iCloud mogelijk gebruikt door ander

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een xx@me.com mail adres wat ik al bijna 20 jaar gebruik.

Daarnaast heb ik jaren terug automatisch vanuit apple ook het xx@icloud.com toegewezen gekregen aan mijn @me.com account.

Gebruik deze zelf nooit maar ik krijg hier wel heel veel spam, aanmeldingen en inlogpogingen op en nu sinds kort ook bestellingen op van oa temu.

Dit wordt allemaal van dit xx@icloud.com mail adres doorgestuurd naar mijn xx@me.com adres.

Met inlogpogingen kunnen ze niks door 2fa, nieuwsbrieven schrijf ik uit en spam gooi ik weg. Dus dat is irritant maar verder niks ergs.

Ik gok dat dit te maken heeft doordat ik een vrij gangbare zuid europese voor en achternaam heb en er iemand is die dit dus per ongeluk invult bij het inloggen bv.

Alleen bij dat temu account vind ik het vreemd dat er hier bestellingen blijven binnenkomen.

Ik kan dit temu account gewoon in door wachtwoord vergeten aan te klikken.

Maar een paar uur later is dit weer terug gedraaid. Hier krijg ik dan ook mailtjes van.

Idem met het account verwijderen. Dit wordt dan weer een paar uur later ongedaan gemaakt aan de andere kant van Europa.

Ik zie verder nergens een ander mail adres of telefoonnummer of iets staan dus heb geen idee hoe die andere persoon dat account weer inkomt want de inlog pogingen en toegangscodes worden naar mijn icloud doorgestuurd.

Wat kan ik hier nu tegen doen?

Zou het kunnen dat er iemand toegang heeft tot een ander icloud account met mijn exacte naam hierin, wat op de een of andere manier interfereert met mijn icloud account (met die zelfde naam dus)

[ Voor 4% gewijzigd door dr86 op 05-01-2026 07:03 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:51
Zou kunnen, of heeft bijvoorbeeld ook telefoonnummer toegevoegd als 2e inlogmethode. Of is nog ingelogd in de app, waardoor die alsnog alles terug kan draaien .

Voor zekerheid zou ik 2 fa op je mail aanzetten, dat is sowieso verstandig....

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb even een titelfix uitgevoerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• dr86
  • Niet online
99ruud99 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 07:03:
Zou kunnen, of heeft bijvoorbeeld ook telefoonnummer toegevoegd als 2e inlogmethode. Of is nog ingelogd in de app, waardoor die alsnog alles terug kan draaien .

Voor zekerheid zou ik 2 fa op je mail aanzetten, dat is sowieso verstandig....
Ja 2fa staat sowieso aan, krijg daar ook verder nooit inlogpogingen op.

Enige inlogpogingen die ik krijg zijn van andere websites waar dat icloud mail adres is toegevoegd.

Gok dat het dan idd in de temu app bij die persoon nog aan staat ja waardoor het terug gedraaid kan worden

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:24
Voorleggen aan de Apple Helpdesk? Zij kunnen zien wat er achter de schermen gebeurd.

-Edit: ah nee, ik las even verkeerd dat ze konden inloggen op één van je Apple-adressen.

[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 05-01-2026 07:56 ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54
Niet een antwoord op je probleem maar @iCloud.com en @me.com is hetzelfde account. Er worden geen mails doorgestuurd. Je kunt met beide inloggen op je account. Je kunt bijvoorbeeld op je telefoon zijn ingelogd op @iCloud.com en op je Mac @me.com. Dat maakt niks uit.

Dat maakt je probleem overigens alleen maar raarder en denk dat je conclusie over de Temu App correct is. Kan je niet het account overnemen op een nachtelijk tijdstip en dan direct een overal uitloggen actie uitvoeren? Geen idee of Temu dat kent overigens.

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Het zijn trouwens wel echte temu bestellingen? dus niet toevallig ook spam of phishing?
En als het echte bestellingen zijn, moet je toch ook kunnen zien waar ze naartoe verstuurd worden?

