te voren. Ik wist dit omdat mijn WOLED van 2 jaar geleden dit ook had nu zijn we 4 generaties verder de reviews waren er milt over dus dacht ik probeer het weer eens eerste week nergens last van ook niet speciaal naar gezocht en na een week begon het wel op te vallen en toen heb ik besloten hem terug te sturen. Soms gaat het weg na pixel refresh etc dit was bij deze niet het geval. 520 euro is geld genoeg dus zag ik er vanaf. Spannender dan dat is het niet.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:18
Je koopt een monitor voor een leuk gameweekeinde tijdens de kerstdagen, Daarna pak je alles in en stuur het terug. Lekker gratis gespeeld met zijn allen. volgend jaar doen we dit met een beamer of zo.

• JWFpeters
snip

Dat is totaal niet de reden en mijn hele geschiedenis bij die winkel laat dat ook prima zien.

snip: graag fatsoenlijk reageren

Heb daarna een monitor van 1400,- gekocht en betaald dus niet zo wijs doen. Verkeerde aankoop gedaan waar ik spijt van kreeg en terug gestuurd meer is het niet.

De shop is alleen via mail te bereiken dus ben bang dat ze al dan niet bewust niet gaan reageren voor hij verstuurd is.

[ Voor 57% gewijzigd door We Are Borg op 09-01-2026 08:55 ]

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
*knip* Speculeren over de naam van de winkel voegt niet veel toe aan de discussie.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2026 10:19 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-01 18:43
Ik denk dat verkoper wel degelijk een punt heeft hoor! Wkoa geeft jouw de ruimte om een product te testen net zoals je in een winkel het zou testen. Dus ja dan is die 70 uur niet redelijk te noemen. Je gaat immers ook niet 70 uur lang in de Mediamarkt staan om te testen.

Je had hem naar mijn mening als defect moeten terugsturen.
Je moet het product kunnen beoordelen om na te gaan of je het wilt houden. Je mag het proberen net zoals je dat in een winkel zou doen. Bijvoorbeeld het passen van kleding en schoenen.

Je mag ook de verpakking openmaken om het product te bekijken, als je dit maar netjes doet. Maar je mag het product niet echt gaan gebruiken, bijvoorbeeld kleding dragen, als je nog niet weet of je het houdt.

Vergoeding
De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.
https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen

[ Voor 50% gewijzigd door Jan-man op 07-01-2026 18:16 ]

• JWFpeters
Klopt dat ga ik ook niet doen. Hij is niet defect dat is het probleem verder niet. Ga er 1 mail aan wagen (al gedaan gelijk nog geen reactie) vanwege de waardevermindering. Als ze dat gelijk gedaan hadden had ik hier ook helemaal niet moeilijk over gedaan want kan dat prima begrijpen.

Het ging me om het feit hoe ik de mail krijg en er zonder enige vorm van communicatie gezegd wordt dat het terug gestuurd wordt terwijl op de site van hun zelf duidelijk staat mochten wij vinden dat hij niet als nieuw is volgt er waarde vermindering. En die krijg ik dus niet niet volgens deze mail. Dat is meer mijn grootste punt van ergenis dat ik ergens op opschrijf lig ik niet wakker van thats life....

[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2026 10:19 . Reden: Quote geknipt ]

• JWFpeters
Jan-man schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 18:11:
Ik denk dat verkoper wel degelijk een punt heeft hoor! Wkoa geeft jouw de ruimte om een product te testen net zoals je in een winkel het zou testen. Dus ja dan is die 70 uur niet redelijk te noemen. Je gaat immers ook niet 70 uur lang in de Mediamarkt staan om te testen.

Je had hem naar mijn mening als defect moeten terugsturen.
Deels met je eens maar banding is nou eenmaal iets wat soms wat later in gebruik opvalt of je je er aan stoort of niet dat is meer mijn ding dan een defect dus hem dusdanig als RMA terug sturen is zinloos want dan komt ie alsnog terug.

