Vraag

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:37
Mijn vraag
Kent iemand een goed bedrijf om te helpen met een hete luchtverwarming Brink Elan 25?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Brink Elan 25
Flair 300 Wtw
Intergas CV

Probleem
Woning gekocht waar deze installatie in 2019 is geinstalleerd.

Sowieso geeft de flair WTW een e1200 bypass error, volgens chatgpt is rendement nu rond 50% en staat de bypass vaak open (bypass code 255, 0 is dicht) - zelf schakelen tussen open en gesloten zie ik niet terug in die status. Ik heb een firma gevonden om naar de Flair te kijken - dus dat komt wel goed

Het echte probleem is de koppeling van de Flair met de Brink Elan 25 hete luchtverwarming, of eigenlijk het ontbreken van een koppeling. Er loopt nu een buis van de Flair 300 en die ligt los op de grond voor de Brink Elan. Het idee is dat de Elan dan die lucht opzuigt maar het ziet er enorm knullig uit.

En zeker nu de Flair niet goed werkt is het ijskoud in die mechanische ruimte.

Handleiding van de Elan gevonden maar hoe de luchtkoppelingen horen kan ik er niet uithalen. Als ik het goed begrijp hebben zowel de Elan als de Flair een warmtewisselaar - maar toch vliegt het gas er hier aardig doorheen. Tuurlijk verbetert dat als de Flair weer ok is maar iets zegt me dat die dingen in harmonie moeten samenwerken ipv naast elkaar staan met een losliggende slang,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Firma laten komen die destijds eea heeft geinstalleerd. Ze zouden onderhoud plegen maar dat bleek beperkt tot de cv ketel doen en de filters stofzuigen van de WTW. De gestuurde monteur heeft niets gedaan met de WTW en zelfs de e1200 storingsmelding niet gezien. Monteur wist ook niet waarom die slang zo op de grond lag (ik dacht in eerste instantie dat de slang was los gekomen maar ik zie niets waar dat dan aan vast hoort).

Kortom ik zoek een partij die dit soort installaties goed snapt, kan repareren en wellicht de installatie kan aanpassen of optimaliseren.

Via Brink zelf zie ik onderhoudpartijen die regionaal verdeeld zijn en dan kom ik dus uit op de partij die al langs is geweest.

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:46
waar in het land bevind zich dit gebeuren? ik kan wel iemand uit Uitgeest aanbevelen maar als jij in Geleen woont dan komt die echt niet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:37
No Hands schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:25:
waar in het land bevind zich dit gebeuren? ik kan wel iemand uit Uitgeest aanbevelen maar als jij in Geleen woont dan komt die echt niet.
Goeie, die was ik vergeten: Regio Rotterdam.