Als dat zo is en iemand besteld idd met temu (perongelijk) op jouw email adres, zou je ook 2fa in temu aan kunnen zetten?

[ Voor 25% gewijzigd door Puc van S. op 05-01-2026 10:10 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• dr86
  • Niet online
Pendora schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:03:
Niet een antwoord op je probleem maar @iCloud.com en @me.com is hetzelfde account. Er worden geen mails doorgestuurd. Je kunt met beide inloggen op je account. Je kunt bijvoorbeeld op je telefoon zijn ingelogd op @iCloud.com en op je Mac @me.com. Dat maakt niks uit.

Dat maakt je probleem overigens alleen maar raarder en denk dat je conclusie over de Temu App correct is. Kan je niet het account overnemen op een nachtelijk tijdstip en dan direct een overal uitloggen actie uitvoeren? Geen idee of Temu dat kent overigens.
Ja dat had ik dus vanacht geprobeerd, maar gok dat de gebruiker van de app dan een melding gekregen heeft en het weer allemaal geactiveerd had. Had ook netjes zn laatste bestelling geanuleerd en het geld laten terug storten. Maar zag vanochtend dat die bestelling opnieuw aangemaakt is....

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50
Als je inlogt in dat Temu account, zit er dan geen optie in om dat account op elk device uit te laten loggen?
Dan log je daarna nog een keer in om het wachtwoord te wijzigen en zal er (als het goed is) niet meer ingelogd moeten kunnen worden door een ander.

• dr86
  • Niet online
Puc van S. schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:08:
Het zijn trouwens wel echte temu bestellingen? dus niet toevallig ook spam of phishing?
En als het echte bestellingen zijn, moet je toch ook kunnen zien waar ze naartoe verstuurd worden?

Als dat zo is en iemand besteld idd met temu (perongelijk) op jouw email adres, zou je ook 2fa in temu aan kunnen zetten?
Jazeker, want ik kan gewoon inloggen op de website, mijn mail staat er en heb nu net 2fa op het temu account gezet. wellicht dat die ander dan niet meer kan inloggen op het account.

Nu het account verwijderen, maar daar gaan 7 dagen overheen. Dus hopelijk werkt dat, maar betwijfel het want ik kwam heel gemakkelijk in het temu account door wat simpele vragen te beantwoorden als check.

• dr86
  • Niet online
Rensjuh schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:17:
Als je inlogt in dat Temu account, zit er dan geen optie in om dat account op elk device uit te laten loggen?
Dan log je daarna nog een keer in om het wachtwoord te wijzigen en zal er (als het goed is) niet meer ingelogd moeten kunnen worden door een ander.
Nee niet wat ik zo snel kon vinden helaas, zie alleen een adres staan waar de bestellingen naar toe gegaan zijn, maar er is ook geen telefoonnummer geregistreerd, dus de inlog is echt alleen via het icloud adres.

• dr86
  • Niet online
Ah de eerste verificatiecodes komen al weer binnen...

• dr86
  • Niet online
pff hoe dan, het wachtwoord is gewoon weer aangepast terwijl ik 2fa aan heb staan en de verificatiecode dus naar mijn mail gestuurd is.

[ Voor 8% gewijzigd door dr86 op 05-01-2026 10:36 ]

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50
Wijzig het wachtwoord van je iCloud account eens en probeer het daarna nog eens.
Misschien heeft die andere gebruiker op de een of andere manier toch toegang tot je iCloud account.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kijk even naar de forwarding regels in je e-mail.

Asus Zenbook i7 256gb

• dr86
  • Niet online
Ghostrider schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:42:
Kijk even naar de forwarding regels in je e-mail.
Heb hier niks aanstaan.

