Toon posts:

Memory test 3 keer :-s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...als ik mijn pc aan doe dan voert hij drie keer de memory test uit , heel irritant want ik heb een pII 300 met 256mb ram , duurt best wel lang dus..weet iemand hoe ik dit kan veranderen? :S

Verwijderd

probeer het er eens uitte halen ofzo en dan met een reep erin en dan de rest erbij doen ik weet hetniet hoor druk anders gewoon tot 3 keer toe op escape
ik heb het zeluf ook wel eens gehad en ik weet niet hoe ik het weggehaald heb maar daaro hebbie nu niks aan
mzzl

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Werkt Esc niet :?

Niet DE oplossing, maarja...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar 1 reep :)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Best wel LANG? :?
Hier 384MB RAM en duurt zo'n 3 seconden :P
En heb ook een PII met 256, en die doet het op 4 :P

En, nee, dat wil je niet doen. Vaak KAN het gewoon niet. En, nota bene, als er slechte RAM in zit kan dat best gevaarlijk zijn. 3x is wel inderdaad wat veel. Maar, leg eens wat meer uit. Deed hij dat vroeger ook? Kijk eens in de BIOS. Laatste nieuwe BIOS? Welk mobo? Welke RAM? Welke BIOS versie? We weten veel te weinig om te kunnen antwoorden :)

• Thunderbyte
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02-2024
je kan ergens in het bios instellen bij bios post check of dat hij een uitgebreide controle of een korte check moet doen of alles werkt. dit op kort zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 19:56 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Best wel LANG? :?
Hier 384MB RAM en duurt zo'n 3 seconden :P
En heb ook een PII met 256, en die doet het op 4 :P

En, nee, dat wil je niet doen. Vaak KAN het gewoon niet. En, nota bene, als er slechte RAM in zit kan dat best gevaarlijk zijn. 3x is wel inderdaad wat veel. Maar, leg eens wat meer uit. Deed hij dat vroeger ook? Kijk eens in de BIOS. Laatste nieuwe BIOS? Welk mobo? Welke RAM? Welke BIOS versie? We weten veel te weinig om te kunnen antwoorden :)
Nou bij mij duurt het ongeveer 15/20 sec
ik heb 133mhz sdram
bios : Award Module bios v4.51pg, An EnergyStar Ally
nog meer info nodig?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Ga naar je BIOS, Advanced BIOS features en zet Quick Power On Self Test op enabled.
Klaar.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 20:18 schreef koekum het volgende:
Ga naar je BIOS, Advanced BIOS features en zet Quick Power On Self Test op enabled.
Klaar.
Das duidelijke taal :)
thanks , het is gelukt , nu de rest van me probs nog maar die post ik wel in ander afdeling

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Misschien handig om je bios eens up te daten. Dat wil met oude mainbordjes nog wel eens helpen om o.a de geheugen check te verbeteren....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 20:31 schreef InterCC het volgende:
Misschien handig om je bios eens up te daten. Dat wil met oude mainbordjes nog wel eens helpen om o.a de geheugen check te verbeteren....
ik ben een beetje newb dus ik zo nie weten hoe ik dat moet doen :)
dus uh... hoe?
:)

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik weet alleen dat je een Abit hebt, als je nou ook ff de model geef. Dan help ik je wel verder. Want bios flashen is niet moelijk.... het is alleen klote als er iets mis gaat >:)
Pagina: 1