Ik verkoop hem zelf wel en dan is het ook weer opgelost. Volgende keer wellicht even beter nadenken voor ik ergens iets bestel desnoods via de mail maar van te voren vragen hoe of wat zodat er wat vast staat.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:49
Niet netjes maar, hoe bewijzen zij dat jij die uren hebt gemaakt? Ik controleer als ik iets binnen krijg niet of t al draaiuren heeft gemaakt hoor, maar als iets 3x is getest voor meerdere uren, plus testen bij quality control, lekker verhaal als je dan niet meer kan terugsturen. Maar blijkbaar is dat wel verstandig te checken dus voortaan. Heb vaak zat hardware waarvan ik zeker weet dat t niet 100% nieuw uit de doos komt.

• JWFpeters
Ja geen idee moeten we maar op de blauwe ogen gebruiken. Hij heeft hier geen 72 uur aan gestaan in een week met 4 avonden gamen maar goed weet ook niet hoe zon ding dat telt. Maar goed vind dat verder ook niet zo boeiend.

Of zon scheen nou 2 uur aan gestaan heeft of 74 naar mijn idee kan je hem in beide gevallen niet als nieuw verkopen want open geweest dus vind dat zoiezo een non discussie en al helemaal omdat je het op andere hardware etc niet kan controleren. Ben benieuwd best bereid dat te accepteren wat ik wat lastig vind dat accepteren is dat het zonder pardon retour gestuurd wordt en mijn ervaring met deze shop is dat ze vrij snel reageren op mail normaal gesproken en nu toevallig niet omdat ik verwacht een mail van DHL te krijgen komende nacht want dat wordt het alweer wat moeilijker voor de klant om te discussiëren want dan moet ie weer 14 euro retour betalen zeg maar onder andere. Vind het gewoon geen nette afhandeling en ben het persoonlijk ook niet gewend van deze shop. Maar he voor moet het de eerste keer zijn denken we dan maar......

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed, zullen we alle moraalridder-reacties, onnodige insinuaties en ander (onnodig) op de man spelen achterwege laten? Dat maakt de discussie er niet beter op en daarmee is TS ook niet geholpen.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:51
Ik weet dat er net een anti moraal ridder bericht is geweest, en bedoel het ook niett zo... Maar:

Heb je winkel al voorgesteld of je waardevermindering mag laten inhouden?
Of is dat ook niet wat je wilt / is het scherm alweer bij jou?

Want misschien ben je dan paar tientjes kwijt, maar wel hoop minder gedoe. Soms moet je beetje middelen en er samen uitkomen. Al smijt de winkel in het bericht de deur redelijk hard dicht, een deur kan altijd weer open.

• JWFpeters
Zoals ik al eerder zei is dat voor mij ook helemaal geen probleem en vind ik dat in principe ergens ook begrijpelijk. Vind het wel raar in verhouding met andere hardware etc maar verder is dat mijn probleem ook niet. Als ik dat gelijk had gekregen in de mail inplaats van " we sturen hem naar u terug" had ik daar ook geen probleem mee gehad of moeilijk over gedaan. Er staat immers op hun eigen site:

Waardevermindering van het product

Het kan zijn dat wij een waardevermindering in rekening brengen. Dit doen wij als het product bijvoorbeeld incompleet, duidelijk gebruikt of beschadigd wordt geretourneerd. Uiteraard stellen we jou hier altijd van op de hoogte
.

Ik heb ze gelijk gemaild (enigste manier om ze te bereiken) maar ze reageren (nog) niet. Iets wat ze normaal wel snel doen in mijn ervaring maar goed dat kan zijn gekke dagen zullen we maar zeggen.

Krijg alleen het gevoel dat ik pas reactie krijg als hij alweer verstuurd is want versturen doen ze vaak wel snel haha.

Wellicht komen ze er nog op terug.

Het moraalridder verhaal: ik weet niet wat er weer gezegd is maar zal het nog 1 keer weer uitleggen.

Ik heb bij die shop voor makkelijk 20.000 euro besteld en BETAALD de laatste 3 jaar dus dat ik even wat test en weer terug stuur voor de leuk is onzin.