• dr86
  • Niet online
Rensjuh schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:38:
Wijzig het wachtwoord van je iCloud account eens en probeer het daarna nog eens.
Misschien heeft die andere gebruiker op de een of andere manier toch toegang tot je iCloud account.
Kan ik proberen, maar heb 2fa aanstaan, en de enige apparaten die ingelogd zijn zijn hier bij mij in huis.
Heb wachtwoordvertraging aanstaan, dus kan het over een uur proberen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom laat je 2FA op mail binnenkomen, gebruik daar een app zoals een password manager voor, zodat er geen code verstuurd hoeft te worden (wat te onderscheppen is). Gebruik desnoods tijdelijk even apps als Google Authenticator of Authy.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 05-01-2026 11:00 ]

• dr86
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 5 januari 2026 @ 10:57:
Waarom laat je 2FA op mail binnenkomen, gebruik daar een app zoals een password manager voor, zodat er geen code verstuurd hoeft te worden (wat te onderscheppen is). Gebruik desnoods tijdelijk even apps als Google Authenticator of Authy.
Ja die heb ik ook. Maar als je bij temu je wachtwoord veranderd krijg je eerst een mail met een code en daarna bij de 2e stap moet je de 2fa code uit de google authenticator app invoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door dr86 op 05-01-2026 11:11 ]

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Stuur een mailtje naar dat icloud adres met de vraag of hij wil reageren.

• dr86
  • Niet online
MarkyB schreef op maandag 5 januari 2026 @ 11:31:
Stuur een mailtje naar dat icloud adres met de vraag of hij wil reageren.
Ja dat is dus mijn eigen icloud adres

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

dr86 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:50:
[...]

Ja dat is dus mijn eigen icloud adres
Dat bedoel ik ook, dan heb je misschien kans dat hij het leest.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

MarkyB schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:48:
[...]

Dat bedoel ik ook, dan heb je misschien kans dat hij het leest.
Waar lees je dat die persoon toegang heeft tot de inbox van TS?

@dr86 Ik verwacht dat het aanzetten van 2FA via de Google auth. de oplossing biedt. Zo niet, dan is er wel iets heel vreemds aan de hand.

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:38
Niet zelf gaan knoeien. Het is wel jou email adres, maar niet jou Temu account. Voor je het weet wordt jij beschuldigt van hacken of fraude.

Hier melden en hopen dat ze er iets mee doen:
https://www.temu.com/bgch_report_suspicious.html
Zo niet, ligt in ieder geval vast dat je het gemeld hebt.

• dr86
  • Niet online
Wootism schreef op maandag 5 januari 2026 @ 13:58:
[...]

Waar lees je dat die persoon toegang heeft tot de inbox van TS?

@dr86 Ik verwacht dat het aanzetten van 2FA via de Google auth. de oplossing biedt. Zo niet, dan is er wel iets heel vreemds aan de hand.
2fa via google staat aan, dus dat is het gekke inderdaad dat je dat Temu account alsnog inkomt zonder toegang tot mail en zonder toegang tot 2fa.

• dr86
  • Niet online
locke960 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:23:
Niet zelf gaan knoeien. Het is wel jou email adres, maar niet jou Temu account. Voor je het weet wordt jij beschuldigt van hacken of fraude.

Hier melden en hopen dat ze er iets mee doen:
https://www.temu.com/bgch_report_suspicious.html
Zo niet, ligt in ieder geval vast dat je het gemeld hebt.
Ja ik heb het via de chat gemeld, maar daar wordt je via een chatbot naar de veiligheidspagina's gestuurd. Wordt daar niet heel veel wijzer uit. En wil het liefst niks met Temu te maken hebben.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

dr86 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:40:
[...]

2fa via google staat aan, dus dat is het gekke inderdaad dat je dat Temu account alsnog inkomt zonder toegang tot mail en zonder toegang tot 2fa.
Maar die heb je vanmorgen toch pas aangezet op dat Temu account? Hoe weet je dan dat die persoon er alsnog weer inkomt?

