Vraag

• Dirkie10
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:46
Mijn vraag
Hoe krijg ik het beste mijn foto archief op mijn Synology Nas 218+ ook in een goede cloud?
Mijn foto archief is ca 150 GB groot.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb dus een Synology NAS 218+. Maak mijn foto’s met mijn iPhone (Nu nog 16 pro).
Heb dus een Apple account (50 GB cloud), een Google account (15 GB cloud) en Microsoft One drive (1 TB cloud).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al eens geprobeerd deze vraag te stellen aan ChatGPT. En onderzoek gedaan op Google.

Aan de hand hiervan heb ik al geprobeerd op via Cloud Sync op mijn Nas mijn foto’s te uploaden naar Onedrive. Het lijkt erop dat hij dan van heel veel foto’s de datum aanpast naar de huidige datum.
Zo klopt mijn tijdlijn niet. En dat vind ik vervelend.
Als iemand een idee heeft om dat goed te krijgen in Onedrive zou dat het meest ideale oplossing zijn,omdat ik dan geen grotere cloudopslag hoef te kopen.

Wie heeft de beste oplossing om mijn foto’s goed gelabeld qua datum in een Cloud te krijgen. Het liefst ook dat alle dubbele bestanden worden herkend en verwijderd kunnen worden.

Alle reacties

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08
Alternatief : 256 GB Apple iCloud nemen. 1 TB onedrive zou dan weg kunnen, eigen NAS/Sync zou ook niet hoeven.
Ik heb een fotobibliotheek van 125 GB, en vond dat de makkelijkste optie.

Runs everything...

• Dirkie10
Dank voor je antwoord. Vergeten te vermelden, maar die gebruik ik ook.
Alleen dat is geen cloud oplossing volgens mij. Als mijn Nas kapot gaat, dan ben ik alles kwijt. Daarom wil ik ook naar een cloudoplossing.

• Dirkie10
MacIsCool schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:42:
Alternatief : 256 GB Apple iCloud nemen. 1 TB onedrive zou dan weg kunnen, eigen NAS/Sync zou ook niet hoeven.
Ik heb een fotobibliotheek van 125 GB, en vond dat de makkelijkste optie.
Dank voor je bericht! Ik zit hier ook over te denken.
Echter ik moet dan naar 200 gb gaan van Apple. En denk dat ik als snel aan zit, volgende abonnement is dan 2 tb, maar ook weer een tientje in de maand.

Hoe kreeg jij de foto’s van je Nas in de cloud van Apple dan?

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:08
Dirkie10 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:05:
[...]
Hoe kreeg jij de foto’s van je Nas in de cloud van Apple dan?
De grootte van 200 GB was voor mij voorlopig voldoende.

Ik heb eigenlijk sinds de optie van de iCloud optie kwam, die genomen. 99 cent was geen geld voor een 50 GB backup in de cloud. Ik maak alleen foto's op mijn iPhone, daar staan alle foto's op, en die sync'ed naar iCloud

Runs everything...

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
je kan eens kijken naar de linux client al dan niet in een docker container op je synology.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:01
Voor backups van data op mijn Synology gebruik ik een Hetzner Storage Box (https://www.hetzner.com/storage/storage-box/)

Op de Synology kan je Hyper Backup installeren (of staat al geinstalleerd) en die kan je inrichten om met de oplossing van Hetzner te werken (https://community.hetzner...hyperbackup-to-storagebox).

Werkt als een zonnetje en daarmee een backup in de 'cloud'.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Pagina: 1