Platenspeler met radiofuntie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-02 17:09
Hallo allemaal,

Ik ben een echte leek op dit gebied, maar mijn vriendin en ik zijn begonnen met het verzamelen van LP platen na het ontvangen van de platen en de stereoset van mijn vader. Echter doet de versterker het niet meer (goed) van de stereoset en de speakers werken allebei pas als we het volume vrij hoog zetten. Zodoende zijn we op zoek naar wat anders.

Ik zoek een?
Goede budget platenspeler met radiofuntie. Of is het beter om losse componenten te kopen?

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Platen af te spelen, maar soms ook gewoon radio luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam een reddit post tegen die het niet aanraad een all in one systeem te kopen. Ik weet dat het een dure hobby is, dus het systeem van 200 van lenco lijkt mij too good to be true?
https://www.maxiaxi.com/a...WjDjwxh58W6RoCdlIQAvD_BwE
https://www.lenco.com/pro...JbJsL3wojdmRoCoXwQAvD_BwE

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat raden jullie me aan? De huidige stereoset bestaat uit losse componenten van akai, behalve de platenspeler, die heb ik wel, maar die is defect, dus ik kreeg een reserve die 'm pa nog had. De stereoset is een echt wel oud systeem uit de jaren 80/90 ergens van akai, onder meer de AM-17 bijvoorbeeld

[ Voor 4% gewijzigd door Drunken_Bear op 05-01-2026 18:35 ]

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Beste antwoord (via Drunken_Bear op 07-01-2026 12:29)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:35
De goedkoopste platenspeler die ik aangeraden zie worden is de Audio-Technica AT-LP60XUSB, deze is kwalitatief een stuk beter dan de spelers in beide systemen die jezelf gevonden hebt. Als je speakers nog bruikbaar zijn heb je met een WiiM Amp Grijs een apparaat waarmee je via de app radio kan luisteren, middels TuneIn internet radio. Zijn de speakers niet meer bruikbaar dan kom je op mini versterkertjes met Bluetooth, zoals bijvoorbeeld deze Fosi Audio BT10A Stereo Amplifier en een goedkoop speakersetje als de Dayton Audio Classic B65 Bookshelf Speakers Oak. Alternatief hievoor is een actief speakersetje met Bluetooth, zoals de Edifier R1855DB. Zet de TuneIn app op je telefoon voor radio.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 05-01-2026 20:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• martyw
De goedkoopste platenspeler die ik aangeraden zie worden is de Audio-Technica AT-LP60XUSB, deze is kwalitatief een stuk beter dan de spelers in beide systemen die jezelf gevonden hebt. Als je speakers nog bruikbaar zijn heb je met een WiiM Amp Grijs een apparaat waarmee je via de app radio kan luisteren, middels TuneIn internet radio. Zijn de speakers niet meer bruikbaar dan kom je op mini versterkertjes met Bluetooth, zoals bijvoorbeeld deze Fosi Audio BT10A Stereo Amplifier en een goedkoop speakersetje als de Dayton Audio Classic B65 Bookshelf Speakers Oak. Alternatief hievoor is een actief speakersetje met Bluetooth, zoals de Edifier R1855DB. Zet de TuneIn app op je telefoon voor radio.

[ Voor 10% gewijzigd door martyw op 05-01-2026 20:08 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:57

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou een mooie vintage speler zoeken op Marktplaats.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:17
martyw schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:59:
Zie het even niet in de specificaties, maar zit er ergens op de Wiim of op de audio technica phono? Zonder hoor je niet zo veel.

• martyw
aljooge schreef op maandag 5 januari 2026 @ 20:16:
[...]

Zie het even niet in de specificaties, maar zit er ergens op de Wiim of op de audio technica phono? Zonder hoor je niet zo veel.
Deze Audio Technica heeft een ingebouwde voorversterker die je op een lijningang van 1 van beide aansluit. Wel het schakelaartje achterop op LINE zetten (https://docs.audio-techni...1371_V1_NL_web_190502.pdf).

[ Voor 23% gewijzigd door martyw op 05-01-2026 20:22 ]

• Drunken_Bear
martyw schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:59:
Thanks! als ik het goed begrijp zou ik die edifier set direct op de platenspeler aan kunnen sluiten en dan werkt het? of heb ik toch een versterker er tussen nodig?

• martyw
Drunken_Bear schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:32:
[...]

Thanks! als ik het goed begrijp zou ik die edifier set direct op de platenspeler aan kunnen sluiten en dan werkt het? of heb ik toch een versterker er tussen nodig?
Als je de platenspeler op line zet en deze dan met een lineingang van de Edifier verbindt werkt dat.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-02 23:17
Waarom zoek je niet een handige Harrie die je oude systeem weer goed aan de praat kan krijgen?
De meeste sets uit die jaren zijn goed te repareren, even navragen bij een repair café of zo levert meestal wel iemand op die dit zou kunnen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Drunken_Bear
Yaksa schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 16:18:
Waarom zoek je niet een handige Harrie die je oude systeem weer goed aan de praat kan krijgen?
De meeste sets uit die jaren zijn goed te repareren, even navragen bij een repair café of zo levert meestal wel iemand op die dit zou kunnen.
Het is niet de platenspeler die het niet goed doet maar juist de versterker. Of het is iets met de boxen want die doen het pas alle 2 als het volume boven een bepaalde stand gaat.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-02 23:17
Drunken_Bear schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:30:[...]Het is niet de platenspeler die het niet goed doet maar juist de versterker. Of het is iets met de boxen want die doen het pas alle 2 als het volume boven een bepaalde stand gaat.
Ook versterkers en boxen kunnen meestal gerepareerd worden, zeker wanneer het (v.w.b. versterkers) wat oudere modellen zijn. Ik heb een (bijna antieke) buizenradio door een mannetje laten nakijken, deze werkt nu gewoon weer. (Voorbeeld reparatie Akai versterker)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1