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:10
2fa aan, en in temu ook alles en iedereen uit laten loggen.

inclusief wachtwoorden aanpassen?
evt ook checken in temu welke 2fa gekoppeld zijn. misschien zit daar ook een 2fa van iemand anders.

en anders nog, inloggen en account gewoon permanent verwijderen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dirtyrockers op 05-01-2026 15:37 ]

• dr86
  • Niet online
Wootism schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Maar die heb je vanmorgen toch pas aangezet op dat Temu account? Hoe weet je dan dat die persoon er alsnog weer inkomt?
Omdat ik daarna weer 2x een mail kreeg met een inlog code en daarna de mail dat het wachtwoord weer was veranderd.

De inlogpogingen hielden vooralsnog pas op toen ik alle ingelogde apparaten uit het account had verwijderd. Maar dat kan natuurlijk ook omdat die ander nu geen nieuwe poging meer heeft gedaan

• locke960
dr86 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:43:
[...]

Ja ik heb het via de chat gemeld, maar daar wordt je via een chatbot naar de veiligheidspagina's gestuurd. Wordt daar niet heel veel wijzer uit.
Op die veiligheidspagina's vind je dus die rapportage link.
En wil het liefst niks met Temu te maken hebben.
Dat punt ben je al voorbij :)

• dr86
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:36:
2fa aan, en in temu ook alles en iedereen uit laten loggen.

inclusief wachtwoorden aanpassen?
evt ook checken in temu welke 2fa gekoppeld zijn. misschien zit daar ook een 2fa van iemand anders.

en anders nog, inloggen en account gewoon permanent verwijderen.
Ja die wachtwoorden in Temu zijn blijkbaar heel gemakkelijk aan te passen, want ik kwam er de eerste keer ook gewoon in met wachtwoord vergeten.

Bij Temu kan je je account verwijderen, maar dan blijft het blijkbaar nog 7 dagen beschikbaar en kan je het dus bij opnieuw inloggen gewoon weer ongedaan maken. Dat is nu dus idd nog een weekje afwachten

• dr86
  • Niet online
locke960 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:42:
[...]

Op die veiligheidspagina's vind je dus die rapportage link.

[...]

Dat punt ben je al voorbij :)
Ja helaas, maar die pagina geeft 3 opties waar ik niet veel mee kan want dan moet ik mijn eigen mail adres geven. Vandaar dat ik het via de chat had geprobeerd maar dan wordt je alsnog naar oa deze pagina gestuurd of naar de pagina om je wachtwoord te veranderen.

Voor nu heb ik het account verwijderd en is het dus afwachten of dat 7 dagen blijft staan of dat er nieuwe inlogpogingen gedaan worden.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk zit er nu aan de andere kant van de wereld iemand in een topic te vragen hoe het toch kan dat zijn Temu mailtjes nooit aankomen.

Zelf ook met mijn oude iCloud vergelijkbaar issue gehad. Kreeg wel eens mailtjes binnen van het werkadres van iemand zijn partner met vragen over de vakantie. Tja, kan gebeuren. Als je de hele alias niet gebruikt kan je dat met een automatische regel standaard weg laten gooien. En kijk anders eens op je Mac of iOS device bij je account op welke devices je bent ingelogd.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb dat met mijn voorletterachternaam@gmail.com adres waar ik van tenminste vier verschillende mensen met dezelfde voorletter en achternaam al jaren allerhande bevestigingsmails krijg. Vaak gericht aan voorletter.achternaam@gmail.com. En waar reacties etc amper hielpen.

Van een hield het pas op toen ik de maandelijkse financiële cijfers van de locatie van een bepaalde bekende retailer (en ik de eerste keren keurig terug mailde dat ik het niet was), doorstuurde naar de directeur van de keten met de vraag of ik het beter naar de krant of naar de concurrent kon forwarden.