2 jaar geleden een zelfde type OLED gehad en na een jaartje verkocht vanwege onder andere het banding verhaal wat aan WOLED hangt. Tussendoor een LG OLED tv en een MSI QD-OLED gehad. Beide goed bevallen verder. Omdat ik als autist wat last had van de glimmende coating op de MSI heb ik afgelopen maand dus een 4th gen WOLED scherm gekocht met matte coating. 3 generaties verder kwa panel en de reviews waren opzich positief over het banding verhaal. Verder ook niet helemaal kapot lopen googelen omdat je dan altijd wel negatieve verhalen kan vinden of vrijwel alles dus gewoon besteld met het idee ik probeer het gewoon mocht het een probleem zijn kan hij weer terug.

Eenmaal binnen alleen het scherm zelf uit de doos gehaald en de rest netjes laten zitten zodat het allemaal nieuw blijft. Aangesloten met eigen kabels en proberen maar. En voor een goede week niks aan de hand niks gezien niks opgevallen mooi beeld mooie coating oftewel ik was er blij mee. Na een week viel me de banding ineens wel op in Windows. Daarvoor keurig pixel refresh gedaan etc 3 dagen gedacht van prima her is niet zo erg zie je alleen in bepaalde gevallen etc maar ik ben autist en weet dat ik op termijn last van ga krijgen dus netjes de retour aan gemaakt met het idee 30 dagen retourneren etc. Ook wat dat betreft nooit problemen bij deze shop gehad. We zit dus verder niks achter ben ook niet boos over een eventuele waardevermindering ben boos om de mail die ik kreeg zoals ik hem kreeg. En omdat ik niet zeker weet wat mijn rechten zijn heb ik dit topic gemaakt.

Conclusie lijkt nu dus dat de ze retour moeten aannemen maar dat ze wel een waarde vermindering mogen aftrekken omdat het scherm teveel aangestaan zou hebben. Ik vind daar wat van maar kan dat ook prima accepteren zoals ik al meerdere keren gezegd heb, heb alleen dat voorstel vooralsnog niet gehad.

Ik heb de wet retour recht niet verzonnen en zie die spullen liever ook van te voren er is alleen geen winkel waar je dat kan zien tegenwoordig dus heb dan ook weinig keus. In dit geval was het dan ook niet anders geweest als het me pas opvalt na een week gebruik.

*knip* Ga zelf dan ook niet door.

Oplossing gaat zijn dus of een x bedrag eraf via de webshop of ik verkoop hem zelf aan het einde van de dag beide prima. Beide vrede mee en nu zon 2 weken te vreden met het veel te dure scherm wat ik nu heb.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2026 10:16 ]

• W1ck1e
*knip*
Volgens mij kunnen ze mijn retour niet weigeren onder het mom van hij heeft 74 uur aan gestaan hoe controleren ze dat bij andere hardware?

Wat denken jullie?
Ik start een discussie daar is dit forum toch voor? Betaal het allemaal met liefde alleen ik denk dat het niet klopt een vraag me dus af wat andere mensen daar van vinden en wat ik eventueel kan doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2026 10:16 ]

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
[...]

Het gaat hier niet om de WKOA, deze is 14 dagen. De leverancier hanteert een extra service dat je het binnen 30 dagen ook mag terugsturen maar dan wel volgens hun gestelde voorwaarde.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

gielie schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:26:
[...]

Het gaat hier niet om de WKOA, deze is 14 dagen. De leverancier hanteert een extra service dat je het binnen 30 dagen ook mag terugsturen maar dan wel volgens hun gestelde voorwaarde.
Maakt dat echt uit? Hij heeft het binnen 14 dagen retour gestuurd. Verder zou het een aardige loophole zijn voor een ondernemer om onder andere wettelijke verplichtingen uit te komen.

• JWFpeters
Gunner schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:34:
[...]

Maakt dat echt uit? Hij heeft het binnen 14 dagen retour gestuurd. Verder zou het een aardige loophole zijn voor een ondernemer om onder andere wettelijke verplichtingen uit te komen.
Klopt binnen 2 weken was hij weer op de post, door kerst etc duurde het verzenden en aankomen een week maar daar kan ik weinig aan doen.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:14

dragonhaertt

@_'.'

