Vraag

• hujukuk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-01 19:47
Op zoek naar een betere (stillere) mid-size CPU cooler voor mijn AM5 systeem.
Ik heb recent een AM5 systeem gebouwd met een Ryzen 5 7500F CPU. Deze heb ik ingebouwd in de behoorlijk kleine aerocool CS110 behuizing. Als CPU cooler heb ik de Gelid Slim Silence Black gebruikt, mede omdat deze de great value award van tweakers heeft gekregen.

De geluidsproductie van mijn systeem valt me toch wat tegen, en dit wordt veroorzaakt door de CPU cooler. Zelfs het openen van een web-browser kan de fan al behoorlijk op doen spinnen met een hoop kabaal als resultaat. Tunen van het fan profiel verbeterd dit al redelijk maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

De Gelid Slim Silence Black is echt een low profile cooler. In mijn behuizing zou een cooler tot zo'n 125mm kunnen passen. Wellicht is er een cooler te koop die wat groter is en aanzienlijk betere performance kan geven dan mijn Gelid Slim Silence Black? Liefst heb ik dat deze cooler max 40 euro kost.

Ik zag zelf al oa de Noctua NH-U9S (125mm) voorbij komen (al vind ik die wat prijzig), of de Xilence M504D (maar deze heeft geen reviews).
Zijn dit goede opties, of zijn er wellicht nog andere goede opties? Zouden een upgrade verder substantiele verbeteringen kunnen geven tov mijn huidige cooler, of zou dit waarschijnlijk tegenvallen? Ik ben benieuwd; bij voorbaat dank voor de hulp!

Hierbij een foto van mijn huidige systeem: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vutTX9WDeZ4k345q7xMwctVWF0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LKPgUgCs6oFSQi0n2CP75bNC.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:11
Thermalright heeft denk ik de oplossing voor je. 120mm fan, 6 heatpipes, 100mm hoog en binnen budget https://amzn.eu/d/21ELYBV

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Zelf ben ik minder een fan van de topflow koelers, maar met 125mm is het inderdaad een uitdaging. Er zijn niet veel reviews te vinden, maar op youtube kun je meestal ook e.e.a. bij elkaar sprokkelen YouTube: Xilence M504D / XC044 Test - 29 Euro Doppelturm-Kühler

met een custom fanprofiel kun je zeker bij het browsen gewoon rustig genieten van de stilte. Met 92MM blijf je denk ik altijd wel wat horen op het moment dat er wel echte load doorheen komt

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:15
uitvoering: Thermalright AXP90-X47 FULL houdt hier een 5600G koel. Hoor ik nooit. Er is ook een 53mm hoge versie die iets beter koelt. Bij Ali €15 goedkoper en ook in wit, grijs of zwart.

[ Voor 14% gewijzigd door Uszka op 07-01-2026 18:09 ]