Mijn vraag:
De computer van zoonlief heeft kuren.
Hij wordt aangezet, pc lijkt fysiek op te starten (RGB komt tot leven, fans gaan draaien) maar de beeldschermen springen niet aan.
Beide schermen geven "no signal" als de pc wordt aangezet.
Er is geen aanloop van problemen geweest. De computer is netjes afgesloten en de keer erop is het probleem ontstaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus X470-pro
AMD AM4 5700X
m.2 SSD
2x sata SSD
GPU: 1070TI
(als het nodig is vul ik dit later nog aan)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Best veel, vind ik zelf
Geheugen eruit, 2x SATA SSD eruit eruit getrokken
GPU eruit gehaald en geprobeerd om beeld via MB te krijgen (op zowel HDMI als display port)
Andere GPU geprobeerd (2070)
Een oudere CPU (2700X) erin gezet
-> bovenstaande heeft geen effect gehad. (wel handig als je nog wat ouders spul hebt liggen)
Wat zou het kunnen zijn?
Zou het MB defect kunnen zijn? Zo ja hoe te controleren?
Zou het de m.2 SSD kunnen zijn?
Voeding wellicht? Hoewel alles stroom lijkt te hebben maar geeft wellicht te weinig voltage
Bovenstaande kan ik zo niet controleren/testen. De voeding zou ik door kunnen meten alleen moet ik weten welke pinnen ik moet doormeten.
Ik weet het niet zo goed om eerlijk te zijn en hopelijk hebben jullie nog ideeën. Mijn eerste gedachte is het MB die is overleden.
De computer van zoonlief heeft kuren.
Hij wordt aangezet, pc lijkt fysiek op te starten (RGB komt tot leven, fans gaan draaien) maar de beeldschermen springen niet aan.
Beide schermen geven "no signal" als de pc wordt aangezet.
Er is geen aanloop van problemen geweest. De computer is netjes afgesloten en de keer erop is het probleem ontstaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus X470-pro
AMD AM4 5700X
m.2 SSD
2x sata SSD
GPU: 1070TI
(als het nodig is vul ik dit later nog aan)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Best veel, vind ik zelf
Geheugen eruit, 2x SATA SSD eruit eruit getrokken
GPU eruit gehaald en geprobeerd om beeld via MB te krijgen (op zowel HDMI als display port)
Andere GPU geprobeerd (2070)
Een oudere CPU (2700X) erin gezet
-> bovenstaande heeft geen effect gehad. (wel handig als je nog wat ouders spul hebt liggen)
Wat zou het kunnen zijn?
Zou het MB defect kunnen zijn? Zo ja hoe te controleren?
Zou het de m.2 SSD kunnen zijn?
Voeding wellicht? Hoewel alles stroom lijkt te hebben maar geeft wellicht te weinig voltage
Bovenstaande kan ik zo niet controleren/testen. De voeding zou ik door kunnen meten alleen moet ik weten welke pinnen ik moet doormeten.
Ik weet het niet zo goed om eerlijk te zijn en hopelijk hebben jullie nog ideeën. Mijn eerste gedachte is het MB die is overleden.