Het antwoord op je vraag is in de eerste 2 posts al erg duidelijk gegeven, wat wil je verder nog weten/bereiken?
Hahn schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:26:
Je mag 'm terugsturen, maar de wet koop op afstand betekent niet dat je altijd 100% van je geld terugkrijgt.

Je hebt letterlijk 2 volle werkweken je monitor gebruikt, dat is meer dan echt nodig is om te beoordelen of een product goed is. Dus ik denk dat een waardevermindering hier niet heel gek is.
Gunner schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:28:
Ze mogen inderdaad je retour niet weigeren, maar wel een waardevermindering toepassen. Het zonder overleg naar je terugsturen vind ik ook wel een beetje rigoureus.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 14:07
JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:40:
[...]

*knip*

Na een week is me pas wat opgevallen wat me niet bevalt en daarom heb ik hem binnen 2 weken terug gestuurd. Dat wat me opvalt had ik ook niet gezien als ik hem in een winkel bekeken had wat niet mogelijk is dus was de conclussie hetzelfde geweest na een week.
Als hij binnen 2 weken is teruggestuurd zouden ze hem inderdaad moeten aannemen (met evt die genoemde waardevermindering). Probleem Met dit soort winkels is altijd dat het moeilijk is om je gelijk te krijgen.

Als het inderdaad gaan om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
zoals iemand hierboven aanhaalt, dan kun je ze wel bellen overigens
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heb je een RBV? Wellicht kunnen die je adviseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2026 10:18 ]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:04

watercoolertje

Untertitel

FirePuma142 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:39:
Zou wat zijn dat jij die monitor nieuw koopt en dan gaat klagen omdat er al 74uur op staat en dan 10 cent retour krijgt omdat dat 2.4 promille is van de aankoopprijs. Lijkt me sterk dat jij (of wie dan ook) daar mee akkoord gaat...

Nee dit ding moet echt wel 100 euro of meer omlaag om nog verkocht te worden als 2dekans product en niet meer als nieuw...

Wet kopen op afstand is niet om dat ding 2 weken te kunnen testen, dat doe je in een winkel zelf toch ook niet? Het is om dat ene moment in de winkel waar je het product even kan zien/aanraken en met een beetje geluk ook kan/mag testen voor aankoop te bieden voor online aankopen...

Gelukkig is de TS zich er wel van bewust dat er waardevermindering groter is dan die 2.4 promille. Ik denk dat de TS beter onder garantie terug kan sturen dan WKOA, want als het er de eerste week niet was en de 2de week wel dan klinkt mij dat als een gevalletje defect tijdens (normaal) gebruik en daar is garantie nou precies voor.

@TS, zou wel fijn/netjes zijn als de winkel zich wat opener opstelt en zelf aanbiedt te kijken wat ze met garantie kunnen doen of inderdaad iets regelen ivm de waardevermindering. Zeker als je al z'n vaste klant bent!

[ Voor 23% gewijzigd door watercoolertje op 08-01-2026 10:12 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Klopt binnen 2 weken was hij weer op de post, door kerst etc duurde het verzenden en aankomen een week maar daar kan ik weinig aan doen.
Dit is wel belangrijk om bevestigd te krijgen, erkennen zij dat het binnen de WKOA (2 weken) retour is gekomen of daar buiten, maar wel binnen de 30 dagen die zij als extra service geven.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gadgeteer schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:51:
Mits het aan de voorwaarden voldoet, waarschijnlijk vergoed de RBV de kosten voor TS en dat is het dan. Alhier op het forum wordt veel geschermt met RBV, maar veel meer dan een wassen neus en vergoeden omdat dat lagere kosten zijn is dat niet.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

