Gisteren een proefrit gedaan in de BMW iX3 Nieuwe Klasse.
Man, man, man… wat een verschijning van buiten. Echt een hele mooie wagen. Ik reed ‘m in zilver en die kleur staat ‘m echt goed. Zwart vond ik eerlijk gezegd wat minder en dat donkergrijs was wel netjes, maar niet per se mijn keuze.
. Maar ja… het interieur hè. Dat was even wennen. Uiteindelijk viel het wel mee, maar ik had niet meteen dat gevoel van: dit is ‘m. Misschien komt dat als je er langer in rijdt, maar die klik had ik nu gewoon niet. Toen het rijden zelf en dat viel tegen. Op zich niks mis mee – hij rijdt soepel en alles werkt zoals je mag verwachten maar niet speciaal. De versie die ik reed had de M stoelen en deze zien er mooi uit maar wel harde zetels. In de showroom in de comfort stoelen gezeten en die zaten voor mij een stuk beter.
En dat is toch gek, want in mijn huidige BMW iX3 had en heb ik dat gevoel wél. Dat echte BMW-gevoel, lastig uit te leggen, maar je merkt het meteen.
Daarna liep ik terug en zag ik de BMW i5 staan… en ja, die blijft toch wel heel mooi.
Wat me daar meteen opviel toen ik even achter het stuur zat: dat gevoel was er wél weer. Meer luxe, meer “BMW”, cockpit zit dichter om je heen… gewoon fijner.
Dus ja, eerlijk gezegd had ik dit niet helemaal verwacht. De iX3 Nieuwe Klasse is zeker geen slechte auto, maar voor mij mist er nog iets.
[
Voor 6% gewijzigd door
MM1974 op 22-03-2026 18:40
]