Odido verhoogt prijs van Klik&Klaar met 1 euro tot 26…

Pagina: 1
Acties:

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Artikel: nieuws: Odido verhoogt prijs van Klik&Klaar met 1 euro tot 26 euro per maand
Auteur: @Hayte

"In de praktijk kunnen klanten een significant hogere snelheid krijgen, afhankelijk van onder meer de signaalsterkte."

ik neem aan dat dit lagere ipv hogere moet zijn?

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56

Hayte

Nieuwsredacteur
nietorigineel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:34:
Artikel: nieuws: Odido verhoogt prijs van Klik&Klaar met 1 euro tot 26 euro per maand
Auteur: @Hayte

"In de praktijk kunnen klanten een significant hogere snelheid krijgen, afhankelijk van onder meer de signaalsterkte."

ik neem aan dat dit lagere ipv hogere moet zijn?
Het kan beide kanten opgaan, maar ik schrijf hier bewust hoger, omdat Odido zelf een max van 300Mbit/s noemt. Dat impliceert dat je niet meer kan verwachten dan 300Mbit/s, maar wel minder. Dat klopt dus niet: je kan minder dan 300Mbit/s krijgen, maar óók meer. Ik heb zelf Klik&Klaar en haal stabiele snelheden van 800-900Mbit/s. Het blijft wel een 5G-abonnement, dus your mileage may vary.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ok, duidelijk. Das best sympatiek van Odido dan!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:22
Andere opmerking over hetzelfde artikel:

Is "naar 26 euro" schrijven niet logischer dan "tot 26 euro"?

Ik weet overigens niet 100% zeker of mijn suggestie taaltechnisch correct is, dus zeker even dubbelchecken.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:56

Hayte

Nieuwsredacteur
nietorigineel schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 11:42:
Ok, duidelijk. Das best sympatiek van Odido dan!
Het is vooral lastig voor Odido om aan te geven wat de klant kan verwachten qua snelheid :) Je hebt met een stuk meer factoren te maken dan bij bijvoorbeeld glasvezel of coax, omdat de afstand tot de 5G-mast, het soort 5G-mast (wat voor apparatuur en frequenties), het weer en hoeveel andere gebruikers er in de buurt zijn, allemaal impact kunnen hebben op de snelheid. Dan heb je ook nog de isolatie van je huis (dat houdt niet alleen de warmte binnen, maar houdt ook straling tegen)... Ze zijn daarom liever conservatief, zodat klanten een idee hebben wat ze kunnen verwachten. En als je dan meer hebt dan 300Mbit/s, is dat mooi meegenomen, toch? ;) Maar voor de duidelijkheid: het kan dus ook minder zijn dan die 300Mbit/s, daarom hebben ze ook een postcodecheck als je een abonnement wil aanvragen.