Vraag

• Wolliewonka
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:08
Sinds dat wij in het nieuwe huis zijn gaan wonen wordt de radiator in de serre niet warm. Warmtepomp hebben we laten plaatsen tijdens de verbouwing.

Wat ik al geprobeerd heb te doen:
- Leidingen doorgespoeld met water, water komt er ook prima uit is warm.
- Retour dicht gezet en veel ontlucht, daarna water en bij de aanvoerleiding wordt het warm.
- Aanvoer dicht gezet en veel ontlucht.

De oude bewoners hadden twee weg kleppen geplaatst met een eigen thermostaat om de serre en vloerverwarming "aan" te zetten. Deze hebben we verwijderd ten tijde van de plaatsing van de warmtepomp.

De aanvoerleiding (koper aangesloten) wordt warm maar komt niet aan bij de radiator. Lijkt of er geen doorstroming is,

Er zit nog een oude mengverdeler die ik nog wil vervangen en drukverlies in het systeem omdat waarschijnlijk de expansievat vervangen moet worden van 1 bar voordruk naar 0,5 bar vandaar de blauwe vulslang.

Wat zou ik verder nog kunnen onderzoeken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJFCV6T9MY-k-9jQXh9hvnvxXfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vzJwCStinuSGQ0S1N6zaFiwj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2843QF_xXvTNj3ZbiFF_uWzzPcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATtN7B1qhQu9txBNqeiV6RJb.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Paralize_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 08:42
Misschien is het pinnetje achter de draaiknop vast gaan zitten. Doordat ie wellicht al lang niet is gebruikt kan je hem wel opendraaien maar gebeurt er niks terwijl de aanvoer leidingen gewoon warm zijn.

Daar kan je gewoon met een hamer op slaan, ook op het koppelstukje.

Let wel; dit is met een gewone radiator een oplossing, maar mengkraan van vloerverwarming lijkt me hetzelfde principe.

• Wolliewonka
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:08
Thx voor de tip maar dit heb ik ook gedaan en de spindel werkt gewoon. Ben verder op onderzoek gegaan en wat blijkt dat de aanvoerleiding gekoppeld is aan de retourleiding die gelijk naar de warmtepomp gaat. Dus geen verschil in temperatuur. Dit kwam naar boven omdat ik alle radiatoren had dicht gezet om warmte geforceerd naar de serre te krijgen.

Installateur van de warmtepomp heeft hier niet goed naar gekeken. Voor nu die maar een bericht gestuurd om de retourleiding van de warmtepomp op de retourleiding van de installatie.