Volkswagen geeft ID.Polo fysieke knoppen en digitale…

Pagina: 1
Acties:

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Artikel: nieuws: Volkswagen geeft ID.Polo fysieke knoppen en digitale retromodus
Auteur: @JaspB
Autorijders kunnen omschakelen naar een retroweergave die een knipoog is naar het klassieke dashboard van de eerste Volkswagen Golf uit de jaren tachtig
Nu, ik weet dat dit bericht waarschijnlijk vooral een kopie is van een persbericht dat VW zelf verzonnen/verzonden heeft. Het dashboard is echter (in mijn ogen) vooral een knipoog naar het klassieke dashboard van de eerste Volkswagen POLO uit de jaren zeventig /tachtig.

Voor de duidelijkheid ( purist? kenner hier ).
Zowel de Volkswagen Golf (1974) als de Polo / Audi 50 (1974/1975) hadden in den beginne ronde tellers. Niet zoals afgebeeld op de foto van de retro-modus van de ID.Polo

Bij de eerste facelift echter (1979) kregen zowel de Polo als de Golf een dashboard met vierkante tellers.
Bij de Polo bleven deze tellers ook in het tweede model Polo (Polo 2 1982-1990) vierkant

Bij de Golf 2 werden de tellers alweer rond (in een weleenswaar vierkante bak).

Zou dus, al met al, ook gezien de naam ID.Polo, vooral een knipoog moeten zijn naar de oer-Polo, en minder naar de oer-Golf

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• JaspB
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29

JaspB

Nieuwsredacteur
Nou, dit nieuwsbericht is niet een kopie van dat VW-persbericht maar het is daar wel op gebaseerd: indeed die zin over de retrolook. Zelf heb ik ooit een Polo gereden (en daarna een Lupo, plus ook wel eens een Golf mogen lenen), maar ik ken de dashboards zeker niet goed uit mijn hoofd, haha.

Wel apart (om het netjes te zeggen) dat Volkswagen dan zelf de Golf noemt en dus niet de Polo, want zo te horen is de knipoog dus naar die klassieker. (Wat ook past bij de naamsgeving nu: ID.2 -> ID.Polo )

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05

JayPe

Ondertitel

Topicstarter
Zeker apart, maar tja. Die stagiair bij Vw-communicatie kan het ook allemaal niet precies weten.

Detail: de tellers die gaan tot 240km/h zijn zelfs specifiek voor de Polo 2 GT G40.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker