Aankoopadvies gezinsauto €7.5k - 30k km/j

Pagina: 1
Acties:

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 09:57

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
We verwachten dat onze Opel Astra H station (2010) benzine binnenkort de geest gaat geven. 250k op de teller en waarschijnlijk (gezien het piepend geluid) moet de koppeling vervangen gaan worden. Het zal waarschijnlijk het begin zijn van een reeks dingen, dus we overwegen om wat nieuws te kopen. De auto heeft ons 5 jaar mogen vervoeren van A naar B :), dus ook wel weer een mooie termijn.

Wat we zoeken:
  • Gezinsauto - 2 volwassenen - 2 pubers van volwassen lengte - ruimte voor bagage (voetbal en vakantie)
  • Zuinigheid in verbruik en onderhoud gaat ver boven performance en uiterlijk. Fijn als een auto er mooi uitziet, maar dat moet geen duizenden euro's kosten, want het gaat me in de basis om het vervoer van A naar B
  • Airconditioning is een must, verder geen bijzondere vereisten. Infotainment is fijn, maar nu heb ik een los schermpje voor android auto en dat werkt perfect.
  • Rijgedrag: Voetbal team op zaterdag - boodschappen op vrijdag - 3x 110km (heen en weer, dus 55 enkele rit) op een dag snelweg (woon werk) - Vakantie max 1500km afstand
  • Budget: 7500
Hopelijk hebben jullie goede tips!

It's me Mario

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56
met dat budget zou je misschien net een iets jonger dan je huidige auto mazda 6 sportbreak op de kop kunnen tikken. Motor daarin (2 of 2.5 liter) is zeer betrouwbaar, heeft ook geen turbo die kapot kan gaan.

Anders is een Hyundai i40 misschien nog een optie, ik denk dat voor 2 pubers een Toyota auris of Hyundai i30CW al snel te klein gaat blijken te zijn

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:01

empy

Rijdt rondjes

Stop maar met zoeken! :+

Als je een goedkope, praktische auto zoekt met een gemiddeld verbruik van 1:20 :
https://www.autotrack.nl/...mcv-benzine-2017-58468560 Of iets anders vergelijkbaars.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:56
empy schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:36:
Stop maar met zoeken! :+

Als je een goedkope, praktische auto zoekt met een gemiddeld verbruik van 1:20 :
https://www.autotrack.nl/...mcv-benzine-2017-58468560 Of iets anders vergelijkbaars.
eigen auto daar onder consignatie staan? :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:18

-tom-562

Oliesjeik

Een Mazda 6 zou ook mijn eerste keuze zijn. Een Kia C'Eed/Hyundai i30 een 2e, maar die zijn weer te krap achterin met pubers verwacht ik.
Of een Toyota Avensis, maar dan moet je je niet laten afschrikken door een wat hogere km-stand (iets wat ik wel zou aandurven).

Vaak bu'j te bang!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:26

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Een tweedehands Dacia op LPG. Niet blits, wel goedkoop. En ja, er is airco, deze kan aan en uit. Meer heb je niet nodig toch?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Zelf ook een dacia logan mcv en zeer tevreden over, rij hem nu bijna 2 jaar. Tot zover geen rare dingen gehad en erg zuinig, groot en goedkoop in wegenbelasting.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:18

-tom-562

Oliesjeik

30k km per jaar in een Dacia moet je ook maar willen, dat is toch wel iets anders dan b.v. een Mazda of Hyundai

Vaak bu'j te bang!

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik weet niet hoe het zit met het huidige omslagpunt benzine/diesel, maar zou dit een casus zijn waarin diesel een reeele optie is? Er zijn best wat diesels (1.5 dci van Renault, 1.6 TDI van VAG, bepaalde HDI's van peugeot/citroen etc) die in latere bouwjaren nagenoeg probleemloos zijn en soms relatief voordelig te koop staan ivm ongeliefd in NL.

Edit: ik zie bij dit budget voornamelijk km-standen van >200.000, ook niet per se een recept voor probleemloos rijden qua andere slijtage-onderdelen op de auto.

[ Voor 19% gewijzigd door tweebel op 06-01-2026 17:19 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Een Skoda Octavia heeft volgens mij wat meer beenruimte dan genoemde opties, maar of je een fatsoenlijke kunt vinden binnen budget?
Pagina: 1