Sinds dat wij in het nieuwe huis zijn gaan wonen wordt de radiator in de serre niet warm. Warmtepomp hebben we laten plaatsen tijdens de verbouwing.
Wat ik al geprobeerd heb te doen:
- Leidingen doorgespoeld met water, water komt er ook prima uit is warm.
- Retour dicht gezet en veel ontlucht, daarna water en bij de aanvoerleiding wordt het warm.
- Aanvoer dicht gezet en veel ontlucht.
De oude bewoners hadden twee weg kleppen geplaatst met een eigen thermostaat om de serre en vloerverwarming "aan" te zetten. Deze hebben we verwijderd ten tijde van de plaatsing van de warmtepomp.
De aanvoerleiding (koper aangesloten) wordt warm maar komt niet aan bij de radiator. Lijkt of er geen doorstroming is,
Er zit nog een oude mengverdeler die ik nog wil vervangen en drukverlies in het systeem omdat waarschijnlijk de expansievat vervangen moet worden van 1 bar voordruk naar 0,5 bar vandaar de blauwe vulslang.
Wat zou ik verder nog kunnen onderzoeken?
:strip_exif()/f/image/vzJwCStinuSGQ0S1N6zaFiwj.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al geprobeerd heb te doen:
- Leidingen doorgespoeld met water, water komt er ook prima uit is warm.
- Retour dicht gezet en veel ontlucht, daarna water en bij de aanvoerleiding wordt het warm.
- Aanvoer dicht gezet en veel ontlucht.
De oude bewoners hadden twee weg kleppen geplaatst met een eigen thermostaat om de serre en vloerverwarming "aan" te zetten. Deze hebben we verwijderd ten tijde van de plaatsing van de warmtepomp.
De aanvoerleiding (koper aangesloten) wordt warm maar komt niet aan bij de radiator. Lijkt of er geen doorstroming is,
Er zit nog een oude mengverdeler die ik nog wil vervangen en drukverlies in het systeem omdat waarschijnlijk de expansievat vervangen moet worden van 1 bar voordruk naar 0,5 bar vandaar de blauwe vulslang.
Wat zou ik verder nog kunnen onderzoeken?
:strip_exif()/f/image/vzJwCStinuSGQ0S1N6zaFiwj.jpg?f=fotoalbum_large)