watercoolertje schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:58:
[...]
Zou wat zijn dat jij die monitor nieuw koopt en dan gaat klagen omdat er al 74uur op staat en dan 10 cent retour krijgt omdat dat 2.4 promille is van de aankoopprijs. Lijkt me sterk dat jij (of wie dan ook) daar mee akkoord gaat...
Nieuw? Dat is de monitor wanneer uitgepakt al niet meer. Die waardevermindering kun je dan ook altijd al incalculeren als winkel. Dat ze dat liever niet doen, en retours pogen te verkopen als nieuw, dat is een ander verhaal.
Nee dit ding moet echt wel 100 euro of meer omlaag om nog verkocht te worden als 2dekans product en niet meer als nieuw...
Nogmaals, hij is al niet nieuw meer zodra het ding uit de verpakking is geweest. Die waardedaling heb je als winkelier voor eigen rekening te nemen. De extra waardedaling, de schade dus, die is ontstaan door meer te doen dan noodzakelijk om de aard en de kenmerken van het product te beoordelen, die mag de winkel wel in rekening brengen.

Hoe stel jij voor die te berekenen, wanneer niet op gebruiksuren? Nieuw is de monitor al niet meer, ongeacht de gebruiksduur.
Wet kopen op afstand is niet om dat ding 2 weken te kunnen testen, dat doe je in een winkel zelf toch ook niet? Het is om dat ene moment in de winkel waar je het product even kan zien/aanraken en met een beetje geluk ook kan/mag testen voor aankoop te bieden voor online aankopen...
Dat is te nauw omschreven. Je mag de aard, de kenmerken en de werking er van beoordelen als consument. Alles wat daar boven gaat, zal door de verkoper onderbouwd moeten worden als schade. Zoals je hier kunt lezen is dat niet zo eenvoudig als je hier schetst.

• JWFpeters
Gadgeteer schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 09:51:
[...]

Als hij binnen 2 weken is teruggestuurd zouden ze hem inderdaad moeten aannemen (met evt die genoemde waardevermindering). Probleem Met dit soort winkels is altijd dat het moeilijk is om je gelijk te krijgen.

Als het inderdaad gaan om
***members only***
zoals iemand hierboven aanhaalt, dan kun je ze wel bellen overigens
***members only***

Zal dat nummer eens proberen vanmiddag als ik nog steeds geen mail gehad heb. Bedankt.

• Sissors
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Nieuw? Dat is de monitor wanneer uitgepakt al niet meer. Die waardevermindering kun je dan ook altijd al incalculeren als winkel. Dat ze dat liever niet doen, en retours pogen te verkopen als nieuw, dat is een ander verhaal.
Dat is al vaak langs geweest op GoT, met altijd als conclusie dat als hij niet in gebruik genomen is, hij gewoon nog nieuw is. Een kledingwinkel verkoopt ook niet hun hele winkelvoorraad als tweedehands omdat het weleens gepast is.
Hoe stel jij voor die te berekenen, wanneer niet op gebruiksuren? Nieuw is de monitor al niet meer, ongeacht de gebruiksduur.
Het punt is meer dat jij een lineair verband neemt. Als die monitor 15000 uur in gebruik is, is hij dan nog de helft waard van de nieuwprijs?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:43
Dat je '20k' hebt besteld (en ook betaald) doet er helemaal niet toe. En dan koop je erna een 'duur' scherm. Dat er helemaal niet toe doet. Dat hele verhaal over al je schermen is ook niet boeiend, of misschien juist wel, dan had je veel sneller kunnen oordelen of er problemen waren of niet en niet pas zo laat.
Het scherm vertelt de hoeveelheid uren dat ie aangestaan heeft, dat jij anders beweerd is niet boeiend..

Wie zegt dat jij dat toestel niet hebt gebruikt voor 74u met een statisch beeld op HDR waardoor inbranden toch kan voorkomen.
JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:50:
[...]

Zal dat nummer eens proberen vanmiddag als ik nog steeds geen mail gehad heb. Bedankt.
Ik zou niet te lang wachten en gewoon actie ondernemen. Bel ze op en escaleer je probleem / issue.

Zucht...

• JWFpeters
Dat kan pas na 13:00 ''zucht'' zo komt je post ook over trouwens dus wellicht wat anders gaan doen?