Een tweede stopte pas toen ik reageerde naar mail van haar moeder dat ze beter niet naar mij verhalen over enge ziektes in de familie wilde sturen (en nog gebeurt het eens per paar maanden dat er weer een bevestiging komt).

Een ander had zijn Amazon-account op mijn adres weten te krijgen (dus zonder mailbevestiging!), met als resultaat dat ik per mail de bevestigingen kreeg van de pr0n die hij kocht. Amazon helpdesk gaf aan me niet te kunnen helpen (lees: ze lezen niet, auto-replies). Het stopte daar toen ik via mail een boek op zijn kindle plaatste met als inhoud uitleg van wat 'ie aan het doen was en waarom ie een nieuwe account wilde aanmaken :+

Bij de rest is het verder ondertussen maar negeren en zo nodig een berichtregel aanmaken zodat de mail meteen naar de prullenbak gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• locke960
dr86 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 15:45:
[...]

Ja helaas, maar die pagina geeft 3 opties waar ik niet veel mee kan want dan moet ik mijn eigen mail adres geven.
Dat snap ik niet. Ze hebben je icloud.com adres toch al en het feit dat je dat email adres controleert, bewijst juist dat het van jou is en niet van die andere persoon.

• dr86
  • Niet online
locke960 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:19:
[...]

Dat snap ik niet. Ze hebben je icloud.com adres toch al en het feit dat je dat email adres controleert, bewijst juist dat het van jou is en niet van die andere persoon.
Ja volgens mij moest je aangeven welk mail adres “frauduleus” was ofzo? Dus heb het uiteindelijk in de chat proberen uit te leggen.

Maar wat ik zei, heb opzich al teveel aandacht aan temu besteed dat het verwijderen van dat account mij het beste en makkelijkste leek.

Vooralsnog werkt dit nog

• dr86
  • Niet online
Oke, helaas is het account weer terug en zit er weer een nieuw password op…

• dr86
  • Niet online
Ik zie bij aanmeldingsactiviteit ook niks anders dan mijn telefoon, dus dat maakt het nog vreemder

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:20

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Dit hele gedoe zou ik toch maar zo snel mogelijk bij Apple aanmelden, want daar zit iets grondig fout. en dan verwacht ik dat je door een aantal stappen gaat:
  1. Ze snappen je niet.
  2. Ze denken dat je iets niet goed doet.
  3. Ze houden vol dat er bij jou iets fout zit.
  4. Ze gaan ‘iets’ controleren en merken geen fout; het ligt aan jou.
  5. Ze komen tot de ontdekking dat er tóch iets niet klopt, maar snappen niet wát.
  6. Ze gaan écht actie ondernemen.
En dan maar hopen dat het goed komt…

PS
Je hebt het postadres van die ‘ander’ toch (via Temu)? Je kunt dan een snailmailtje sturen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-01 11:57
Hippe Lip schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:56:
Dit hele gedoe zou ik toch maar zo snel mogelijk bij Apple aanmelden, want daar zit iets grondig fout. en dan verwacht ik dat je door een aantal stappen gaat:
Uit het verhaal blijkt dat er niets fout gaat bij Apple.

• dr86
  • Niet online
  1. Ze snappen je niet.
  2. Ze denken dat je iets niet goed doet.
  3. Ze houden vol dat er bij jou iets fout zit.
  4. Ze gaan ‘iets’ controleren en merken geen fout; het ligt aan jou.
  5. Ze komen tot de ontdekking dat er tóch iets niet klopt, maar snappen niet wát.
  6. Ze gaan écht actie ondernemen.
En dan maar hopen dat het goed komt…

PS
Je hebt het postadres van die ‘ander’ toch (via Temu)? Je kunt dan een snailmailtje sturen?
Volgens mij zit het probleem uiteindelijk niet bij icloud maar bij Temu waar de accountbeveiliging niet op orde is omdat veiligheidsmailtjes bij mij binnen blijven komen terwijl ik de enige ben die deze jan zien.

