Acer chromebook: accu defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:59
Ik heb een Acer Chromebook R13. Ouwetje al, maar prima voor wat ik ermee doe.

Nu ziet het er naar uit dat de accu defect is. Deze was al een stuk weg, gezien de accuduur steeds korter werd. De capaciteit ervan was al teruggelopen naar 75% ofzo een paar maandjes terug. Nog steeds voldoende.

Nu kamp ik momenteel met het probleem dat ie of niet lekker meer oplaad en soms op 'berekenen' lijkt te blijven hangen, maar ook dat ie gewoon spontaan van een accuduur van bijv 6u25m en 78% naar 2% springt en nog maar 5 minuten accuduur heeft.

Ik vermoed dat de accu overleden is en aan vervanging toe is. Kan iemand mn vermoeden bevestigen?

En, daarnaast de vraag. Iemand recente ervaring met replacedirect /accu.nl. Al jarenlang actief, veel reviews online te vinden, maar allemaal oude reviews. Ook op tweakers helaas geen recente reviews van afgelopen jaar :(

Alle reacties

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt en de accu moet gaan vervangen.
Let bij aanschaf goed op het accunummer/type. Ook in de capaciteit kan verschil zitten.
Zelf heb ik goede ervaring bij 123accu.

[ Voor 8% gewijzigd door jovadca op 06-01-2026 07:44 ]

• koektrommeltje
jovadca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:40:
Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt en de accu moet gaan vervangen.
Let bij aanschaf goed op het accunummer/type. Ook in de capaciteit kan verschil zitten.
Zelf heb ik goede ervaring bij 123accu.
Bedankt voor je reactie. Mijn vermoeden is dus waarschijnlijk juist. Ik dacht dat het wellicht ook softwarematig zou kunnen zijn.

Accu/replacedirectnl heeft een accupack voor een tientje die zou moeten passen volgens de website. Met verzenden zou ik dan 17 euro kwijt zijn. Elders minimaal 2-3x zoveel en dat is het Chromebook je niet meer waard, gezien ie al een jaar of 7 oud is denk ik.

Zal 123accu ook even checken en ander wellicht even kijken of er 'veilige' betaalmethoden zijn bij accu/replacedirectnl waarbij ik niet mn geld kwijt ben als ze niet leveren. Het bevreemd me nl. dat ik nergens of nauwelijks recente reviews kan vinden :/

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

Dus?

Replacedirect/123accu zijn gewoon een normale firma's.

Ik heb al vaker een accu's online besteld. Nu ook één onderweg van ReplaceDirect.

• jovadca
Wat is de capaciteit van die accu van € 10,= en wat is de capaciteit van die accu die 2/3 keer zo duur is?

Hou er ook rekening mee dat het een "oude-voorraad" accu kan zijn bij replacedirectnl en daardoor die lage prijs. Ik heb bij hun ooit een accu gekocht (voor mijn Lenovo Thinkpad T500) die lang niet was opgeladen. Die bewuste accu is niet lang meegegaan.

• koektrommeltje
jovadca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:43:
Wat is de capaciteit van die accu van € 10,= en wat is de capaciteit van die accu die 2/3 keer zo duur is?

Hou er ook rekening mee dat het een "oude-voorraad" accu kan zijn bij replacedirectnl en daardoor die lage prijs. Ik heb bij hun ooit een accu gekocht (voor mijn Lenovo Thinkpad T500) die lang niet was opgeladen. Die bewuste accu is niet lang meegegaan.
Capaciteit is uit hoofd meen ik iets van 10% minder dan origineel. Vind ik niet erg, als ie maar een paar uurtjes meekan zonder opladen vind ik het wel prima allemaal. Gebruik 'm gewoon thuis, dus aan de lader is ook prima.

Als ik de levensduur met een jaar kan verlengen (aka de garantie op de accu) vind ik het wel best allemaal.

• jovadca
Dan zou ik, als ik jouw was, geen accu kopen en de laptop gewoon aan de lader hangen.

• koektrommeltje
jovadca schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 17:40:
Dan zou ik, als ik jouw was, geen accu kopen en de laptop gewoon aan de lader hangen.
Dat is dan ook weer geen optie, want heel af en toe neem ik m weleens mee. Plus dat ik vaak met dat ding in bed lig en de usbc er nogal losjes inzit en dus bij de minste geringe beweging stopt met laden.

Denk dat ik het er maar op ga wagen. Belangrijkst was een bevestiging krijgen dat het grote kans was dat het de accu is.

• jovadca
Ik geef je dan gelijk dat je de goedkope accu neemt.
Pagina: 1