Beste Tweakers,
Na een tijdje te hebben gewacht, is het tijd voor een gloednieuwe build. Ik ga voor een high-end 4K ervaring en wil dit keer specifiek voor een volledig AMD-systeem gaan. Ik heb zelf al een open behuizing gemaakt, dus ik zoek alleen de interne componenten.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem? Het hoofddoel is 4K gaming op de hoogste instellingen. Ik wil optimaal gebruikmaken van de beeldkwaliteit van een QD-OLED paneel.
Wat mag het systeem gaan kosten? Ik heb geen hard limiet ingesteld. Ik zoek simpelweg de beste prestaties die passen bij mijn wensen (AMD/Luchtkoeling/4K).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen?
Behuizing: Niet nodig, ik gebruik een eigen gemaakte open case.
Randapparatuur: Ik heb al een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik zoek een compleet pakket bestaande uit:
CPU: De krachtigste AMD gaming CPU van dit moment.
Koeler: Ik wil graag een luchtkoeler.
Moederbord: Passend bij de CPU, goede VRM's zijn gewenst.
RAM: 32GB of 64GB (low profile i.v.m. de luchtkoeler).
GPU: De krachtigste AMD kaart.
SSD: 2TB of 4TB snelle NVMe opslag.
Voeding: Stabiele voeding met genoeg overhead.
Monitor: Minimaal 31.5 of 32 inch 4K 144Hz+ QD-OLED.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik wil graag zowel de CPU als de GPU van AMD. Voor de rest van de onderdelen sta ik voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? De build komt in een open behuizing te staan, dus het oog wil ook wat, maar de focus ligt op de prestaties van de luchtkoeler op een AMD-chip.
Ga je overklokken? Nee, ik draai alles het liefst op stock instellingen of met een simpele EXPO-profiel voor het geheugen.
Na een tijdje te hebben gewacht, is het tijd voor een gloednieuwe build. Ik ga voor een high-end 4K ervaring en wil dit keer specifiek voor een volledig AMD-systeem gaan. Ik heb zelf al een open behuizing gemaakt, dus ik zoek alleen de interne componenten.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe systeem? Het hoofddoel is 4K gaming op de hoogste instellingen. Ik wil optimaal gebruikmaken van de beeldkwaliteit van een QD-OLED paneel.
Wat mag het systeem gaan kosten? Ik heb geen hard limiet ingesteld. Ik zoek simpelweg de beste prestaties die passen bij mijn wensen (AMD/Luchtkoeling/4K).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen?
Behuizing: Niet nodig, ik gebruik een eigen gemaakte open case.
Randapparatuur: Ik heb al een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Ik zoek een compleet pakket bestaande uit:
CPU: De krachtigste AMD gaming CPU van dit moment.
Koeler: Ik wil graag een luchtkoeler.
Moederbord: Passend bij de CPU, goede VRM's zijn gewenst.
RAM: 32GB of 64GB (low profile i.v.m. de luchtkoeler).
GPU: De krachtigste AMD kaart.
SSD: 2TB of 4TB snelle NVMe opslag.
Voeding: Stabiele voeding met genoeg overhead.
Monitor: Minimaal 31.5 of 32 inch 4K 144Hz+ QD-OLED.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Ik wil graag zowel de CPU als de GPU van AMD. Voor de rest van de onderdelen sta ik voor alles open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? De build komt in een open behuizing te staan, dus het oog wil ook wat, maar de focus ligt op de prestaties van de luchtkoeler op een AMD-chip.
Ga je overklokken? Nee, ik draai alles het liefst op stock instellingen of met een simpele EXPO-profiel voor het geheugen.