[ Voor 5% gewijzigd door dr86 op 06-01-2026 00:19 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
....

PS
@dr86 Is dit geen optie ? Gewoon een brief.

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 06-01-2026 07:40 ]

• dr86
  • Niet online
W1ck1e schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 07:36:
[...]

@dr86 Is dit geen optie ? Gewoon een brief.
Dat adres is na die laatste inlog uit het account verwijderd. Dus heb een klein beetje hoop dat die persoon doorheeft dat hij een verkeerd email adres gebruikt heeft.

Desondanks blijft het vreemd dat je zo makkelijk een account kan overnemen als je geen mail toegang hebt

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er is waarschijnlijk geen sprake van -overname- van jouw account, maar van iemand die ten onrechte recent per ongeluk jouw adres heeft opgegeven.

Dan is er hooguit sprake van overname van zijn / haar account. Maar dat is haast onoverkomelijk om het te stoppen.

Inderdaad hartstikke fout dat er sites zijn waar schijnbaar zonder bevestigingsmail een account kan worden aangemaakt. Dit moet toch veel vaker mis gaan. Zeker in een land met 1,4 miljard inwoners en maar een relatief heel erg beperkt aantal populaire namen (100 miljoen Wangs, 100 miljoen Li’s, etc).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• locke960
Ik hou vol: Bij Temu als een security incident melden. Gezien het voorgaande is dat de enige hoop die je hebt om dat account definitief de nek om te draaien.

Alternatief is Temu mail automatisch deleten en verder negeren, maar omdat je dit topic hebt gestart neem ik aan dat je dat niet wilt.

• dr86
  • Niet online
locke960 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:53:
Ik hou vol: Bij Temu als een security incident melden. Gezien het voorgaande is dat de enige hoop die je hebt om dat account definitief de nek om te draaien.

Alternatief is Temu mail automatisch deleten en verder negeren, maar omdat je dit topic hebt gestart neem ik aan dat je dat niet wilt.
Ja dat account is inmiddels weer geactiveerd.

Temu is de meest hardnekkige, maar krijg wekelijks mailtjes met vooral spam maar ook van aanmeldingen en wachtwoord recoveries.

• Hippe Lip

Hippe Lip

dr86 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:10:
[...]

Dat adres is na die laatste inlog uit het account verwijderd. Dus heb een klein beetje hoop dat die persoon doorheeft dat hij een verkeerd email adres gebruikt heeft.

Desondanks blijft het vreemd dat je zo makkelijk een account kan overnemen als je geen mail toegang hebt
@dr86 En kun je in dat Temu-account het mailadres wijzigen? Je maakt, speciaal hiervoor, bij Gmail een account aan en je wijzigt het mailadres in het Temu-account. Dan zal er bij die ander toch nog harder een lampje moeten gaan branden, als dat nu niet al brandt?

Want dan is het óf (1) dat die er niet meer bij kan, óf (2) dat die het mailadres weer terug wil wijzigen en dan wellicht beseft dat die een tikfout heeft gemaakt?
Wordt het niet weer teruggewijzigd door die ander, dan kun je na een tijdje dat Gmailaccount weggooien en is de boel afgesloten.

<John O`Mill>

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Of 2FA op Temu zetten zodat de instellingen niet gewijzigd kunnen worden of dat er een password reset kan worden uitgevoerd.

• dr86
  • Niet online
Ronwiel schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 16:22:
Of 2FA op Temu zetten zodat de instellingen niet gewijzigd kunnen worden of dat er een password reset kan worden uitgevoerd.
Nou die zit er dus al op, dat is dus het gekke, ik heb het mail adres en 2fa aan staan, maar blijkbaar kan je dan alsnog een password reset doen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

dr86 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:10:
Dat adres is na die laatste inlog uit het account verwijderd.
@dr86 En je had het vóór die tijd niet toevallig overgenomen of in een screenshot zitten?
En historie is niet terug te halen of in te zien bij Temu?

