P1 meter opnieuw pairen bij meter wissel van 1 naar 3 fase

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Frank0378
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:42
Vanochtend is mijn elektriciteit en gasmeter vervangen ivm overgaan naar 3 fase aansluiting,
Hiervoor was dat 1 fase en de P1 meter hierop aangesloten. Nu heb ik de P1 meter op de nieuwe meter aangesloten en de P1 meter brandt groen maar moet ik deze opnieuw pairen want alleen het stroomtotaal loopt nu mee, maar het gasverbruik niet en zie ook niet de 3 fasen afzonderlijk alleen een nieuwe grafiek met overvoltage.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Frank0378 op 07-01-2026 12:37)

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:42
Welke p1 meter heb je en waarmee meet je dat?

Want de P1 uitgang van je meter is gewoon een Open collector uitgang die data van de meter uitgeeft van de vanuit de meter.
Als dat een 1 fase meter is krijg je data van een fase, heb je een 3 fasen meter krijg je data van 3 fasen.
Heb je ook een gasmeter dan krijg je die data ook.
Wat wel kan dat ze vergeten zijn de gasmeter te koppelen, maar de 3 fasen data moet je gewoon altijd krijgen.

En administratie koppelen heeft niets met de koppeling van de gas meter aan de elektriciteitmeter te maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Alle reacties

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12:44
Gasverbruik duurt even voordat de meters administratief gekoppeld zijn.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:51

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mijn ervaring is dat ze die vaak vergeten te pairen. Misschien dat het na dagen vanzelf fixt maar gebeurde hier iig niet in 48 uur.

Bij de meeste gasmeter gaat hij koppelen als je eerst kort op de knop druk (wakker maken) en daarna >8 sec.

Zie bijvoorbeeld https://www.stedin.net/kl...limme-elektriciteitsmeter

Acties:
  • Beste antwoord

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:42
Welke p1 meter heb je en waarmee meet je dat?

Want de P1 uitgang van je meter is gewoon een Open collector uitgang die data van de meter uitgeeft van de vanuit de meter.
Als dat een 1 fase meter is krijg je data van een fase, heb je een 3 fasen meter krijg je data van 3 fasen.
Heb je ook een gasmeter dan krijg je die data ook.
Wat wel kan dat ze vergeten zijn de gasmeter te koppelen, maar de 3 fasen data moet je gewoon altijd krijgen.

En administratie koppelen heeft niets met de koppeling van de gas meter aan de elektriciteitmeter te maken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.