Hoi allemaal!
Mijn gaming laptop is het langzaam aan het begeven dus is het tijd om over te stappen naar een game pc. Zelf heb ik de basis kennis (ik weet wat erin gaat en wat alles doet) maar, totaal geen kennis over de gedetailleerde functies van de onderdelen die erin gaan. Vandaar dat mijn build is gebaseerd op de 1080p best buy hier op het tweakers forum waarbij ik het RAM gelukkig via via al heb kunnen regelen. Twijfel voornamelijk om de opslag 2TB ipv 1TB te maken en zou waar mogelijk, vanwege een klein budget, nog wat willen besparen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk simpele games spelen, voornamelijk League of Legend & Fortnite. Daarnaast hobbymatig wat video edits maken (low key, amateuristisch met dito beelden)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst heb ik de complete PC onder de 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor heb ik: Acer nitro xv270 uitvoering: Acer Nitro XV270 Zwart
- RAM heb ik: Kingston Fury Renegade 2x 16GB uitvoering: Kingston Fury Renegade KF564C32RSK2-32
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd, geen idee. Ik wil gewoon hobbymatig lekker kunnen gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, heb het liefst dat alles goed bij elkaar past en lekker op elkaar is afgestemd. Voorkeur ook om het simpel te hebben (geen RGB of met optie tot uitzetten).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een pc die niet teveel warmte uitstoot ivm een kleine ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zou graag de kosten waar mogelijk terug willen dringen maar, sta ook open voor eventuele goede adviezen (iets duurder maar, daardoor veel betere prestaties bijv.). Daarnaast zou advies fijn zijn of alle onderdelen nog geschikt zijn na het switchen van het RAM en eventueel het upgraden van het geheugen van 1 naar 2 TB
Mijn gaming laptop is het langzaam aan het begeven dus is het tijd om over te stappen naar een game pc. Zelf heb ik de basis kennis (ik weet wat erin gaat en wat alles doet) maar, totaal geen kennis over de gedetailleerde functies van de onderdelen die erin gaan. Vandaar dat mijn build is gebaseerd op de 1080p best buy hier op het tweakers forum waarbij ik het RAM gelukkig via via al heb kunnen regelen. Twijfel voornamelijk om de opslag 2TB ipv 1TB te maken en zou waar mogelijk, vanwege een klein budget, nog wat willen besparen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk simpele games spelen, voornamelijk League of Legend & Fortnite. Daarnaast hobbymatig wat video edits maken (low key, amateuristisch met dito beelden)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst heb ik de complete PC onder de 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Monitor heb ik: Acer nitro xv270 uitvoering: Acer Nitro XV270 Zwart
- RAM heb ik: Kingston Fury Renegade 2x 16GB uitvoering: Kingston Fury Renegade KF564C32RSK2-32
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd, geen idee. Ik wil gewoon hobbymatig lekker kunnen gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren, heb het liefst dat alles goed bij elkaar past en lekker op elkaar is afgestemd. Voorkeur ook om het simpel te hebben (geen RGB of met optie tot uitzetten).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een pc die niet teveel warmte uitstoot ivm een kleine ruimte.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Zou graag de kosten waar mogelijk terug willen dringen maar, sta ook open voor eventuele goede adviezen (iets duurder maar, daardoor veel betere prestaties bijv.). Daarnaast zou advies fijn zijn of alle onderdelen nog geschikt zijn na het switchen van het RAM en eventueel het upgraden van het geheugen van 1 naar 2 TB
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 132,29 | € 132,29 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 100,99 | € 100,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 398,57 | € 398,57 |
| 1 | Behuizingen | Montech XR Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Processorkoeling | Sharkoon A40 Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF564C32RSK2-32 | € 514,25 | € 514,25 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE GOLD 550 V3 ATX 3.1 Non-Modular | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Interne SSD's | WD Blue SN5000 1TB | € 108,90 | € 108,90 |
| Totaal | € 1.402,79 | |||