Ik ben op zoek een vervanger van een 8 jaar oud Intel I5 - Nvidia 3070 systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zwaarste toepassing zal gaming zijn. Favoriete genre/titels: Civilization serie, Baldurs Gate 3 (draait nu enorm slecht), Far Cry serie, wellicht Cyberpunk en andere "open wereld" spellen. Geen competitieve shooters. Resolutie: 3440x1440, max 75 Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum bedrag, wel erg gevoelig voor prijs-kwaliteit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en een 1 TB M2 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaande onderdelen geselecteerd, op basis van de 1440 BBG, andere topics en eigen onderzoek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen hele specifieke merk voorkeuren, wel goede ervaringen met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille, niet energie-slurpende PC (vandaar ook bv. AMD 7700 CPU en AMD 9700 (non-X) GPU. Geen interesse in fancy verlichting, vandaar een sobere, dichte case. Ik wil ook een USB-C aansluiting op de case.
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de geselecteerde onderdelen compatible met elkaar? Mis ik hier iets? Zijn er betere keuzes?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zwaarste toepassing zal gaming zijn. Favoriete genre/titels: Civilization serie, Baldurs Gate 3 (draait nu enorm slecht), Far Cry serie, wellicht Cyberpunk en andere "open wereld" spellen. Geen competitieve shooters. Resolutie: 3440x1440, max 75 Hz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum bedrag, wel erg gevoelig voor prijs-kwaliteit
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur en een 1 TB M2 SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderstaande onderdelen geselecteerd, op basis van de 1440 BBG, andere topics en eigen onderzoek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen hele specifieke merk voorkeuren, wel goede ervaringen met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille, niet energie-slurpende PC (vandaar ook bv. AMD 7700 CPU en AMD 9700 (non-X) GPU. Geen interesse in fancy verlichting, vandaar een sobere, dichte case. Ik wil ook een USB-C aansluiting op de case.
Ga je overklokken?
Ik verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn de geselecteerde onderdelen compatible met elkaar? Mis ik hier iets? Zijn er betere keuzes?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 186,45 | € 186,45 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650E-E WIFI | € 166,95 | € 166,95 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 | € 561,99 | € 561,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 501 Black | € 75,97 | € 75,97 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 30,54 | € 30,54 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 356,17 | € 356,17 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 750W | € 107,91 | € 107,91 |
| 1 | Interne SSD's | Lexar NM990 2TB | € 199,- | € 199,- |
| Totaal | € 1.684,98 | |||