IT-storing in planningstool legt NS-treinverkeer plat tot…

Pagina: 1
Acties:

• Rvdnolk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-01 16:10
Artikel: nieuws: IT-storing in planningstool legt NS-treinverkeer plat tot 10.00 uur
Auteur: @arnoudwokke

Goedemorgen Arnoud. Ik lees in je artikel over de IT storing vandaag dat de storing in het systeem Donna zit maar dat is in dit geval niet zo.
Voor de duidelijkheid: in Donna wordt de dienstregeling gepland dus hoe laat een trein waar vertrekt. Deze planning voor bijvoorbeeld de winterdienstregeling zoals die vandaag uitgevoerd zou worden staat al lang en breed klaar. In een volgende fase wordt hierbij, in andere systemen waaronder solvers, het materieel (welke fysieke trein) en het personeel gepland en ergens in de keten lijkt het misgegaan te zijn. De NS woordvoerder heeft het ook niet over Donna dus ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom jij die link legt.

Groet,
Ronald

Rono

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-01 21:00

arnoudwokke

Redacteur
Volgens NS is Donna ook bedoeld voor personeelsplanning (Donna PP heet dat volgens mij?). Waarom zou je denken dat het een heel ander systeem is? Ik ga het nog even checken

• Rvdnolk
Donna PP is voor het plannen op de Knoop (rangeerpersoneel). Het rijdende personeel (Machinisten en Conducteurs) wordt in andere systemen aan de dienstregeling gekoppeld.
Waarom weet ik dat, ik werk bij Donna ;-)

Rono

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Aaaah, dat verklaart veel! Thanks!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Kun je meer vertellen over hoe jij deze storing inschat?

• Rvdnolk
Daar heb ik helaas geen inzicht in. Ik begrijp wel dat er met man en macht gewerkt wordt om de dienstregeling zo snel mogelijk op te starten (maar dat moge duidelijk zijn).

Rono

Pagina: 1