Ik ken het daar niet van binnen en heb er ook geen behoefte aan daar verandering in te brengen.

<John O`Mill>

• dr86
  • Niet online
Hippe Lip schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 20:59:
[...]

@dr86 En je had het vóór die tijd niet toevallig overgenomen of in een screenshot zitten?
En historie is niet terug te halen of in te zien bij Temu?

Ik ken het daar niet van binnen en heb er ook geen behoefte aan daar verandering in te brengen.
Nee ook niet maar heb het account gister weer verwijderd en lijkt erop dat het nu wel werkt.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Succes! (y)

<John O`Mill>

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Vliegvlug

Flight Simple

F_J_K schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:44:
Ik heb dat met mijn voorletterachternaam@gmail.com adres waar ik van tenminste vier verschillende mensen met dezelfde voorletter en achternaam al jaren allerhande bevestigingsmails krijg. Vaak gericht aan voorletter.achternaam@gmail.com. En waar reacties etc amper hielpen.

Van een hield het pas op toen ik de maandelijkse financiële cijfers van de locatie van een bepaalde bekende retailer (en ik de eerste keren keurig terug mailde dat ik het niet was), doorstuurde naar de directeur van de keten met de vraag of ik het beter naar de krant of naar de concurrent kon forwarden.

Een tweede stopte pas toen ik reageerde naar mail van haar moeder dat ze beter niet naar mij verhalen over enge ziektes in de familie wilde sturen (en nog gebeurt het eens per paar maanden dat er weer een bevestiging komt).

Een ander had zijn Amazon-account op mijn adres weten te krijgen (dus zonder mailbevestiging!), met als resultaat dat ik per mail de bevestigingen kreeg van de pr0n die hij kocht. Amazon helpdesk gaf aan me niet te kunnen helpen (lees: ze lezen niet, auto-replies). Het stopte daar toen ik via mail een boek op zijn kindle plaatste met als inhoud uitleg van wat 'ie aan het doen was en waarom ie een nieuwe account wilde aanmaken :+

Bij de rest is het verder ondertussen maar negeren en zo nodig een berichtregel aanmaken zodat de mail meteen naar de prullenbak gaat.
offtopic:
ik heb hetzelfde bij mijn gmail, waar ik “voornaam.achternaam@gmail.com” heb en ik best vaak email krijg gericht aan “voornaamachternaam@gmail.com” (zonder de punt dus) die niet voor mij zijn.
Gaat om privé zaken, werk zaken, aangemaakte accounts van bijvoorbeeld instagram en snapchat en veel mails van thuisbezorgd.

Heb heel lang gedacht dat het twee verschillende Gmail accounts waren die op de een of andere manier met elkaar vervlochten waren ook al zegt google dat puntjes op willekeurige plaatsen in je email adres geen enkel verschil maakt.
Meestal negeer ik de mailtjes, behalve als het echt urgente zaken betreft dan laat ik de afzender weten dat het verkeerd terecht is gekomen, en deactiveer ik daarnaast aangemaakte accounts of ik negeer de activatie mails.

Enige wat ik niet voor elkaar krijg is de thuisbezorgd.nl emails te stoppen, ik kan geen paswoord reset aanvragen op hun site omdat het emailadres waarmee ze het naar me sturen niet wordt herkend. :?
Maar krijg ondertussen wel alle bestellingsbevestgingen en vragen om een review achter te laten daarna gewoon binnen.
Snap niet dat diegene ze niet mist maar misschien gebruikt die enkel de app, ook dit is al jaren aan de gang en ik weet niet hoe lang die app er al is.
Ik heb zijn 06-nummer en adres maar heb eigenlijk geen zin hierover contact op te nemen, vind dat nogal ongemakkelijk dus negeer ik het maar. Ben niet zo assertief als jij. :|

• dr86
  • Niet online
Vliegvlug schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:58:
[...]
offtopic:
ik heb hetzelfde bij mijn gmail, waar ik “voornaam.achternaam@gmail.com” heb en ik best vaak email krijg gericht aan “voornaamachternaam@gmail.com” (zonder de punt dus) die niet voor mij zijn.
Gaat om privé zaken, werk zaken, aangemaakte accounts van bijvoorbeeld instagram en snapchat en veel mails van thuisbezorgd.

