Nieuwe zelfbouw PC statr niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:44
Ik ben een PC aan het bouwen en ik heb hem tijdens de assemblage verscheidene keren opgestart.

Maar na de installatie van de videokaart opeens niets meer. Ik heb de videokaart verwijderd maar krijg nog steeds geen enkele reactie.

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Misschien is iets meer informatie zoals componenten benoemen even een idee,

Wat heb je allemaal al gedaan/geprobeerd?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:42
post absoluut mee rinfo,dus systeem specs en wat je zelf al gedaan hebt,qua troubleshooten

En post ook foto's hoe je alles hebt aangesloten, bv

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 07-01-2026 13:35 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02:26
Welke onderdelen heb je ?
Probeer eens opnieuw zonder GPU.

Als je met gpu doet, let op dat je scherm achterin in de gpu moet gestoken worden, NIET in het onderdeel van mobo (waar ook usb etc zit, i/o shield).

• asset185
Ik zal even wat meer info proberen te geven.

Het moederbord is een Asus Tuf Gaming B650 Plus
De proccesor is een Ryzen 7800x3D
Met 32 Gig geheugen.

Dit zat ingebouwd in de kast en het werkte allemaal. Alles was aangesloten

Daarna heb ik mijn oude videokaart gepakt die ik gisteren uit mijn oude systeem heb gehaald een 2070S
en heb ik deze aangesloten. Vervolgens starte de PC niet op.

Vervolgens heb ik alles weer terug gezet naar het moment dat de PC nog gestart had dus zonder videokaart. Ik heb zelfs de kabel los gehaald. Maar toen nog steeds geen reacte (dit was dus zoals de situatie dat die eerst nog werkte
Op het moment ben ik bezig met het los halen en weer vast zetten van kabels. Maar tot nu toe zonder resultaat/

• 99ruud99
Heb je je scherm wel aangesloten op je videokaart ipv op je mobo achterin?
Welke voeding gebruik je?

• asset185
99ruud99 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:44:
Heb je je scherm wel aangesloten op je videokaart ipv op je mobo achterin?
Welke voeding gebruik je?
Videokaart is eruit. Ik ben weer in dezelfde situatie als waarop hij eerder wel gestart heeft

• 99ruud99
en doet hij het nu?

• asset185
Ja ik heb weer contact.

Ik heb alle kabels bij langs gelopen. Het lijkt dat de 24 pins aan de kant van de voeding los was gegaan toen ik de PCI kabel aan sloot. Ik heb een donkere factial North en bij de voeding is het heel moeilijk te zien.
Nou is was lichtelijk in paniek en ben bang om weer de videokaart er in te steken. Ik hoop echt dat dit het was.

• 99ruud99
Wat je altijd kan doen is je voeding nog even buiten je behuizing houden, de glazen zijkant van behuizing eraf laten, en dan alles aansluiten. Dan zie je precies of de kabels goed zitten en alles werkt.
Daarna kan je de kabels loshalen, netjes via achter inbouwen en kijken of het weer werkt ;)
Dan lag het inderdaad aan dat je een stekkertje had dat los zat :)

Maareh... los zitten mag eigenlijk niet kunnen... ze horen vast te klikken - duw je de kabels wel diep genoeg in de voeding?

• asset185
99ruud99 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 19:38:
Wat je altijd kan doen is je voeding nog even buiten je behuizing houden, de glazen zijkant van behuizing eraf laten, en dan alles aansluiten. Dan zie je precies of de kabels goed zitten en alles werkt.
Daarna kan je de kabels loshalen, netjes via achter inbouwen en kijken of het weer werkt ;)
Dan lag het inderdaad aan dat je een stekkertje had dat los zat :)

Maareh... los zitten mag eigenlijk niet kunnen... ze horen vast te klikken - duw je de kabels wel diep genoeg in de voeding?
Dat is wel een goede tip bij een kast als deze. In mijn oude was dat makkelijk te zien. Maar bij deze dus nauwelijks.
Inmiddels is die klaar en werkt die uitstekend.

• 99ruud99
Vergeet niet de ramsticks op juiste snelheid te zetten en alle drivers up te daten :)

Top dat alles het doet!

• asset185
99ruud99 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 22:58:
Vergeet niet de ramsticks op juiste snelheid te zetten en alle drivers up te daten :)

Top dat alles het doet!
Die ramsticks ga ik zeker naar kijken. Met drivers was ik gisteravond al bezig geweest. Met het Linux gedeelte heb ik gelukkig wwt meer ervaring dan het bouwen.
Pagina: 1