Banding is geen inbranding en inbranding na 74 zou vrij heftig zijn bij normaal gebruik en waarom zou ik hem expres willen slopen? Geen idee waar dit nou weer vandaan komt. Overigens kan ik ook twijfelen aan met hoeveel uur die uit de doos gekomen is kan dat alleen niet meer controlleren want waarom zou ik dat controlleren als ik hem uitpak? Die was voor hun een niet weten is is dat voor mij net zo goed. Maar nogmaals i dont care zowel niet over hoe die uit de doos gekomen is als de waardevermindering.

Het WAS voor mijn een beetje vaag in eerste instantie omdat het niet speciefiek als voorwaarde ergens genoemd wordt en op andere hardware dit niet gecontroleerd kan worden en dus geen disucssie punt is als je wat terug stuurt. Dus dan maakt het ineens niet meer uit en verkoop je het als nieuw? IK vind dat raar. Net als dat ik het raar vind dat ik die mail zo kreeg. Dat was mijn enigste scheve hier aan.

Naar mijn idee klopte dat niet maar tussen de regels door en met wat haken en ogen hebben ze gelijk en kunnen ze dus waardevermindering toepassen. Iets wat ik dus niet kreeg. En volgens mij is het vrij normaal om wat boos te zijn als een winkel zonder overleg gewoon wat terug stuurt terwijl ze op hun site anders beschrijven.

Plus een beetje winkel waardeerd dat je een terug kerende klant bent is volgens mij vrij normaal. Maar goed ja boeien...... aan het eind van de dag is daar geen wet voor dus idd niet boeiend.

[ Voor 132% gewijzigd door JWFpeters op 08-01-2026 11:24 ]

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Sissors schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:53:
[...]

Dat is al vaak langs geweest op GoT, met altijd als conclusie dat als hij niet in gebruik genomen is, hij gewoon nog nieuw is.
Dat is voor zo ver ik weet geen breed gedragen conclusie. Sterker nog, een door de fabrikant gerefurbished toestel is niet nieuw volgens jurisprudentie. Ik zie daar bijzonder weinig licht tussen om een klantretour die uit de verpakking en beoordeeld is nog als nieuw te verkopen.

Maar zelfs als je deze stelling als waar aanneemt, mag je alleen schade doorberekenen die verder is gegaan dan noodzakelijk. Dus, hoe bereken je die schade dan?
Het punt is meer dat jij een lineair verband neemt. Als die monitor 15000 uur in gebruik is, is hij dan nog de helft waard van de nieuwprijs?
Ik stel nergens dat er een lineair verband is. Wel dat 74 uur nihil is ten opzichte van de levensduur. Dat doet de rechter overigens ook in de uitspraak die ik eerder linkte, met betrekking tot de buitenboordmotor.

Een ander punt is, 74 uur gebruiksduur is te veel. Is dat ook te veel als de monitor met 6 uur uit de fabriek komt, en al twee keer eerder retour is geweest en bij de TS aan kwam met 20 uur? Kortom, kan de winkel de baseline voor deze specifieke aankoop van deze specifieke monitor aantonen?

[ Voor 12% gewijzigd door FirePuma142 op 08-01-2026 11:57 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:12:.
Naar mijn idee klopte dat niet maar tussen de regels door en met wat haken en ogen hebben ze gelijk en kunnen ze dus waardevermindering toepassen. Iets wat ik dus niet kreeg. En volgens mij is het vrij normaal om wat boos te zijn als een winkel zonder overleg gewoon wat terug stuurt terwijl ze op hun site anders beschrijven.
Maar reageer die teleurstelling in de webshop op de webshop af. Heb je hen intussen gecontacteerd? Daar lees ik namelijk weinig over (of ik kijk er nu vanaf mobiel overheen) en zie vooral een discussie over wat wel of niet een juiste waardevermindering is… Dat is echter aan jou en de webwinkel om te bepalen.
Plus een beetje winkel waardeerd dat je een terug kerende klant bent is volgens mij vrij normaal. Maar goed ja boeien...... aan het eind van de dag is daar geen wet voor dus idd niet boeiend.
Computer van de webwinkel ziet dat niet, die ziet gewoon de bestellingen binnen rollen en verwerkt die.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 08-01-2026 12:44 ]

• JWFpeters
Heb 3 mails gestuurd vanaf gister 1300 en geen reactie ga zometeen even bellen dat kan vanaf 1300.