Heb heel lang gedacht dat het twee verschillende Gmail accounts waren die op de een of andere manier met elkaar vervlochten waren ook al zegt google dat puntjes op willekeurige plaatsen in je email adres geen enkel verschil maakt.
Meestal negeer ik de mailtjes, behalve als het echt urgente zaken betreft dan laat ik de afzender weten dat het verkeerd terecht is gekomen, en deactiveer ik daarnaast aangemaakte accounts of ik negeer de activatie mails.

Enige wat ik niet voor elkaar krijg is de thuisbezorgd.nl emails te stoppen, ik kan geen paswoord reset aanvragen op hun site omdat het emailadres waarmee ze het naar me sturen niet wordt herkend. :?
Maar krijg ondertussen wel alle bestellingsbevestgingen en vragen om een review achter te laten daarna gewoon binnen.
Snap niet dat diegene ze niet mist maar misschien gebruikt die enkel de app, ook dit is al jaren aan de gang en ik weet niet hoe lang die app er al is.
Ik heb zijn 06-nummer en adres maar heb eigenlijk geen zin hierover contact op te nemen, vind dat nogal ongemakkelijk dus negeer ik het maar. Ben niet zo assertief als jij. :|
Dat van thuisbezorgd heb ik een paar jaar terug ook gehad. Dat ging toen om mijn werk account op thuisbezorgd, ik weet niet waar ik toen iets fout heb gedaan maar kreeg toen alle order bevestigingen van mijn werk die andere maakten naar mijn prive mail gestuurd.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:00

Vliegvlug

Flight Simple

dr86 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:07:
[...]

Dat van thuisbezorgd heb ik een paar jaar terug ook gehad. Dat ging toen om mijn werk account op thuisbezorgd, ik weet niet waar ik toen iets fout heb gedaan maar kreeg toen alle order bevestigingen van mijn werk die andere maakten naar mijn prive mail gestuurd.
Je wilt zeggen dat diegene mogelijk een eigen account heeft op een ander emailadres en het hem wel makkelijk leek zijn gmail ook toe te voegen om berichten op te ontvangen en daarbij per ongeluk mijn gmail adres heeft ingevuld?

Ik ken de werking van thuisbezorgd niet want heb daar geen account, maar als er zoiets op een zakelijke account mogelijk is kan dat misschien ook op een privé account?

Dat zou wel verklaren waarom ik van het thuisbezorgd account niet het wachtwoord kan resetten met mijn emailadres.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:18

Internet Janny

He does it for free

Kan je niet de thuisbezorgd app installeren, wachtwoord reset doen en de account deactiveren?

Zero compensation

• dr86
  • Niet online
Vliegvlug schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:28:
[...]

Je wilt zeggen dat diegene mogelijk een eigen account heeft op een ander emailadres en het hem wel makkelijk leek zijn gmail ook toe te voegen om berichten op te ontvangen en daarbij per ongeluk mijn gmail adres heeft ingevuld?

Ik ken de werking van thuisbezorgd niet want heb daar geen account, maar als er zoiets op een zakelijke account mogelijk is kan dat misschien ook op een privé account?

Dat zou wel verklaren waarom ik van het thuisbezorgd account niet het wachtwoord kan resetten met mijn emailadres.
Is al een paar jaar terug, maar we hadden toen als bedrijf een thuisbezorgd account waarop iedereen kon inloggen. Dat heb ik ook wel eens gedaan en daar is toen denk ik wat mis gegaan.

Maar dat is dus lang geleden dus geen idee meer hoe dat opgelost was.
Pagina: 1