Vraag

• Meneertje62
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-01 07:17
Hi allen!

Iedereen nog de beste wensen! Vandaag zette ik mijn pc aan, maar bleef het vga waarschuwingslampje branden, echter kwam er wel beeld, wat vaststaat op 640x480. Nu is mijn vraag: Is mijn gpu zonet overleden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ryzen 7 9700x
Aorus Rtx2080ti
32gb ddr5 6000
Gigabyte b650 bord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Een custom resolutie maken in nvidia control panel.
- nieuwe drivers installeren
- alles losgehaald en weer in elkaar gezet. Meteen gecheckt op doorgebranden delen op de videokaart, niks gevonden.
Ik heb helaas geen extra pc bij de hand om de gpu in te testen. Vandaar deze vraag :)

Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Meneertje62 op 06-01-2026 21:53 ]

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-01 22:46

Vidra

Vragen?

Normaal gesproken is dit een driver issue.

Heb je al geprobeert om de GPU van je CPU te gebruiken, dus je HDMI/Displayport kabel direct op je moederbord te prikken ipv in je videokaart? Vervolgens de drivers van Nvidia volledig verwijderen met DDU (Display Driver Uninstaller (DDU)) clean tool, een paar keer rebooten en dan opnieuw de Nvidia drivers installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Vidra op 06-01-2026 22:03 . Reden: verduidelijking ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:42
Meneertje62 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:50:
Hi allen!

Iedereen nog de beste wensen! Vandaag zette ik mijn pc aan, maar bleef het vga waarschuwingslampje branden, echter kwam er wel beeld, wat vaststaat op 640x480. Nu is mijn vraag: Is mijn gpu zonet overleden?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ryzen 7 9700x
Aorus Rtx2080ti
32gb ddr5 6000
Gigabyte b650 bord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Een custom resolutie maken in nvidia control panel.
- nieuwe drivers installeren
- alles losgehaald en weer in elkaar gezet. Meteen gecheckt op doorgebranden delen op de videokaart, niks gevonden.
Ik heb helaas geen extra pc bij de hand om de gpu in te testen. Vandaar deze vraag :)

Alvast bedankt voor de hulp!
Ik zeg vram kapot van je gigabyte kaart niet je mobo

• Meneertje62
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-01 07:17
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga deze vanavond eens proberen, en hopen dat ik m weer aan de praat krijg :)

Ik zal mijn bevindingen hier later ook posten