Edit:

Via telefoon niks wijzer geworden moet wachten op mail..... Niemand weet of hij al terug gestuurd is of waarom hij niet meer in mijn account staat want volgens telefoon staat hij open. Juist.

[ Voor 50% gewijzigd door JWFpeters op 08-01-2026 14:19 ]

• JWFpeters
Nou we zijn er hoor koste wat moeite en moest er zelf om vragen maar het is dan nu geregeld.

Beste Jalke,

Hartelijk dank voor je mail en mijn excuses voor de vertraagde reactie.

In de retour die je aangemaakt had was niets te zien over de banding die je nu vermeld. Dit was tijdens het controleren van het product ook niet naar voren gekomen.
De gebruiksuren staan ook geheel los van het defect. Het product kan uiteraard onder garantie beoordeeld worden maar onder garantie komt er een vervanging of een reparatie, niet een terugbetaling.
Als je het product toch liever voor een terugbetaling beoordeeld wilt dan is dit alleen met een waarde mindering mogelijk. Dat gaat in dit geval om een waarde mindering van 10%, bij akkoord ontvang je dus € 467,10 terug.
Wij zien in je reactie graag je voorkeur van afhandeling tegemoet.

Ervan uitgaande je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@JWFpeters Heb je de tien procent dus geaccepteerd?

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 17:50
Netjes zo!

• JWFpeters
Gunner schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:29:
@JWFpeters Heb je de tien procent dus geaccepteerd?
Ja gezien wat ze zeggen in de mail zal ik weinig kans maken er verder over te discussiëren, ook weinig zin in eerlijk gezegd.

Prima zo, weer wat geleerd. Blijft het raar vinden tegenover andere hardware maar ja het zal wel het is wat het is.

Bedankt voor de hulp en of tips 👍

[ Voor 4% gewijzigd door JWFpeters op 08-01-2026 20:45 ]

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:46
JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:04:
[...]

Ja gezien wat ze zeggen in de mail zal ik weinig kans maken er verder over te discussiëren, ook weinig zin in eerlijk gezegd.

Prima zo, weer wat geleerd. Blijft het raar vinden tegenover andere hardware maar ja het zal wel het is wat het is.

En voor de rest van ons iets om in de toekomst rekening mee te houden als je overweegt iets bij deze winkel te kopen. Ik zou nog wel even een eerlijke shopreview plaatsen.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:43
JWFpeters schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:04:
[...]

Dat jij het raar vindt betekend niet dat het ook raar is. Dit is een prima oplossing vanuit de webshop! Zou ook niet weten waar je verder over wil discussieren... 8)7

Zucht...

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09:31
Voor iedereen en jezelf die in de toekomst een monitor wil testen: Bij het testen van een monitor mag je deze thuis testen net zoals je dat in een winkel zou kunnen doen. Dit betekent dus maar enkele uren, m.a.w. maximaal +-5 uren. Dit is eigenlijk vrij standaard bij monitoren, tv's en soortgelijke apparatuur. Dit is iets wat inderdaad niet heel specifiek is vermeld op de meeste websites.

Het is helaas vrij weinig tijd om zoiets als banding te testen zonder specifieke tests te doen en specifieke tests laten het probleem veel beter zien. De beste tip die ik dan kan geven is om het te vergelijken met je oude monitor, om te zien of het net zo erg of erger is.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

• W1ck1e
@KilleBladhark Daarnaast zou ik toch ook reviews kijken en lezen om te zien wat de ervaringen van andere kopers zijn.
@JWFpeters Om welk merk, type & model monitor ging het hier ?

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 09-01-2026 08:46 ]

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
[...]
BounceCloud schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:36:
[...]
Dat stukje ging niet over WKOA maar over hun eigen retour service.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Pagina: 1